Egy friss jelentés szerint a tavalyi utolsó negyedévben a logisztikai vállalkozás brandjét utánozták leggyakrabban az adatainkra vadászó internetes csalók.

A DHL csomagküldő lett az adathalászati célú internetes támadások legnépszerűbb álcája - derül ki a Check Point Research hét elején közzétett blogbejegyzéséből. A biztonsági cég kutatói a tavalyi utolsó, azaz a karácsonyi ünnepekhez kötődő negyedévben begyűjtött adatok alapján "hirdettek győztest" egy olyan versenyben, amelyen igazából egyik érintett sem akart indulni.

A kutatók korábban is rendszeresen publikálták az internetes bűnözők körében népszerű brandek listáját. Ezeken rendszerint nagy fölénnyel a Microsoft végzett az élen. Redmond operációs rendszere és irodai alkalmazásai széles körben használtak, így a cég a csalók szempontjából nézve ideális választásnak minősül egy-egy megtévesztő levél, honlap elkészítésénél.

A DHL "sikerét" a biztonsági szakemberek annak tulajdonítják, hogy a koronavírus miatt egyébként is megnövekedett online vásárlóközönség tagjai között szép számban akadnak viszonylag új, az internet világában nem feltétlenül otthonosan mozgó szereplők. Utóbbiakat pedig értelemszerűen sokkal könnyebb megtéveszteni egy személyes adatok megadására kihegyezett hamis e-maillel vagy weboldallal.

A Microsoft úgy lett második, hogy tulajdonképpen első

A Check Point összesítése szerint a márkákat utánzó adathalászos kísérletek 23 százalékát tették ki a DHL-hez kötődő csalások, míg a Microsoft 20 százalékkal végzett a második helyen. Érdemes azonban megemlíteni, hogy az informatikai óriást akár most is elsőnek lehetne hirdetni, mivel a Redmond által pár éve felvásárolt LinkedIn szintén ott szerepel a tizes listán. Ráadásul 8 százalékos, azaz jelentős aránnyal.   

A közösségi platformok egyébként is kedvelt szereplői a csalási kísérleteknek. A toplista harmadik helyén például a WhatsApp áll 11 százalékkal, amely korábbi hatodik helyét cserélte le a dobogóra. A már említett LinkedIn mostani 5. helye szintén három pozícióval feljebb van, mint ameddig az előző felmérésben kapaszkodott. 

Rajtuk kívül a Google (10%), az Amazon (4%), a FedEx és a Roblox (3-3%), végezetül a PayPal és az Apple (2-2%) bizonyult kellően vonzó brandnek ahhoz, hogy az internetes bűnözők közül sokan másolásra érdemesnek találják őket egy-egy adathalászatra khegyezett kampányhoz.

Biztonság

A testkamerák felvételei alapján készítene rendőrségi jelentéseket az MI

Pontosabban a Draft One nevű MI-alkalmazás fejlesztője, aki szerint jó ötlet rábízni az ilyesmit a totál megbízhatatlan mesterséges intelligenciára.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.