A Nokia márkás mobil eszközöket tervező és gyártó HMD Global összesen 230 millió dollárt szerzett legutóbbi befektetési körében, amelyben a társaság olyan meglévő partnerei is részt vettek, mint a Google, a Qualcomm vagy a Nokia Technologies. A finn társaság szerint ez csak az első lépése volt egy nagyobb szabású tőkebevonásnak, és a későbbiekben további jelentős befektetésekre számítanak. A HMD Global szóvivője szerint a mostani üzlet már bőven egymilliárd dollár fölé árazta be a Nokia brandet 2016 decembere óta gondozó startupot.
Bár maga a Nokia már jó ideje nem gyárt konzumer eszközöket, a márkanév a mai napig szorosan kapcsolódik az okostelefonokhoz és a középkategóriás mobilokhoz (feature phone). Ezeket azonban már a 2015-ben bejegyzett HMD Global tervezi és értékesíti, miközben gyártásukért a tajvani Foxconn egyik leányvállalata, az FIH Mobile felelős. Az elmúlt néhány évben már több tucat ilyen telefon jelent meg a piacon, az alsó kategóriás telefonoktól kezdve a Zeiss optikás kamerákkal rendelkező csúcskészülékekig.
A HMD Global néhány hónappal ezelőtt jelentette be első 5G-képes okostelefonját, a Nokia 8.3-at, amely az üzletekben még nem jelent meg. A társaság szerint a mostani, 230 millió dolláros tőkeinjekció révén felgyorsíthatják majd az elérhető árú 5G-s eszközökfejlesztését és globális terjesztését. Ebben a már meglévő együttműködésekre építenének az olyan tengerentúli mobil operátorokkal, mint a Verizon, a Cricket Wireless vagy az AT&T, és más piacokon is felépíthetnek hasonló partnerségeket.
Nagy lehetőség a Huawei visszaszorulása
A vállalat korábban már sikeresen lezárt egy 100 millió dollár értékű befektetési fordulót, a mostani körben résztvevő befektetők pedig az elemzők szerint még egyértelműbbé teszik, hogy milyen irányban halad tovább a Nokia okostelefon-márka. A HMD Global európai vállalatként van jelen az iparágban, sőt az egyetlen olyan európai vállalatként, amelynek valamennyire is értékelhető részesedése van a nemzetközi piacon. Ez legelsősorban azt jelenti, hogy másoknál kevésbé van kitáve az amerikai-kínai kereskedelmi háború közvetlen hatásainak.
A társaság adatközpontját a Google Clouddal együttműködve már korábban Finnországba költöztették Szingapúrból, ami az adatok kezelésének jogi és biztonsági vonatkozásában is kedvező lépésnek bizonyult. A kommentárok szerint maga a Google is kifejezetten érdekelt benne, hogy a Huawei elvesztése után elkezdjen más márkákat erősíteni, erre pedig a jól csengő Nokia márka és a finnországi gyártó kifejezetten alkalmasnak tűnik a jelenlegi helyzetben.
A HMD Global a Counterpoint Research adatai alapján 1 százalék körüli részesedéssel rendelkezik a teljes okostelefon-piacon, amivel a 13. helyen áll a gyártók rangsorában. A Nokia brand, illetve a Google, a Qualcomm és az amerikai mobilszolgáltatók támogatásától azonban sokan várják, hogy az erőviszonyok hamarosan megváltozhatnak – különösen, hogy a Huawei és a hozzá kapcsolódó Honor márka az amerikai szankciókkal és a Google kiesésével már nem annyira csábítóak Kína határain kívül.
Az utóbbi időben ráadásul kiderült, hogy a HMD Global ambíciói távolabbra mutatnak az okostelefon-értékesítésnél. Tavasszal bemutatták például a HMD Connect nevű, globális adatroamingot lehetővé tevő SIM-kártyájukat, a múlt hónapban pedig bejelentették a mobil és vállalati környezetekben használt kiberbiztonsági megoldásokat fejlesztő Valona Labs eszközeinek felvásárlását. A cég emellett létrehozott egy hazai K+F "kiválósági központot" is a Nokia készülékekre szánt szoftverszolgáltatások fejlesztésére.
A NIS2-megfelelőség néhány technológiai aspektusa
A legtöbb vállalatnál a megfeleléshez fejleszteni kell a védelmi rendszerek kulcselemeit is.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak