Az állatkórházakba, gyógyszertárakba és állatorvosi rendelők váróiba elhelyezett Samsung Digital Signage kijelzők a gazdiknak és az orvosoknak is segítenek.

Bármennyire is gondos egy háziállat gazdája, jellemzően nem követi napi szinten az állategészségügy fejlődését. Arra pedig nincs minden esetben sem idő, sem mód, hogy az állatorvos vagy az állatgyógyszertár eladója részletekbe menően hívja fel a figyelmet valamilyen fontos újdonságra vagy szezonális betegségre. Pedig a friss, naprakész információ sokat segíthet abban, hogy a házi kedvencek egészségesek maradjanak. "A frissesség biztosítása azonban komoly kihívás volt, amíg meg nem jelentek az olyan professzionális digitális információs rendszerek, mint a Samsung Digital Signage-család" – mondta Kecskés Tamás, a mintegy huszonöt éve éve irodatechnikai és informatikaiai megoldásokat szállító és üzemeltető Ten Technic Kft. ügyvezetőigazgató-helyettese.

Digitális csatorna és célzott tartalom

A naprakész tájékoztatáshoz 2019-ben kezdett időtálló megoldást keresni a Bayer állategészségügyi részlege (az üzletágat időközben felvásárolta az Elanco Animal Health). Mint régi partnerétől, a Ten Technic Kft.-től kért megoldási javaslatokat, hogy milyen módon tudná eljuttatni tájékoztató anyagait a háziállat-tartókhoz. A gyógyszercég a nyomtatott tájékoztatóknál (plakátok, szórólapok stb.) gazdaságosabb, gyorsabb, rugalmasabb és nem utolsósorban hatásosabb megoldást keresett, hogy üzeneteivel, tájékoztató anyagaival például a szezonális trendeket jobban le tudják követni, és azok eljussanak az érintettekhez. Az, hogy ez egy videós rendszer lesz, lényegében az elején eldőlt. "A gyógyszeriparban a reklámfilm általános marketingeszköz, de az állatgyógyászat mégis speciálisnak tekinthető abból a szempontból, hogy célszerű a gazdikat közvetlenül-célzottan megérinteni" – mondta az ügyvezetőigazgató-helyettes.

A Ten Technic a igényfelmérés után végül az elvárásokat (pl. távoli eszköz- és tartalommenedzsment, legalább 16/7-es üzemidő, jó dizájn) maximálisan kielégítő Samsung Digital Signage kijelzőcsaládra épülő rendszert javasolta a vállalatnak. Ebben szerepet játszott az is, hogy a Ten Technic szinte az alapításától Samsung-partner, így nagyon alapos és jó tapasztalatokat szerzett a dél-koreai gyártó eszközeinek, köztük a kijelzőinek a telepítésében és üzemeltetésében. A kijelzők közel 8 éve kerültek a cég portfóliójába, és mint Kecskés Tamás mondta, mára az egyik legdinamikusabban bővülő tevékenységi körükké vált, mert folyamatosan növekszik az igény az ilyen típusú rendszerekre.

Az ügyvezetőigazgató-helyettes szerint egyértelműen pozitív visszajelzés volt mind a koncepcióra, mind a Ten Technic szakmaiságára, hogy a projektet az Elanco Animal Health magyar leányvállalata is továbbvitte. Ma már három országban összesen 150 kijelzőt üzemeltet a Ten Technic: zömét Magyarországon, de jelentős számban telepítettek berendezéseket horvátországi és romániai Elanco-partnereknél is.
 

Samsung Digital Signage

A rendszer nem véletlenül kapta a nevét: a digital signage (digitális tartalomszolgáltató rendszer) a hirdetési felületek egyik legdinamikusabban fejlődő kategóriája. A rendszerbe kapcsolt elektronikus kijelzőkön szöveg, kép, hang és videó jeleníthető meg – mindig a megfelelő helyen és időben –, ami jó célzási hatékonyságot biztosít.

A Samsung Digital Signage rendszerének nagy előnyde a kijelzők széles formátumkínálata (LCD és plazma kijelzők, futóreklámok, interaktív üzenőfalak, kültéri és beltéri videófalak, microLED, interaktív és standalone kijelzők, Full HD-tól 8K UHD-ig felbontásig), valamint a rugalmas menedzselhetőség. A kijelzők közvetlenül csatlakoznak az IP-hálózatra, és egy központi szerverről kapják a tartalmat, amint a rendelkezésre álló sávszélesség függvényében streamként vagy egy helyi (pl. integrált) tárból játszanak le. A tartalom időzíthető, és dinamikusan változtatható a bejövő információk alapján.

A rendszert a Samsung többek között a kereskedelem, a vendéglátás, a szállítmányozás, az oktatás, a szórakoztatóipar, a reklám vagy a közösségi közlekedés igényeihez fejlesztette, de mint a fenti példából látszik, az egészségügyben is kiválóan alkalmazható. A rendszer rugalmasságát részben a Samsung MagicInfo biztosítja a távoli és átfogó eszközmenedzsment révén, részben pedig a Samsung Smart Signage Platform, ami a saját felhőalapú Digital Signage alkalmazások fejlesztését segíti.


