Már több üzletben is tesztelik azt a biometrikus fizetési megoldást, amely maszkban is lehetővé teszi a vásárlók azonosítását és az érintésmentes fizetést.

Japánban már több üzletben fut a tesztüzeme annak az érintés nélküli fizetési rendszernek, amelyet a Glory nevű techvállalat a világjárvány okozta új problémák kiküszöbölésére tervezett. Egész pontosan arról van szó, hogy az arcfelismerő megoldások nem igazán működnek, ha hosszabb-rövidebb ideig mindenki maszkban megy bevásárolni, a BioPay technológiát viszont éppen arra fejlesztették, hogy a maszkot viselő emberek arcát is képes legyen azonosítani.

A mostani próba egy összesen tíz boltból álló, "érintésmentes bevásárlóutca" kialakítást célozza Niigata kikötővárosában, amelynek révén a Glory a helyi hatóságokkal együttműködve a gördülékenyebb és hatékonyabb tranzakciók biztosításával terelné a digitális térbe a vállalkozásokat. A BioPay-t a város polgármestere is kipróbálja az új technológiát egy kávézóban, és a Nikkei Asia tudósítása szerint sokkal gyorsabbnak találta, mint ahogy azt előzőleg elképzelte.

A Glory BioPay rendszerének igénybevételéhez a felhasználóknak online regisztrálniuk kell az arcukat és a hitelkártyaadataikat, ami onnantól lehetővé teszi a másodpercek alatt lezavart vásárlásokat az ilyen céllal telepített táblagépeken keresztül. A Glory közölte, hogy Japánban ez az új technológia legelső, több helyen és nyilvánosan használatba vehető tesztprogramja, amely a Niigata város által ilyen és ehhez hasonló projektekhez nyújtott támogatásból valósult meg.

Felértékelődtek az önkiszolgáló rendszerek

Érdemes megjegyezni, hogy a maszkos arcfelismerő rendszert ettől függetlenül is már hosszú ideje vizsgálják más helyeken is elindították, például az oszakai Kindai Egyetemen. Ott a hallgatók és az egyetemi alkalmazottak már tavaly július óta tesztelik a biometrikus fizetési megoldást: négy kávézóban is lehetőségük van a fizetések autentikációjára olyan módon, hogy maszkban vagy anélkül belebámulnak a kasszánál elhelyezett kijelzőbe.

A BioPay fogadtatása állítólag elég pozitív ahhoz, hogy a szélesebb körű bevezetését tervezgessék. A Niigata városában indított kísérleti program egészen február végéig fut majd, amelynek során a nagyközönség is kipróbálhatja a BioPay-t, sőt a tesztben résztvevő üzletek érkezési sorrendben különféle ajándékokat is kínálnak a látogatóknak, hogy ezzel ösztönözzék őket az új technológia kipróbálására.

Ahogy a tudósításokból kiderül, az 1918-ban alapított Glory eredetileg izzógyártó berendezések javításával foglalkozott, ma pedig már arra törekszik, hogy a mostanihoz hasonló helyzetekben is lehetővé tegye a személyzet nélküli üzletek működtetését, arcfelismerő technológiájával monitorozva a helyiségekbe belépő és onnan kilépő vásárlókat. A társaság fizetési megoldásai egyébként a világ több mint száz országban érhetők el bankokban és kiskereskedőknél, és újabban olyan fejlesztésekkel igyekszik kiszolgálni az érintés nélküli önkiszolgáló rendszerek iránti igényeket, mint amilyenek mondjuk a kifejezetten egészségügyi intézményeknek fejlesztett rendszerek.

Közösség & HR

Mélyütést mér az online azonosításra a deepfake

Egy biztonsági vállalat kísérletében 10-ből 9 rendszer elhasalt a szakemberek manipulált felvételekkel végrehajtott tesztjén.
 
Veszélyek garmadája bújik meg a webes alkalmazások és az alkalmazásprogramozási interfészek közötti forgalomban. Ezek kiszűrésére és hatástalanítására szerencsére egyre hatékonyabb eszközökkel rendelkezünk.

a melléklet támogatója a Balasys

A Világgazdasági Fórum figyelmeztetése szerint jelentős szakadék tátong a C-szintű vezetők és az információbiztonságért felelős részlegek helyzetértékelése között.

A járvány üzleti vezetőt csinált a CIO-kból

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2021 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.