A webrádióként indult, csak az USA-ban működő online zenei szolgáltatónak 75 millió ügyfele van. Ez és még néhány fontos technológia láthatóan sokat megér az autós rádiózásban erős SiriusXM-nek.

A Pandora már tavaly jelezte, hogy nem bánná, ha jönne egy kérő, aki elvinné a boltot. A "szőke hercegre" kellett kicsit várni, de most úgy tűnik, hogy megérkezett egy műholdas rádiószolgáltató képében. A SiriusXM összesen 3,5 milliárd dollárnyi saját részvényt adni a Pandora papírjaiért. 

Nem meglepő

A felvásárlási szándék bejelentése nem nevezhető váratlan fordulatnak, hiszen a SiriusXM tavaly már vásárolt egy kövér, 15 százalékos pakkot a Pandorából. Egyes hírek szerint már akkor felmerült az akvizíció lehetősége, de az végül csak most körvonalazódott teljes valójában.

A felvásárló által jegyzett közlemény azt hangsúlyozza, hogy a két fél arzenáljából a világ legnagyobb hangszolgáltatásokat nyújtó szórakoztató vállalata keletkezik, ami 2018-ban várhatóan több mint 7 milliárd dollárnyi bevételt termel. Sokat várnak például a platformok keresztpromóciós lehetőségeitől: a SiriusXM Észak-Amerikában 36 millió előfizetővel és további 23 millió próbahallgatóval rendelkezik, míg a Pandorának több mint 70 millió havonta aktív felhasználója van, közülük 5,6 millió előfizetője a prémium szolgáltatási csomagnak is.

Bár a SiriusXM csatornáit a Sony PS4-től az Amazon Echo készülékekig egy csomó platformon lehet hallgatni, a vállalat egyelőre leginkább az autókban érzi jól magát, hiszen leginkább utóbbiért vásárolják az előfizetéseket. A felvásárlás viszont jó lehetőséget ad arra, hogy a zsíros mobil szegmens felé is kinyújthassa csápjait a cég.

Pénzből élnének

A SiriusXM-nek hasznára válhat a Pandora automatizált hirdetési rendszere is, amelynek köszönhetően utóbbi tavaly már több mint 1 milliárd dollárt keresett az elhelyezett reklámokból. Igaz, másból meg nem sokat, hiszen hiába az említett több milliós előfizetői tábor, az alacsony díjakból csak bő 300 millió dollár forgalom keletkezett 2017-ben. Mindeközben viszont csak jogdíjakra elmegy több mint a bevétel fele.

A Pandora - sok más internetes startuphoz hasonlóan - azzal a problémával küzd hosszú évek óta, hogy hiába a kövér felhasználói tábor, ezt nem képes profitábilis üzletté fejleszteni. Ez is volt az oka annak, hogy a cég kitette magára az eladó táblát. Mivel olyan erős versenytársak szorongatják, mint az Apple és a Spotify, nem is volt nagyon más választása.

Konzumer tech

A testkamerák felvételei alapján készítene rendőrségi jelentéseket az MI

Pontosabban a Draft One nevű MI-alkalmazás fejlesztője, aki szerint jó ötlet rábízni az ilyesmit a totál megbízhatatlan mesterséges intelligenciára.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.