A két féléves képzés 600 ezer forint szemeszterenként, de az egyetem dolgozik azon, hogy néhány hallgatónak ösztöndíjat tudjon biztosítani.

Májusban a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) szenátusának oktatási bizottsága egyhangúlag támogatta azt az előterjesztést, melynek értelmében az egyetemen játéktervező és -elemző szakirányú továbbképzési szakot indítanak.

Mint azt a BME múlt héten kiadott közleménye írja, a döntés mögött a játékiparban az utóbbi években lezajlott változások indokolják. A 2010-es évek elejére a digitális játékipar a tartalomszolgáltató kulturális iparágak legnagyobb szegmensévé vált: bevételei elérték a filmipar bevételeinek másfélszeresét. Ráadásul a játékalapú alkalmazások már rég túljutottak a szorosan vett szórakoztatáson. A gamificationnek nevezett trend azt mutatja, hogy a játékok egyre szervesebb részei mindennapjainknak. A vállalat már nem csak a marketing- és ügyfélkommunikációban használják a magyarul játékosításnak nevezett megoldásokat, hanem sokszor belső folyamataikban is.

A terület Magyarországon is egyre fontosabb, tavaly tavasszal nyílt meg a JátékosLét Kutatóközpont, amely elsősorban a gamification különböző aspektusait és felhasználási területeit kutatja. Alapvető célja és missziója a játékok és a játékos mechanizmusok jelentőségének, előnyeinek megfogalmazása, igazolása, bemutatása és elterjesztése, társadalmi, intézményes és személyes szinten. Ősztől a BME viszont megteremti a gyakorlati képzés feltételeit is.

Ez egy külön szakma

A BME közleménye felhívja a figyelmet arra, hogy a játékiparnak szüksége van az ipar igényeihez igazodó felkészültségű szakemberekre a fejlesztés különböző szegmenseiben. A képzési tematikát is az iparági igényekhez igazították. A képzés két félévig tart, és egy háromhetes intenzív szakmai gyakorlattal egészül ki. A szakra bárki jelentkezhet, aki rendelkezik bármilyen – bölcsész, jogász, műszaki stb. – alapfokú képzésben szerzett diplomával, legalább középfokon beszél angolul. Csupán a játékok területén szerzett jártasságukat, elkötelezettségüket, és felhasználói szintű számítógépes jártasságukat kell felmutatniuk.

A jelentkezők játéktervezők, játékelemzők, játékproducerek vagy game artistok lehetnek, de egységesen játéktervező és -elemző oklevelet kapnak.

A hallgatók egyaránt tanulnak analóg és digitális játéktörténetet, társadalomtudományi ismereteket, játékelméletet, játékpszichológiát és környezetpszichológiát. Megismerkednek a játéktervezés és -fejlesztés folyamataival, a felhasználói felületek és a felhasználói élmény tervezésével, de programozási és játékmotor-ismereteket is kapnak. A technikán túl a képzés része a piac működésének megismerése is. A hallgatók játékforgalmazási ismereteket, monetizálást, produkciós ismereteket, piackutatást, reklám- és marketing ismereteket is szerezhetnek.

A BME szerint a végzettséget megszerzők a játékiparon túl a művészet, tudomány és technológia interdiszciplináris területein, a tudományos kutatásokban, marketingkommunikációban, a telekommunikációban, a kultúra, élmény- és kommunikációiparban tudják hasznosítani a képzés során szerzett ismereteiket.

A képzés költségtérítéses formában indul. Egy félév ára 600 ezer forint, de van részletfizetési lehetőség, és igénybe vehető rá diákhitel is. Bár nappali képzési formában indul a szak, az órákat 16 és 20 óra között tartják, hogy munka mellett is elvégezhető legyen. Emellett az egyetem keresi annak a lehetőségét, hogy szakmaim partnerei segítségével 3-4 hallgatónak ösztöndíjat is

A képzésbe a BME az iparág minden területéről tudott szakmai partnercégeket toborozni, melyek biztosítják a képzéshez legfrissebb szakmai tapasztalatokat.

Közösség & HR

Van az a pénz... Kivették a kínai App Store-ból a WhatsAppot és Threadset

Peking szerint a Meta két mobil appja nemzetbiztonsági aggályokat vet fel.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.