A kínai akciós nap végére akár negyedével több bevétel jöhet össze a tavalyinál, pedig már az is több volt, mint a Black Friday és a többi amerikai kezdeményezés összes forgalma.

Az egyedülállók nem hivatalos kínai ünnepnapja, a szinglinapnak (Singles Day) nevezett kezdeményezés már évekkel ezelőtt elvesztette eredeti tartalmát, és onlne bevásárlási őrületté alakult. A november 11-i dátum dupla tizenegyesnek is nevezett megmozdulásban először az Alibaba látta meg a fantáziát, de a legelső, 2009-es akciós naphoz azóta az ország legtöbb online áruháza csatlakozott valamilyen formában.

Az elmúlt években a szinglinap sorra döntötte a bevételi rekordokat, és mára bőven a világ legnagyobb online kiskereskedelmi eseményévé vált. Ez azt jelenti, hogy a kínai Singles Day 24 órás forgalma meghaladja a tengerentúli hálaadás, a Black Friday és a Cyber Monday együttes eladásait, a tavaly novemberi akciók is 213,5 milliárd jüan (akkori árfolyamon 30,7 milliárd dollár) értékű megrendelést hoztak a kereskedőknek.

Nem meglepő, hogy az idei szinglinap újabb csúcsot jelenthet. Az Adobe Analytics becslése alapján az amerikai akcióktól 2019-ben összesen 29 milliárd dollár körüli eredmény várható, amit a szinglinap már a tavalyi számokkal is túlteljesített, ebben az évben pedig még nagyobb lehet a különbség: az Alibabánál az akciók élesedésétől számítva mindössze 68 másodperc alatt összejött az első egymilliárd dollár értékű megrendelés.

Ennél még több is lesz majd

Ez a tempó természetesen nem tart ki a nap végéig, de az időközben befutott adatok alapján az első kilenc órában a vállalat már több mint 158 milliárd jüan (vagyis több mint 22,5 milliárd dollár) értékű eladásokat jegyzett. Ez nagyságrendben a negyedével magasabb a tavalyi szinglinap megfelelő időszakának eredményénél, vagyis elég valószínűnek tűnik, hogy az idei akciókkal újabb forgalmi rekordot állítanak majd be Kínában.

Jobban mondva nem csak Kínában, hiszen a november 11-i bevásárlási őrületet a kínai kereskedők (az Alibaba vagy a JD.com) a helyi versenytársakkal együtt több ázsiai piacon, így Dél-Koreában vagy Szingapúrban is igykeznek meghonosítani. A további növekedést ezen kívül a kevésbé fejlett kínai régiókban való nyomulás is biztosíthatja: az idei Singles Day az Alibaba szerint már 500 millió vásárlót mozgat majd meg, ami 100 millióval több lenne a tavalyi létszámnál.

A vállalat saját számai alapján 2019-ben több mint 200 ezer kínai vagy nemzetközi márka termékei érhetők el a szinglinapi akciókban, egy kapcsolódó kutatásból pedig az is kiderült, hogy ebben az évben a legalább 500 ezer dollár éves forgalmú amerikai kiskereskedők közül is minden negyedik cég terevez valamilyen akciót a kínai szinglinapra.

Az amerikai-kínai kereskedelmi háborúnak egyébként a vásárlási láz közepette is lesznek mérhető hatásai: az AlixPartners felmérése szerint a kínai vásárlók az idén a tavalyi összegek több mint másfélszeresét tervezték elkölteni a szinglinapi online akciók során, azonban hazafias megfontolásokból kétszer is meggondolnák, hogy ezek között amerikai termékeket rendeljenek.

Piaci hírek

Nem ismert Exchange-sérülékenységeket használtak ki kínai hekkerek

A Microsoft ügyfeleinek az időközben elkészült javítások azonnali telepítését javasolja.
 
Ha egy szervezetnek címtárszolgáltatásra van szüksége, akkor nagy valószínűséggel az Active Directoryhoz nyúl. Ezt azonban a hekkerek is tudják.

a melléklet támogatója a Balasys

Hirdetés

A gazdi szeme, avagy hogyan lesznek tájékozottabbak az állattartók

Bár Magyarországon még az on-premise megoldásokat kedvelik a vállalatok, a hálózatba kapcsoltság általánossá válása miatt túl kell lépni ezen a szemléleten.

A KPMG immár 22. alkalommal kiadott CIO Survey jelentése szerint idén az informatikai vezetők leginkább a digitalizációra, a biztonságra és a szoftverszolgáltatásokra koncentráltak.

Használtszoftver-kereskedelem a Brexit után

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2021 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.