Újabb rekordokat döntött a lassan pénzpumpává változó közösségi óriás. A jó negyedéves eredmények mellett viszont problémásnak tűnik a tizenévesek megtartása.

Idei harmadik negyedévéről közölt adatokat a Facebook. A számok alapján minden a tervek szerint halad a Zuckerberg-birodalomban: a bevételek és a felhasználók száma is emelkedett, miközben egyre nagyobb szerep jut a mobil platformnak.

Nyereségvágyból elkövetett forgalomnövekedés

A magyar idő szerint tegnap éjjel nyilvánosságra hozott Q3-as üzleti gyorsjelentésben 2 milliárd dolláros forgalom szerepel, ami lényegesen jobb, mint az egy évvel ezelőtt összeszorgoskodott szűk 1,3 milliárd. Tovább folytatódott a mobilos bevételek arányának növekedése, ami jó előjel lehet az elkövetkező negyedévekre is. A szeptember végén zárt időszakban már a teljes forgalom közel fele származott az érintőképernyős platformról. Ráadásul a tavaly tavaszi tőzsdére menetellel egy időben veszteségbe forduló közösségi hálózat immár masszívan nyereséges. Míg 2012 hasonló periódusában 54 milliós mínuszt mutatott a nettó eredmény, addig ugyanez idén már 425 milliós pluszban zárt. Magyarul a Facebook bevételeinek nagyjából bő ötödét tiszta nyereségként tudja zsebre vágni. Ez olyasmi, amit a New York-i parkettre lépés óta eddig még nem tudott elérni.

A pénzügyi adatok mellett a közösségi oldal esetében legalább olyan fontos a felhasználói szám változása, illetve a facebookozók aktivitása. A legtöbb fejlett országban az internetező lakosság több mint 90 százalékát elérő Facebook esetében már nem életszerű vaskos növekedést várni ezen a téren. Ennek fényében különösen hízelgő a cég által közölt adat, miszerint a szeptemberi periódusban 1 milliárd 189 millió felhasználó használta legalább egyszer az oldalt. Ez a szám közel 20 százalékkal több, mint az egy évvel ezelőtt mért adat. A naponta aktív felhasználók esetében még jobb arányt sikerült felmutatni. A most regisztrált 728 milliós tömeg 25 százalékkal nagyobb, mint a 2012-es 584 milliós bázis. Érdemes megemlíteni a mobilról facebookozók arányát is. Jelenleg napi szinten több mint 500 millióan érik el a közösségi oldalt mobil eszközökről, azaz a teljes napi felhasználói aktivitás kétharmada mobilról (is) zajlik.

Havonta visszatérő Facebook-felhasználók száma (millió fő)

Érdekes megnézni azt is, felhasználónként hány dollárt tud keresni a Facebook, különösen régiós bontásban. A mostani eredmények alapján egy júzerre átlagosan 1,79 dollár forgalom esik, ám ez az érték óriási különbségeket mutat a világ különböző területein. Természetesen Észak-Amerikában "termel" a legtöbbet egy facebookozó: itt felhasználónként 4,85 dollár keletkezett egyetlen negyedév alatt. Európában ugyanez az érték 1,96 dollár, Ázsiában pedig mindössze 81 cent lett. A világ többi részéből még az ázsiainál is kevesebb, alig 67 cent származott átlagosan egy felhasználóra vetítve. Ez azért jelenthet problémát a vállalatnak, mert a legjobban termő régiókban már tetőzött a penetráció, így új felhasználókra leginkább a fejlődő területekről számíthat az oldal, ők viszont lényegesen rosszabbul "értékesíthetők", mint amerikai vagy éppen európai társaik.

Apád-anyád ide (ne) jöjjön!

A másik gond a fiatalok elfordulása lehet. A sajtóban gyakran felbukkanó vélekedés szerint a Twitter, a WhatsApp vagy éppen a Google+ is vonzóbb a tizenévesek számára, mivel ezeken a csatornákon általában nincsenek jelen szüleik, rokonaik, és így szabadabban tudnak megnyilvánulni. Ezidáig a Facebook és maga az alapító Mark zuckerberg is tagadta ennek a problémának a létezését, ám a tegnapi bejelentésen megtört a jég. A cég eredményeit kommentáló David Ebersman pénzügyi vezető elismerte, hogy a tizenévesek csoportjában az elmúlt negyedév alatt megfigyelhető volt a napi aktivitás csökkenése. Nem véletlen tehát, hogy a közösségi oldal épp most október közepén jelentette be, hogy lazít eddigi politikáján, és a 13-17 év közötti felhasználók számára feloldja az eddig életben lévő korlátozásokat. A 18 év alatti Facebook felhasználók eddig csak ismerőseiknek illetve azok ismerőseinek tudták eljuttatni posztjaikat, ami alaposan leszűkítette a publikáció lehetséges elérési körét. A változtatással a Facebook nyilvánvalóan megpróbál a tinédzserek kedvében járni, bár ha az alapvető probléma tényleg az, hogy "az anyám is fent van", akkor ezen ez sem fog sokat segíteni.

Közösség & HR

TeslaMate-fiókok szivárogtatnak érzékeny információkat a Teslákról

Ez most kivételesen nem amiatt van, mert Elon Muskot nagyon leköti az X felemeléséért és a Mars meghódításáért vívott küzdelme.
 
A világ a "cloud first" stratégiát követi. Nem kérdés, hogy a IT-biztonságnak is azzal kell tartania a tempót, de nem felejtheti, hogy honnan startolt.

a melléklet támogatója a Clico Hungary

Hirdetés

Jön a Clico formabontó cloud meetupja, ahol eloszlatják a viharfelhőket

Merre mennek a bitek a felhőben, ledobja-e szemellenzőjét az IT-biztonságért felelős kolléga, ha felhőt lát, lesz-e két év múlva fejlesztés cloud nélkül? A Clico novemberben fesztelen szakmázásra hívja a szoftverfejlesztőket a müncheni sörkertek vibrálását idéző KEG sörművházba.

Minden vállalatnak számolnia kell az életciklusuk végéhez érő technológiák licencelési keresztkockázataival. Rogányi Dániel és Vincze-Berecz Tibor (IPR-Insights) írása.

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 1. rész

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 2. rész

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 3. rész

A felmérésekből egyre inkább kiderül, hogy az alkalmazottak megtartása vagy távozása sokszor azon múlik, amit a szervezetük nem csinál, nem pedig azon, amiben egymásra licitál a többi munkáltatóval.

Ezért fontos számszerűsíteni a biztonsági kockázatokat

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2023 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.