A vállalat a főnöki autókba költöztet irodát: beépítik a Webexet a Mercedes E osztályú autóiba.

Barcelonában, a Mobile World Congressen jelentették be, hogy a Mercedes-Benz új szolgáltatással gazdagítja az E (mint Executive) osztályú autóit. Az "optimális mobil irodai élményt" (optimal mobile office experience) biztosító szolgáltatás egy dolgot jelent: a Webex Meetings and Calling beköltözik a feldélzeti alkalmazások közé. Azaz a vezetők most már bárhonnan éreztethetik teljes executive-hatalmukat beosztottaikkal. A szolgáltatás az idén tavasszal piacra kerülő E Classokban válik elérhetővé.

Az alkalmazás a fedélzeti wifin vagy mobil adatkapcsolaton keresztül lesz használható. Nem telepítik gyárilag, hanem a Mercedes-Benz Car App Store-ból kell letölteni. A videokép az autó infotainment érintőképernyőjén jelenik meg, így a CEO-knak természetesen nem kell a mobiljukkal bűvészkedni. (Az új E modellekbe egyébként a Zoom, a TikTok és a Vivaldi böngésző, sőt még az Angry Birds is beköltözik.)

És hogy mi értelme van ennek? A kollaborációs megoldásokért is felelős Cisco-alelnök, Jeetu Patel megadja az egyszerű és nem túl eredeti magyarázatot a vállalat sajtóközleményében: ma már senkit sem érdekel, hol dolgozol, ha elvégzed a munkádat.

A biztonság korlátai

Azoknak az executive-oknak, akik executive létükre kénytelenek a bal első ajtón beszállni, van egy rossz hír: vezetés közben nincs videózás. (Ez alól a közlemény szövege alapján a jobb hátsó ülés sem kivétel: a rendszer egyáltalán nem engedélyezi a videót, ha az autó mozgásban van). A teljes élmény (videó, automatikus AI-alapú átírás, tartalommegosztás, emojik stb.) csak álló járműben működik.

A Ciscónak nem ez az antréja az autóiparba: a Webex for Automobiles program keretében tavaly jelentették be, hogy a Ford SYNC 3 AppLinkjébe építik a Webex Meetingset. A Ford esetében is úgy oldották meg, hogy a Webex teljes funkcionalitása csak parkoló járműben érhető el. A Webex az Apple CarPlayjel is együttműködik. Ha valaki otthoni asztali Macjén kezdi a Webex-meetingjét, egy QR-kódot kell csak beolvasnia az iPhone-jára az asztali gép képernyőjéről, és az autójába ülve folytathatja tovább a megbeszélést. A Cisco tervezi az androidos integrációt is.

Hála a technológiának, újabb fél-egy órát találtak az életünkben, amit intenzív munkával tölthetünk. Remélhetőleg hamarosan kitalálják azt a Webexet is, amivel a jobb hátsó ülésen utazók már menet közben is teljes executive-élményt nyújthatnak beosztottaiknak. A közlekedésbiztonsági szakemberek ugyanakkor ezért a hibrid megoldásért sem lelkesednek. Szerintük épp úgy elvonja a vezető figyelmét, mint a mobilozás. Az USA közlekedésbiztonsági hivatala szerint 2020-ban, tehát amikor a pandémia általánosan kikényszerítette a home office-t, közel 3200 ember halt meg ilyen okok miatt közlekedési balesetben.

Mobilitás

Történelmi felvásárlással erősít a Cisco

Az amerikai hálózati óriás 28 milliárd dollárt sem sajnál kifizetni a kiberbiztonsági szolgáltatásokat kínáló Splunkért.
 
Hirdetés

Acronis webinárium az AI-vezérelt kibertámadások kivédéséről

Csatlakozzon 2023. szeptember 26-án az Acronis és a RelNet Technológia Kft. közös szervezésű, exkluzív webináriumához, melynek témája a mesterséges intelligencia által vezérelt kibertámadások hatásainak kezelése lesz.

Hirdetés

Jön a Clico formabontó cloud meetupja, ahol eloszlatják a viharfelhőket

Merre mennek a bitek a felhőben, ledobja-e szemellenzőjét az IT-biztonságért felelős kolléga, ha felhőt lát, lesz-e két év múlva fejlesztés cloud nélkül? A Clico novemberben fesztelen szakmázásra hívja a szoftverfejlesztőket a müncheni sörkertek vibrálását idéző KEG sörművházba.

A felhő elhozta a webalkalmazások és a mikroszolgáltatásokra épülő architektúra aranykorát – és egy új, súlyos kockázati elemmel is bővült az IT-infrastruktúra.

a melléklet támogatója a Clico Hungary

Hirdetés

Kilátások az Dunától keletre – állás Gyöngyös városában

A munkalehetőségek terén az ország különböző régiói meglehetősen eltérő lehetőségeket kínálnak, mind mennyiségben, mind minőségben. Ebből a szempontból a legtöbb szó a Dunától keletre lévő területekről esik, ám természetesen itt is találhatók kedvező állás opciók.

Minden vállalatnak számolnia kell az életciklusuk végéhez érő technológiák licencelési keresztkockázataival. Rogányi Dániel és Vincze-Berecz Tibor (IPR-Insights) írása.

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 1. rész

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 2. rész

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 3. rész

A felmérésekből egyre inkább kiderül, hogy az alkalmazottak megtartása vagy távozása sokszor azon múlik, amit a szervezetük nem csinál, nem pedig azon, amiben egymásra licitál a többi munkáltatóval.

Ezért fontos számszerűsíteni a biztonsági kockázatokat

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2023 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.