Japánban már több üzletben fut a tesztüzeme annak az érintés nélküli fizetési rendszernek, amelyet a Glory nevű techvállalat a világjárvány okozta új problémák kiküszöbölésére tervezett. Egész pontosan arról van szó, hogy az arcfelismerő megoldások nem igazán működnek, ha hosszabb-rövidebb ideig mindenki maszkban megy bevásárolni, a BioPay technológiát viszont éppen arra fejlesztették, hogy a maszkot viselő emberek arcát is képes legyen azonosítani.
A mostani próba egy összesen tíz boltból álló, "érintésmentes bevásárlóutca" kialakítást célozza Niigata kikötővárosában, amelynek révén a Glory a helyi hatóságokkal együttműködve a gördülékenyebb és hatékonyabb tranzakciók biztosításával terelné a digitális térbe a vállalkozásokat. A BioPay-t a város polgármestere is kipróbálja az új technológiát egy kávézóban, és a Nikkei Asia tudósítása szerint sokkal gyorsabbnak találta, mint ahogy azt előzőleg elképzelte.
A Glory BioPay rendszerének igénybevételéhez a felhasználóknak online regisztrálniuk kell az arcukat és a hitelkártyaadataikat, ami onnantól lehetővé teszi a másodpercek alatt lezavart vásárlásokat az ilyen céllal telepített táblagépeken keresztül. A Glory közölte, hogy Japánban ez az új technológia legelső, több helyen és nyilvánosan használatba vehető tesztprogramja, amely a Niigata város által ilyen és ehhez hasonló projektekhez nyújtott támogatásból valósult meg.
Felértékelődtek az önkiszolgáló rendszerek
Érdemes megjegyezni, hogy a maszkos arcfelismerő rendszert ettől függetlenül is már hosszú ideje vizsgálják más helyeken is elindították, például az oszakai Kindai Egyetemen. Ott a hallgatók és az egyetemi alkalmazottak már tavaly július óta tesztelik a biometrikus fizetési megoldást: négy kávézóban is lehetőségük van a fizetések autentikációjára olyan módon, hogy maszkban vagy anélkül belebámulnak a kasszánál elhelyezett kijelzőbe.
A BioPay fogadtatása állítólag elég pozitív ahhoz, hogy a szélesebb körű bevezetését tervezgessék. A Niigata városában indított kísérleti program egészen február végéig fut majd, amelynek során a nagyközönség is kipróbálhatja a BioPay-t, sőt a tesztben résztvevő üzletek érkezési sorrendben különféle ajándékokat is kínálnak a látogatóknak, hogy ezzel ösztönözzék őket az új technológia kipróbálására.
Ahogy a tudósításokból kiderül, az 1918-ban alapított Glory eredetileg izzógyártó berendezések javításával foglalkozott, ma pedig már arra törekszik, hogy a mostanihoz hasonló helyzetekben is lehetővé tegye a személyzet nélküli üzletek működtetését, arcfelismerő technológiájával monitorozva a helyiségekbe belépő és onnan kilépő vásárlókat. A társaság fizetési megoldásai egyébként a világ több mint száz országban érhetők el bankokban és kiskereskedőknél, és újabban olyan fejlesztésekkel igyekszik kiszolgálni az érintés nélküli önkiszolgáló rendszerek iránti igényeket, mint amilyenek mondjuk a kifejezetten egészségügyi intézményeknek fejlesztett rendszerek.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak