Ahogy a halasztott céldátum is lassan elérkezik, a Teslánál már az Autopilot/AI részlegtől rendelnek át fejlesztőket az Optimushoz, amelyről egyelőre csak képeket és ígéreteket szállítottak.

A Tesla fokozza erőfeszítéseit, hogy időre kifejlessze nagy reményekkel beharangozott és ugyanilyen sokat kritizált humanoid robotja, az Optimus működőképes prototípusát: tegnap a vállalat vezérigazgatója, Elon Musk a Twitteren közölte, hogy az (elsősorban) autógyártó Autopilot/AI részlege is a roboton dolgozik, amelynek hónap végi határidői vannak. Musk tavasszal már azt ígérte, hogy a Tesla bemut egy ilyen modellt a második AI Day eseményen, amelyet utóbb augusztusról szeptember 30-ra helyeztek át, ennél többet viszont azóta sem villantottak az új fejlesztésből.

A Reuters ennek apropóján hosszú riportban mutatja be, hogy sokan miért szkeptikusak a Tesla legújabb "pet projektjével" kapcsolatban, ami nem kis részben arra vezethető vissza, hogy Musk hajlamos a látványos és be nem váltott ígérgetésre. A Tesla szeptember vége mindenesetre közeledik, és vele az Optimus bemutatása is, amelyre az üzletember márciusban az év legfontosabb termékfejlesztéseként hivatkozott. Akkor már az idénre egy látványos prototípust jósolt, hogy 2023 végére felkészüljenek a robotok legalább a mérsékelt volumenű gyártására is.

Ahogy az AI Day elhalasztásakor írtuk, az Optimus koncepcióját az előző évi rendezvényen mutatták be, egyelőre csak látványtervek formájában. Az akkor még csak Tesla Botként emlegetett szerkezetet a cég a saját gyáraiban szeretné alkalmazni a munkásokat támogatására, vagyis az unalmas feladatok átvátelére és ezen keresztül a munkaerőhiány enyhítésére. Musk az év elején azt magyarázta, hogy a tőkeeszközök desztillált munkaerőnek felelnek meg, vagyis ha eljesen megszűnik a munkaerőhiány, akkor az ökonómia fogalmát is újra kell értelmezni.

Az legalább biztos, hogy majd meglátjuk

A Tesla ettől függetlenül még nem mutatott előrelépést az Optimus terén, így okosabbak csak másfél hét múlva lehetünk. Ami biztos, hogy egy ilyen robot fejlesztése a legkevésbé sem egyszerű feladat. A hírügynökség ennek kapcsán a NASA egyik roborikai csapatának vezetőjét idézi, aki szerint már az önvezető autók sem bizonyultak olyan egyszerű dolognak, mint ahogy az néhány évvel ezelőtt a legtöbben gondolhatták – ez pedig bizonyos mértékig ugyanígy van a humanoid robotok esetében is, amelyeken a Boston Dynamics például évtizedek óta dolgozik.

A Reuters összeállítása megint felidézi, hogy Musk egy 2019-es Autonomy rendezvényen már 2020-ra egymillió robottaxit ígért, de a Tesla azóta sem szállított le egyetlen egyet sem az akkor megfogalmazott képességekkel rendelkező járművekből. Így ha az biztosra is vehető, hogy az AI Day-en bemutatnak majd egy ilyen-olyan tulajdonságokkal rendelkező robotot, az még nagyon messze lesz az emberi munkaerőt támogató vagy kiváltó humanoid gépek víziójától, vagyis a sokféle spontán (előre nem meghatározott) akció végrehajtásától.

A cikkben megszólaltatják az Arizonai Állami Egyetem humán rendszermérnök professzorát, aki szerint az ilyen nem szkriptelt tevékenységek a lényegesek, egy sétáló vagy akár táncoló robot ma már tegnapi hírnek számít. Bár a Tesla nem válaszolt a Reuters megkeresésére, a hírügynökség azt is megjegyzi, hogy a beváltatlan ígéretek mellett Elon Musk már azt is több ízben bebizonyította, hogy a szkeptikusok tévednek. Ha ez most is sikerülne neki, azzalz nagy lendületet adna a Tesla részvényeinek, amelyek éppen 25 százalékkal állnak gyengébben a 2021-es csúcshoz képest.

Konzumer tech

A németek is rámordultak az EU-ra a hálózati költségek megosztásának ügyében

Öt másik tagállammal együtt nyílt, átlátható vitát és világos ütemtervet sürgetnek abban az ügyben, hogy az Európai Bizottság milyen közvetlen hozzájárulást vár a nagy online szolgáltatóktól a távközlési hálózat működtetéséhez.
 
Bár az 5G-s beruházások megtérülését biztosító alkalmazási területeket még a szolgáltatók és az ügyfelek is keresik, a fejlesztési kényszer megvan, mert aki ebből kimarad, lemarad.

a melléklet támogatója a Yettel

A felmérésekből egyre inkább kiderül, hogy az alkalmazottak megtartása vagy távozása sokszor azon múlik, amit a szervezetük nem csinál, nem pedig azon, amiben egymásra licitál a többi munkáltatóval.

Ezért fontos számszerűsíteni a biztonsági kockázatokat

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2022 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.