Április végén zárta 2020-as pénzügyi évének harmadik periódusát a Cisco. Ez az időszak természetesen itt is a koronavírus körül forgott. A divíziók teljesítményében ez komoly hullámzást okozott, a vállalat egészét tekintve pedig pár hét különbség is teljesen más környezetet teremtett.
Számítottak a mínuszra
A Cisco az elmúlt három hónapban összesen 12 milliárd dollárnyi forgalmat bonyolított, ami lényegesen kevesebb, mint amennyi az igen jól sikerült egy évvel korábbi periódusban elért 13 milliárd. A menedzsment számára mindenképpen enyhítő körülmény viszont az, hogy az elemzői várakozások ennél is kevesebbre számítottak.
A gyengébb bevételi számok magukkal rántották a profitott is. A társaság kasszájában szűk 2,8 millárd dollár maradt, miközben egy évvel korábban még 3 milliárd felett maradt a nettó profit. A nagyjából 9 százalékos csökkenést kicsit szépítik az egyszeri tételektől megtisztított adatok összehasonlítása, amelyek közel változatlan állapotokról árulkodnak.
Ami a szegmenseket illeti, folytatódott a cégstruktúra menedzsment számára is kedves átalakulása. Ugyanakkor a szolgáltások részleg 5 százalékos forgalomnövekedése csak részben tudta tompítani a infrastruktúra-termékeknél bekövetkezett 15 százalékos bevételzuhanást. A kisebb ágazatok közül a biztonsági portfólió eladásai 6 százalékkal nőttek, míg az alkalmazások értékesítése 5 százalékkal esett az egy évvel korábbi szinthez viszonyítva.
Az eredmények kommentálásánál a vállalat pénzügyi igazgatója természetesen igyekezett a pozitívumokra koncentrálni. Kelly Kramer kiemelte, hogy a szoftveres forgalom immár majdnem háromnegyedét teszik ki az előfizetések, ami hosszú távon biztosítja a cég eredményes működését. (Egy évvel ezelőtt ez az arány még csak 65 százalék volt.)
Mozgalmas hónapok
A negyedév értékelésénél természetesen nem lehet szó nélkül elmenni a koronavírus okozta rendkívüli állapok mellett. Ez a céget egyszerre érintette kedvezően és hátrányosan is. A vállalat dolgozóinak 95 százalékát kellett pillanatokon belül távmunkára vezényelni, ami még akkor sem egyszerű feladat, ha történetesen egy területen érdekelt szállítóról van szó. Az értékesítést nehezítette továbbá a járvány miatt akadozó ellátási lánc, ami készletproblémákat okozott.
Ugyanakkor a távmunka globális elterjedése komoly lehetőségeket teremtett a Cisco videokonferenciás szegmensének. A Webexszel kapcsolatban természetesen csupa jót lehetett hallani a konferenciahíváson. A meglévő ügyfelek újabb szolgáltatásokat vettek, a járvány miatt érkező, ideiglenesen ingyenes használatot élvező felhasználók egy részét pedig lehetőség van későbbi megrendelőkké konvertálni. A Webex használata egyébként a háromszorosára nőtt a válság időszakában.
Az éppen zajló negyedévvel kapcsolatban azonban meglehetősen visszafogottak a célok. A vezetőség 8,5-11,5 százalék közötti éves visszaesést vár a forgalomban, "köszönhetően" annak, hogy sok cégnél máris befagyasztották az informatikai fejlesztéseket a bizonytalan gazdasági környezet miatt.
A befektetők mindenesetre jól fogadták a jelentést. A cég papírjainak árfolyama tegnap közel 3 százalékot erősödött a zárás utáni kereskedésben.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak