Egy globális e-kereskedelmi felmérés szerint a világ internetezőinek 55 százaléka vásárol külföldi boltokból. A kedvező ár fontos, de nem egyedüli mozgatórugó.

A PayPal és az IPSOS közösen jegyzett, 31 országban, több mint 34 ezer ember bevonásával készült kutatása arra volt kíváncsi, milyen trendek jellemzik a nemzetközi e-kereskedelmet, hogy alakultak az elmúlt időszakban a fogyasztói szokások. Az elektronikus fizetési rendszeréről ismert PayPal adatai szerint 2018 első negyedévében közel ötven százalékkal emelkedett a rajtuk keresztül bonyolított online vásárlások értéke a két évvel korábbi forgalomhoz képest.

Nem megy ki a divatból

A nemzetközi vásárlások legnépszerűbb termékkategóriái továbbra is a ruházat, lábbelik és kiegészítők (68%), ezt követik a fogyasztói elektronikai cikkek, a számítógépek, tabletek, mobileszközök és perifériák (53%), valamint a játékok és a hobbi termékek (53%).

A magyar fogyasztók ettől némileg eltérően elsősorban ékszereket és órákat (68%), játékokat, hobbi termékeket (63%), ruházatot, lábbelit és kiegészítőket (60%) vásárolnak külföldi webshopokban. A PayPal adatai alapján a magyar kereskedők számára legfontosabb piacok az USA, Németország, Egyesült Királyság, Kanada és Kína, ahonnan leginkább divatcikkeket, autóalkatrészeket, utazási szolgáltatásokat, kozmetikai és háztartási cikkeket, elektronikai eszközöket és szoftvereket vásárolnak.

Mobilizált vásárlók

A határon túli vásárlások számának globális növekedésével párhuzamosan a mobilkészülékekről történő vásárlás aránya is világszerte nő. A felmérésben résztvevő országokban átlagosan az összes fizetési forgalom 30 százalékát teszik ki a mobileszközökről történő vásárlások, de a legnépesebb országokban már akár meg is haladják az asztali eszközök használatát (Kínában 53%, Indiában 48%, az USA-ban 45%).

A közép-kelet európai régió országait tekintve Magyarországon ez az arány 27%, Lengyelországban és Görögországban 25%, Csehországban pedig 22%. Ezzel együtt a legtöbb fogyasztó továbbra is asztali számítógépeken vagy laptopokon vásárol, Oroszországban 65%, Magyarországon 70%, Csehországban pedig 76% részesíti előnyben ezeket a készülékeket.

Kockázatok és mellékhatások

A külföldön vásárló globális fogyasztók számára a legfontosabb, hogy a vásárlás során rendelkezésre álljon a biztonságos fizetés lehetősége (44%), ugyanakkor a megkérdezettek a külföldről történő vásárlás egyik legnagyobb akadályaként jelölték meg az aggodalmat, hogy megrendelésüket egyáltalán nem fogják megkapni (24%), vagy – ha valamiért úgy döntenének, hogy visszaküldik az árucikket – nehézkes lesz a visszaküldés folyamata (22%).
 


Négy online fogyasztóból három (76%) a saját valutájában történő fizetést részesíti előnyben, és tízből hatan (62%) a váltási árfolyamot is ellenőrzik mielőtt megrendelnek egy árucikket.

Mivel az angol világnyelv, nem meglepő, hogy az USA és az Egyesült Királyság fogyasztóinál egyértelműen elvárás az anyanyelvükön is elérhető webshop. De összességében is sokan, az összes megkérdezett 57 százaléka válaszolta azt, hogy nem szívesen vásárol olyan külföldi weboldalon, amely nem elérhető a saját nyelvén.

Az ár az úr

A felmérésben szereplő piacokon a fogyasztók 72 százaléka kedvezőbb árak miatt vásárol határon túlról. A felmérés alapján a vásárlók negyede  számára visszatartó erő lehet a magas szállítási költség, illetve negyedüket megakadályozhatja a vásárlásban az attól való félelem, hogy a kapcsolódó vámok, díjak vagy adók miatt nem kalkulált extra költségeket kell majd fizetnie a kézbesítés során. A magyarországi online kereskedők egyik legfontosabb vásárlóközönségének tekinthető német fogyasztók 26 százaléka válaszolta, hogy a költségek részletes feltüntetése fontos számára.
 


 

A határon túlról történő vásárlás második leggyakoribb oka, hogy az adott terméket a vásárló belföldről nem tudja beszerezni. De markáns az a 34 százalékosra mért tábor is, akik új és érdekes termékekre vadászva böngészik a külföldi kínálatot.

Konzumer tech

Szájkosarat raknának a britek a közösségi óriásokra

Hétfőn kemény jelentést tett az asztalra az Egyesült Királyság illetékes bizottsága. A Facebook-alapítót személyesen is felelőssé teszik amiatt, hogy az álhíreknek, a manipulációnak nincs megfelelő gátja, miközben a felhasználói adatokat nem védik megfelelően.
 
Két út közül választhatnak a magánfelhőben gondolkodó vállalatok. Vagy saját maguk alakítják ki a platformot, vagy bérelik azt egy szolgáltatótól. A nagy kérdés: hogyan lehet dönteni a két módszer között?

a melléklet támogatója az Aruba Cloud

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2018 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.