Egy friss jelentés szerint a tavalyi utolsó negyedévben a logisztikai vállalkozás brandjét utánozták leggyakrabban az adatainkra vadászó internetes csalók.

A DHL csomagküldő lett az adathalászati célú internetes támadások legnépszerűbb álcája - derül ki a Check Point Research hét elején közzétett blogbejegyzéséből. A biztonsági cég kutatói a tavalyi utolsó, azaz a karácsonyi ünnepekhez kötődő negyedévben begyűjtött adatok alapján "hirdettek győztest" egy olyan versenyben, amelyen igazából egyik érintett sem akart indulni.

A kutatók korábban is rendszeresen publikálták az internetes bűnözők körében népszerű brandek listáját. Ezeken rendszerint nagy fölénnyel a Microsoft végzett az élen. Redmond operációs rendszere és irodai alkalmazásai széles körben használtak, így a cég a csalók szempontjából nézve ideális választásnak minősül egy-egy megtévesztő levél, honlap elkészítésénél.

A DHL "sikerét" a biztonsági szakemberek annak tulajdonítják, hogy a koronavírus miatt egyébként is megnövekedett online vásárlóközönség tagjai között szép számban akadnak viszonylag új, az internet világában nem feltétlenül otthonosan mozgó szereplők. Utóbbiakat pedig értelemszerűen sokkal könnyebb megtéveszteni egy személyes adatok megadására kihegyezett hamis e-maillel vagy weboldallal.

A Microsoft úgy lett második, hogy tulajdonképpen első

A Check Point összesítése szerint a márkákat utánzó adathalászos kísérletek 23 százalékát tették ki a DHL-hez kötődő csalások, míg a Microsoft 20 százalékkal végzett a második helyen. Érdemes azonban megemlíteni, hogy az informatikai óriást akár most is elsőnek lehetne hirdetni, mivel a Redmond által pár éve felvásárolt LinkedIn szintén ott szerepel a tizes listán. Ráadásul 8 százalékos, azaz jelentős aránnyal.   

A közösségi platformok egyébként is kedvelt szereplői a csalási kísérleteknek. A toplista harmadik helyén például a WhatsApp áll 11 százalékkal, amely korábbi hatodik helyét cserélte le a dobogóra. A már említett LinkedIn mostani 5. helye szintén három pozícióval feljebb van, mint ameddig az előző felmérésben kapaszkodott. 

Rajtuk kívül a Google (10%), az Amazon (4%), a FedEx és a Roblox (3-3%), végezetül a PayPal és az Apple (2-2%) bizonyult kellően vonzó brandnek ahhoz, hogy az internetes bűnözők közül sokan másolásra érdemesnek találják őket egy-egy adathalászatra khegyezett kampányhoz.

Biztonság

Pszichopata chatbotoktól várnak megváltást a kétségbeesett tinédzserek

A generatív algoritmusok egy szakember tesztje alapján gyilkosságra, öngyilkosságra és egyéb szörnyűségekre bátorítják a problémáikkal hozzájuk forduló fiatalokat.
 
A digitális támadások célpontjai ma már nem feltétlenül azok a vállalatok, amelyektől a támadók adatokat vagy pénzt akarnak szerezni. Elég, ha a támadás egyik láncszeme nem védett – az elkövetők ezen keresztül lépnek be a rendszerbe. És ez a láncszem gyakran nem is belül van.

a melléklet támogatója a One Solutions

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.