Barcelonában, a Mobile World Congressen jelentették be, hogy a Mercedes-Benz új szolgáltatással gazdagítja az E (mint Executive) osztályú autóit. Az "optimális mobil irodai élményt" (optimal mobile office experience) biztosító szolgáltatás egy dolgot jelent: a Webex Meetings and Calling beköltözik a feldélzeti alkalmazások közé. Azaz a vezetők most már bárhonnan éreztethetik teljes executive-hatalmukat beosztottaikkal. A szolgáltatás az idén tavasszal piacra kerülő E Classokban válik elérhetővé.
Az alkalmazás a fedélzeti wifin vagy mobil adatkapcsolaton keresztül lesz használható. Nem telepítik gyárilag, hanem a Mercedes-Benz Car App Store-ból kell letölteni. A videokép az autó infotainment érintőképernyőjén jelenik meg, így a CEO-knak természetesen nem kell a mobiljukkal bűvészkedni. (Az új E modellekbe egyébként a Zoom, a TikTok és a Vivaldi böngésző, sőt még az Angry Birds is beköltözik.)
És hogy mi értelme van ennek? A kollaborációs megoldásokért is felelős Cisco-alelnök, Jeetu Patel megadja az egyszerű és nem túl eredeti magyarázatot a vállalat sajtóközleményében: ma már senkit sem érdekel, hol dolgozol, ha elvégzed a munkádat.
A biztonság korlátai
Azoknak az executive-oknak, akik executive létükre kénytelenek a bal első ajtón beszállni, van egy rossz hír: vezetés közben nincs videózás. (Ez alól a közlemény szövege alapján a jobb hátsó ülés sem kivétel: a rendszer egyáltalán nem engedélyezi a videót, ha az autó mozgásban van). A teljes élmény (videó, automatikus AI-alapú átírás, tartalommegosztás, emojik stb.) csak álló járműben működik.
A Ciscónak nem ez az antréja az autóiparba: a Webex for Automobiles program keretében tavaly jelentették be, hogy a Ford SYNC 3 AppLinkjébe építik a Webex Meetingset. A Ford esetében is úgy oldották meg, hogy a Webex teljes funkcionalitása csak parkoló járműben érhető el. A Webex az Apple CarPlayjel is együttműködik. Ha valaki otthoni asztali Macjén kezdi a Webex-meetingjét, egy QR-kódot kell csak beolvasnia az iPhone-jára az asztali gép képernyőjéről, és az autójába ülve folytathatja tovább a megbeszélést. A Cisco tervezi az androidos integrációt is.
Hála a technológiának, újabb fél-egy órát találtak az életünkben, amit intenzív munkával tölthetünk. Remélhetőleg hamarosan kitalálják azt a Webexet is, amivel a jobb hátsó ülésen utazók már menet közben is teljes executive-élményt nyújthatnak beosztottaiknak. A közlekedésbiztonsági szakemberek ugyanakkor ezért a hibrid megoldásért sem lelkesednek. Szerintük épp úgy elvonja a vezető figyelmét, mint a mobilozás. Az USA közlekedésbiztonsági hivatala szerint 2020-ban, tehát amikor a pandémia általánosan kikényszerítette a home office-t, közel 3200 ember halt meg ilyen okok miatt közlekedési balesetben.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak