A kínai akciós nap végére akár negyedével több bevétel jöhet össze a tavalyinál, pedig már az is több volt, mint a Black Friday és a többi amerikai kezdeményezés összes forgalma.

Az egyedülállók nem hivatalos kínai ünnepnapja, a szinglinapnak (Singles Day) nevezett kezdeményezés már évekkel ezelőtt elvesztette eredeti tartalmát, és onlne bevásárlási őrületté alakult. A november 11-i dátum dupla tizenegyesnek is nevezett megmozdulásban először az Alibaba látta meg a fantáziát, de a legelső, 2009-es akciós naphoz azóta az ország legtöbb online áruháza csatlakozott valamilyen formában.

Az elmúlt években a szinglinap sorra döntötte a bevételi rekordokat, és mára bőven a világ legnagyobb online kiskereskedelmi eseményévé vált. Ez azt jelenti, hogy a kínai Singles Day 24 órás forgalma meghaladja a tengerentúli hálaadás, a Black Friday és a Cyber Monday együttes eladásait, a tavaly novemberi akciók is 213,5 milliárd jüan (akkori árfolyamon 30,7 milliárd dollár) értékű megrendelést hoztak a kereskedőknek.

Nem meglepő, hogy az idei szinglinap újabb csúcsot jelenthet. Az Adobe Analytics becslése alapján az amerikai akcióktól 2019-ben összesen 29 milliárd dollár körüli eredmény várható, amit a szinglinap már a tavalyi számokkal is túlteljesített, ebben az évben pedig még nagyobb lehet a különbség: az Alibabánál az akciók élesedésétől számítva mindössze 68 másodperc alatt összejött az első egymilliárd dollár értékű megrendelés.

Ennél még több is lesz majd

Ez a tempó természetesen nem tart ki a nap végéig, de az időközben befutott adatok alapján az első kilenc órában a vállalat már több mint 158 milliárd jüan (vagyis több mint 22,5 milliárd dollár) értékű eladásokat jegyzett. Ez nagyságrendben a negyedével magasabb a tavalyi szinglinap megfelelő időszakának eredményénél, vagyis elég valószínűnek tűnik, hogy az idei akciókkal újabb forgalmi rekordot állítanak majd be Kínában.

Jobban mondva nem csak Kínában, hiszen a november 11-i bevásárlási őrületet a kínai kereskedők (az Alibaba vagy a JD.com) a helyi versenytársakkal együtt több ázsiai piacon, így Dél-Koreában vagy Szingapúrban is igykeznek meghonosítani. A további növekedést ezen kívül a kevésbé fejlett kínai régiókban való nyomulás is biztosíthatja: az idei Singles Day az Alibaba szerint már 500 millió vásárlót mozgat majd meg, ami 100 millióval több lenne a tavalyi létszámnál.

A vállalat saját számai alapján 2019-ben több mint 200 ezer kínai vagy nemzetközi márka termékei érhetők el a szinglinapi akciókban, egy kapcsolódó kutatásból pedig az is kiderült, hogy ebben az évben a legalább 500 ezer dollár éves forgalmú amerikai kiskereskedők közül is minden negyedik cég terevez valamilyen akciót a kínai szinglinapra.

Az amerikai-kínai kereskedelmi háborúnak egyébként a vásárlási láz közepette is lesznek mérhető hatásai: az AlixPartners felmérése szerint a kínai vásárlók az idén a tavalyi összegek több mint másfélszeresét tervezték elkölteni a szinglinapi online akciók során, azonban hazafias megfontolásokból kétszer is meggondolnák, hogy ezek között amerikai termékeket rendeljenek.

Piaci hírek

20 dollárba kerülne lelőni az összes hallgatózó mikrofont

Amerikai egyetemi kutatók fejlesztettek ki egy olcsón gyártható, karkötőre emlékeztető szerkezetet, amely összezavarja a viselője környezetében működő mikrofonokat.
 
Hirdetés

Az MI-k már a spjázban vannak - Magyarországon is

Nemcsak az autóipar, vagy az olyan tech óriások, mint az Amazon használhatnak ma már tanulásra képes gépeket, egyre több az izgalmas alkalmazási terület, akár itthon is.

A hatékonyság növelésének vágya az adatok mentésének és helyreállításának világában is erőteljesen jelentkezik. Nézzük, milyen trendek bontakoznak ki idén!

a melléklet támogatója az Aruba Cloud

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.