A külön cégbe szervezett PC-gyártó és nyomtatási üzletág rövid időn belül meghatározó szereplővé növekedne a 3D nyomtatók piacán, az elemzők már el is könyvelték a közelgő cégfelvásárlásokat.

A HP szétválasztása kapcsán a vállalati hardvereket, szoftvereket és szolgáltatásokat a Hewlett-Packard Enterprise-ról esik a legtöbb szó, amely új arculattal igyekszik megerősíteni az ügyfelek és a befektetők bizalmát. Ennél valamivel homályosabb az alaptevékenységet tovább építő HP Inc. helyzete, amelynek divatos pénzügyi analógiával a "rossz bank" szerepéből kell kitörnie. Bár a teljes vállalat forgalmának meghatározó részét pont a hozzá került PC-s és nyomtatós üzletágak adták, a HP vezetői szerint az alacsony profitráta és a stagnáló kereslet miatt egyre inkább terhet jelentettek a cég egészére nézve.

A HP (Inc.) vezetője néhány nappal ezelőtt újabb előrejelzéseket tárt az elemzők elé az önállósodó vállalat jövőképével kapcsolatban. Ezek alapján rövid távon a hardverek és kellékanyagok értékesítése továbbra is leszálló ágban marad, amit a működési költségek csökkentésével ellensúlyoznának. A cég ugyanakkor komoly befektetéseket tervez a felső kategóriás hardverek és az "innovatív" fogyasztói elektronikai cikkek fejlesztésébe, illetve jobban kiaknázná technológiai portfólióját, hogy megjelenjen a szomszédos területeken és általában bővítse azt a piacot, amelyen mozog.

Meghódítanák a 3D-s nyomtatást

Mindezt olyan eredeti szlogenekkel támogatják, mint például "Egy startup szíve és energiája egy Fortune 100-as vállalat eszével és erejével". Ennél többet mond, hogy a növekedés hajtóerejének az üzleti célú nyomtatást és a kereskedelmi célú mobilitást, magyarul az üzleti vagy munkahelyi, termelékenységnövelő mobil megoldásokat tartják. A HP és a Hewlett-Packard Enterprise ugyanis a szervezeti szétválasztás ellenére is ezer szállal kötődik egymáshoz, és kereskedelmi szempontból továbbra is csapatban focizik. Kérdés, hogy az együttműködés mennyire bizonyul majd hatékonynak.

A piacszerzés legfontosabb csatornája a 2D-3D transzformnáció lenne, vagyis a piacvezető szerep megszerzése a 3D nyomtatásban. Eközben természetesen megőriznék jelenlegi súlyukat a személyi számítógépek és a 2D printerek mezőnyében is, ahol a konzumer piacon a pozíciók megtartása, a vállalati szegmensben viszont a növekedés lesz az elvárás. A közeljövőben cégfelvásárlásokra is számíthatunk a HP részéről, miután a vállalat már korábban bejelentette, hogy jövőre belép a 3D területére. (Ez utóbbi némileg betett a teljes piacnak: az aktuális szereplők 2015-ös eredményei máris előre vetítik azokat a problémákat, amelyket egy fajsúlyos és fókuszált konkurencia jelenthet majd a számukra.)

Minden eszközzel növekedni akarnak

Az elemzők már kézenfekvő és várható lépésként beszélnek a 3D Systems vagy a Stratasys akvizíciójáról, hozzátéve, hogy a viszonteladói hálózat erejét tekintve az utóbbit tartják a megfelelő befektetésnek. A közép- és felső kategóriára célzó HP több különböző nyomtatási technológiát is szívesen látna házon belül. Erre az exkluzív OEM-megállapodásokkal dolgozó viszonteladók miatt lenne szüksége, akikkel saját, jól beágyazott disztribúciós csatornái mellett is éveket nyerhet a piac meghódításában, tekintettel az ügyfél- és kereskedői oldalon is szükséges oktatási folyamatokra.

A találgatásokra a HP illetékes alelnökének szavai is alapot adnak, aki szerint jelenleg legalább kilenc releváns 3D nyomtatási technológia versenyez a piacon, így a konszolidáció ebben a tekintetben is elkerülhetetlen, ha valaki meghatározó részesedést próbál szerezni ebben a szektorban. Stephen Nigro a dinamikusan fejlődő 3D-s iparág helyzete a HP hagyományos nyomtatási üzletének felépítésével állította párhuzamba, ahol a vállalat saját fejlesztéseken és különböző szintű partnerségeken keresztül három-négy különböző technológiai vonalat is vitt.

Ezt a 2D nyomtatási üzletág sikeres felfuttatása nyomán a 3D piacon is járható útnak tartja. Annak ellenére pedig, hogy az "organikus innovációt" tartja a fő csapásiránynak, kijelentette: a HP nem fog habozni, ha előnyösnek ítél meg egy-egy cégfelvásárlási lehetőséget.

Itthon már éledezik a piac, legalábbis 2D-ben

Az IDC piackutató éppen most tette közzé a kelet- és közép-európai fénymásoló- és nyomtatópiac eredményeit az idei első félévre vonatkozóan. A teljes régiót tekintve a nyomtatók és multifunkciós készülékek iránti kereslet továbbra is messze elmarad a 2008-as szinttől: a 2,15 milló értékesített készülék közel 580 millió dolláros forgalmat jelent, ez pedig a válság előtti eredmények felét sem éri el. Ugyanakkor a közép-európai országokban tapasztalt tendenciák, megtisztítva az orosz vagy az ukrán piac 50-60 százalékos visszaesésétől, kifejezetten biztatóak: a csehországi szállításokban például éves szinten 36 százalékos volumennövekedést tapasztaltak, de Magyarországon is 12 százalékkal több készüléket vásároltak, mint 2014 első hat hónapjában.

Piaci hírek

A testkamerák felvételei alapján készítene rendőrségi jelentéseket az MI

Pontosabban a Draft One nevű MI-alkalmazás fejlesztője, aki szerint jó ötlet rábízni az ilyesmit a totál megbízhatatlan mesterséges intelligenciára.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.