A Samsung rendszerével Kecskés Tamás szerint a saját üzemeltetési munkájukat is megkönnyítették. "A kijelzők megbízható komponensekből készülnek, és hozzák is azokat az üzemidőket, melyeket a termékismertetők ígérnek, akár 16/7-es, akár 24/7-es (azaz folyamatosan üzemelő) a készülék, ezt az üzemidőt a garantált életciklusa végéig képes biztosítani a minőségi megjelenítéshez szükséges paraméterekkel (pl. fényerő, kontraszt)." Az integrátoroknak nagy segítség, hogy a kijelzőcsalád kínálata kellően széles mind méretben, mind egyéb paraméterekben. Vannak beltéri és kültérre modellek egyaránt, de olyan extrémebb körülményekhez is vannak modellek, mint egy déli fekvésű, erős napsütésnek kitett kirakat, ahová például aktív hűtésű monitort kell elhelyezni. És ehhez jön a Samsung jól használható menedzsmentszoftvere, a MagicInfo.

Kecskés Tamás
ügyvezetőigazgató-helyettes,
Ten Technic Kft.

A Bayer-Elanco projektben elsősorban az eltérő méretigények kellett figyelembe venni. Minden helyszínen a meglévő berendezésekhez és a tér adottságaihoz kellett megtalálni a az optimális modellt. De mint Kecskés Tamás mondta, volt miből válogatni, hiszen még vitrinekben használható 10 inch képátlójú kijelzői is vannak a Samsungnak. A kisebb méretű várókba 22 inches kijelzők kerültek, de a legtöbb helyre 43 incheseket telepítettek, illetve ha kellően nagy volt a tér, 49 incheseket. Ez nem csak technikai, hanem tértervezési feladat is, mondta az ügyvezetőigazgató-helyettes, az elhelyezésnél figyelembe kellett venni a helyiség arányait, a láthatóságot-olvashatóságot, de arra is kellett figyelni, hogy a kijelzők ne hassanak a térben agresszívan tolakodónak.

Mivel a rendszer üzemeltetése távolról történik, fontos volt az internetelérés biztosítása. Itt a szűk keresztmetszet a helyi internetelérés lehetett volna, a Samsung kijelzőket ugyanis minden lehetséges vezetékes és vezeték nélküli internetkapcsolatra felkészítették. Magához a megjelenítéshez azonban nincs szükség az internetkapcsolatra, az előre összeállított tartalmak ugyanis holtidőben, például éjszaka letöltődnek a készülékekre, és azok helyben futnak távfelügyelet mellett. Így az üzemeltető szakember azonnal látja, ha valami nem működik megfelelően, és be tud avatkozni. Az adásfolyam azonban eközben nem szakad meg.

Első a megbízhatóság

A rendszer menedzseléséhez a gyártó saját MagicInfo szoftverét választották. Mint Kecskés Tamás mondta, léteznek olyan third party menedzsmentszoftverek, amik kezelik a Samsung Digital Signage kijelzőket, de mivel semmi olyan egyedi funkcióra nem volt szükség, amit a MagicInfo ne biztosítana, maradtak a Samsung saját szoftverénél. Tapasztalataik szerint ugyanis az használja ki legjobban a Samsung-monitorokban rejlő képességeket. A szoftver teljeskörűen kezeli a Digital Signage kijelzők belső menedzsmentfelületét (például a ki-be kapcsolás, a hangerő szabályozása stb.), és titkosított csatornán az összes menedzselni kívánt kijelzőhöz hozzáférést biztosít. "A MagicInfo használata abszolút win-win szituációt hozott, számunkra egyszerűsíti az üzemeltetést, a partner számára pedig maximális üzembiztonságot nyújt" – mondta az ügyvezetőigazgató-helyettes.
 


A Bayer-Elanco projektben a menedzsmentszoftver két funkciójának megbízható működése volt kiemelten fontos: a tartalomidőzítés az ismertető videók ütemezéséhez (ehhez a menedzsmentszoftverrel hozzá kell férni a készülék időzítőfunkciójához), valamint a kijelzők csoportos kezelése. Utóbbival igény szerint egységesen lehet kezelni például az egy hálózatba tartozó gyógyszertárakban lévő kijelzők tartalmait. De akár készülékenként is szabályozható minden fontos paraméter a tartalomtól az aktív időszakon át a hangerőig.

Mint Kecskés Tamás mondta, a Ten Technic pozitív visszajelzéseket kapott: ahol felszerelték a tájékoztató kijelzőket, a háziállatok gazdái sokkal tájékozottabbak, és ez pozitívan hat a forgalomra is. Hiszen a gondos gazda szeme manapság már nem feltétlenül hizlalja a jószágot, hanem jobban őrködik a házi kedvenc egészsége fölött, és inkább a betegségek megelőzésére törekszik.

Cloud & big data

A YouTube díjat adott magának, mert a szabad véleménynyilvánítás bajnoka

Na jó, nem a YouTube adta, csak egy a YouTube által szponzorált szervezet egy a YouTube szponzorálta eseményen. És nem a videómegosztó kapta, hanem a vezére.
 
Hirdetés

Három fontos tanács a jövőálló vállalkozások felépítéséhez

A VMware Future Ready Solution megoldásai lehetővé teszik a problémákra adott gyors reakciót, az új körülményekhez való alkalmazkodás és az innováció felgyorsítását is.

A virtualizáció nem válik elavulttá a konténerizació és a Kubernetes miatt, sőt katalizátora lehet az új techológiák bevezetésének.

a melléklet támogatója a Tech Data

A KPMG immár 22. alkalommal kiadott CIO Survey jelentése szerint idén az informatikai vezetők leginkább a digitalizációra, a biztonságra és a szoftverszolgáltatásokra koncentráltak.

Használtszoftver-kereskedelem a Brexit után

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2021 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.