Magyar CIO-k kérdeznek egymástól. A központi téma: kinek mi volt a legnagyobb kihívás a koronavírus okozta helyzetben, és azt hogyan, milyen eszközökkel, módszerekkel sikerült kezelni. (A korábbi kérdéseket és válaszokat itt gyűjtöttük össze.) Alföldi Ferenc, a Budapest Bank CIO-ja kérdezte Fazekas Ferenctől, az Uniqa Biztosító CIO-jától és a CHERRISK helyettes ügyvezetőjétől:
Mi olyat tanult a COVID-19 okozta vészhelyzetből, ami alapvetően megváltoztatja a munkáját a jövőben?
Köszönöm a kérdést. A vészhelyzetből valóban sok mindent tanultam, köztük sok olyat is, ami nem feltétlenül változtatja meg a mindennapi munkámat, de a jövőben mindenképpen figyelembe kell venni. Az alábbiakban néhány ilyenről tapasztalatomról számolnék be.
Kezdjük a járvány elején. Számomra igencsak pozitív meglepetés volt, hogy szervezetünknek milyen gyorsan sikerült átállnia az otthoni munkavégzésre. A 460 kollégánkból húsz ember kivételével gyakorlatilag napok alatt sikerült mindenkit otthoni munkavégzésbe helyezni. Az átállásban nagyon sokat számított a munkatársak együttműködési készsége. Látszott, hogyha a probléma súlya megkívánja, nagyon össze tudnak fogni.
A másik nagy tanulság vagy inkább személyes megfigyelés, hogy a távmunkából dolgozók mindössze 2-4 hét alatt hozzászoktak egy teljesen más működési módhoz. Ennyi idő alatt képes voltak levetkőzni a régi beidegződéseiket, hogy a teljesen új csatornákon és módokon is hatékonyan tudjanak működni és együttműködni.
Már vannak élményeim az irodai munkába történő visszatéréssel kapcsolatban is. Mindenekelőtt azt érzékelem, hogy a folyamatos irodai munkára történő visszatérés meglehetősen küzdelmes. Ennek részben az az oka, hogy időlegesen hibrid megoldások lépnek életbe. Ezek egyrészt zavart okoznak a dolgozóknál, másrészt nem is mindig hatékonyak. Például személyes tapasztalat, hogy míg a kollaborációs eszközök (Teams, Skype, Viber, Messenger stb.) szinte zökkenőmentesen működtek, amikor mindenki otthonról dolgozott, hibrid használatnál, azaz amikor néhányan otthonról, mások az irodában egy helyről kapcsolódnak be, a kihangosítás minőségétől függetlenül csapnivaló hatékonyságú.
A végül még egy számomra érdekes megfigyelés. Az emberek meglepően gyorsan tudnak "antiszocializálódni". Ez főleg a visszatérési folyamat lassúságából szűrhető le. A munkatársaknál akár több hétig és elhúzódhat a normál munkarendhez való visszaszokás. Bizonyos viselkedésminták meg is maradtak a vészhelyzetből, leginkább a betegségtől való félelem miatt általánossá vált távolság tartására törekvés.
Fazekas Ferenc Bognár Ádámtól, az MVM Csoport infokommunikációs igazgatójától kérdezi: hogyan készül egy közműszolgáltató informatikailag a járvány következő szakaszára?
A sorozatban megjelent kérdéseket és válaszokat itt találja egybegyűjtve.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak