A kisebb kereskedők közül sokakat hozott nehéz helyzetbe a világjárvány, de a legnagyobbak rakétáznak az legújabb körülmények között.

Bár a koronavírus a kiskereskedelmi üzleteket is világszinten felforgatta, a legnagyobb márkák az egész évet tekintve rekord eredményeket szállítanak. Ahogy a BuyShares által néhány napja összegyűjtött adatokból kiderül, a dobogót idén is a Walmart, az Amazon és a Costco foglalja el, köszönhetően elsősorban az e-kereskedelmi forgalom gyors növekedésének. A Walmarttól önmagában is 528 milliárd dolláros bevételre számítanak 2020 végéig, míg az Amazon és a Coctco rendre 268 és 157 milliárd dollárt termelhet.

Ezzel a három legnagyobb kiskereskedelmi vállalat együttesen már az 1000 milliárd dolláros forgalmat közelíti. Éves összehasonlításban a Walmart majdnem megduplázta az elektronikus csatornákon keresztül végzett eladásait legutóbbi negyedévében, ami csak az Egyesült Államokban több mint 10 milliárd dollárt jelentett, és első ízben tette ki az összes értékesítés 11,4 százalékát, szemben az előző év megfelelő időszakának 6,3 százalékával.

A társaságnál a már legalább egy éve folyamatosan működő üzletek bevételei (same store sales) is 9 százalékkal bővültek, miközben a teljes iparágat tekintve 14 százalékos visszaesést tapasztaltak ezen a területen. Az eredményekkel kapcsolatban a kommentárok kiemelik, hogy a Walmart működési eredménye úgy nőtt 8,5 százalékkal, hogy a vállalat több mint 1,5 milliárd dollárt égetett el a koronavírus-járvánnyal összefüggő extra kiadásokkal.

Az elektronikus kiskereskedelmet tekintve azonban így is az Amazon a legnagyobb piaci szereplő, miután 2020 második negyedévét majdnem 46 milliárd dolláros online forgalommal zárta. Ezzel nem csak az előző év negyedik negyedéves eredményét teljesítette túl, benne az ünnepi bevásárlási időszakkal, hanem éves összehasonlításban az online élelmiszerkereskedelemben is háromszorosára növelte eladásait.

Nem csak otthon kell hasítani

Bár az Amazon fizikai üzleteiben 13 százalékos visszaesést tapasztalt, ezt bőven ellensúlyozta az e-kereskedelmi bevételeiben mutatott másfélszeres fejlődéssel. A vállalat nettó eredménye a tavalyi második negyedévhez képest majdnem pontosan megduplázódott, és különösen fontos mutató, hogy legnagyobb (hazai) piacán kívül is 33 százalékos növekedést ért el világszerte.

Ez utóbbi azért is nagyon fontos, mert a Walmart az Egyesült Államokon kívül éppenséggel 6,8 százalékos visszaesést produkált. A társaság alig egy hónapja indította el az Amazon Prime szolgáltatásaival közvetlenül versenyző, havi 98 dollárért igénybe vehető Walmart+ programját, amivel már 4.700 üzletéből lehet ingyenesen, a bolti árakon termékeket rendelni. Ezt az Amazon Prime havi 119 dollárjával kell összehasonlítani, amelybe azonban az Amazon Prime Videóhoz való ingyenes hozzáférés is beletartozik.

A Walmart a külföldi terjeszkedésben legelsősorban a gyorsan növekvő indiai és kínai piacokra koncentrál; utóbbi esetében a minimum egy éve folyamatosan működő üzletek bevételeit majdnem 12 százalékkal tudta növelni, míg e-kereskedelmi forgalma 160 százalékkal bővült az első 2021-es pénzügyi negyedévben. Ez azonban nem mentette meg attól, hogy a második negyedévre visszaesést könyveljen el a nemzetközi eladásokban, ami a kedvezőtlen árfolyamhatást leszámítva is csak stagnáló eredményeket jelentett volna.

Az online szegmens királya, az Amazon viszont ezúttal sem botlott meg, és globális kiskereskedelmi üzletének nettó forgalmát 41 százalékkal növelte, miközben 345 millió dolláros működési eredményt is jelentett. Ez utóbbi azért érdekes, mert a nemzetközi értékesítésekben az agresszívan terjeszkedő vállalat évek óta folymatsoan veszteséget termelt – tavaly ilyenkor például egyetlen negyedév alatt több mint 600 millió dolláros mínuszt hozott össze.

Piaci hírek

Mégsem annyira önálló a Sora videógenerátor, mint ahogy azt gondolnánk

Az egyik népszerű Sora-klip kapcsán újra kiderült, hogy a mesterséges intelligencia sosem annyira penge, mint ahogy azt a fejlesztők el akarják hitetni a közönséggel.
 
Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.