A Sony ikonikus játékgépe a negyedszázados születésnap alkalmából kapta meg a Guinnees-rekordról szóló elismerést.

1994. december 3-án jelent meg Japánban a PlayStation. 25 évet előretekerve a történetben megállapíthatjuk, hogy jó lóra tett a Sony, amikor belevágott a játékkonzol megalkotásába.

Repkednek a százmilliók

A jelen pillanatban a negyedik generációnál tartó brand sikerességét mi sem bizonyítja jobban, minthogy a legtöbb eladást produkáló konzolok listájának első hét helyezettje között van mind a négy változat. A csúcstartó a 2-es széria a maga 155 milliós darabszámával, de a többieknek sincs okuk szégyenkezni, hiszen az első és a negyedik generáció is átlépte a 100 milliós szintet. A leggyengébben teljesítő PS3 bő 87 milliós forgalmát is megirigyelné sok más rivális. (Hogy messzebb ne menjünk, a Microsoftnak egy Xbox esetében sem sikerült még ennyit összehoznia.)

A jubileum kapcsán kiadott blogbejegyzésben a cég elnök-vezérigazgatója méltatja a termékcsaládot. Jim Ryan a nosztalgikus hangulatú írásban felidézi, hogy az első PlayStation nyitónapján már 100 ezer példányban kelt a gép Japánban. Az igazi siker viszont csak ezt követően jött, hiszen a Sony képes volt a márkát globálisan is vonzó termékként pozicionálni, aminek köszönhetően a PlayStation lett a világon az első játékgép, amelynek sikerült áttörnie a 100 milliós eladási mennyiséget. 

A cégvezér szerint mindez annak volt köszönhető, hogy a fejlesztést vezető Ken Kutaragi és csapat olyan vonzó csomagot tudott az asztalra tenni, ami mind a játékosok, mind a játékfejlesztők számára vonzó volt és új utakat nyitott. Való igaz, a PlayStation volt az első olyan játékkonzol a piacon, amely az akkori PC-k képességeivel vetekedő (sőt nem ritkán azokat felülmúló) élményt biztosított, miközben a felhasználóknak nem kellett a hardver elemeinek összebogarászásával bajlódnia, a fejleszőknek pedig a milliónyi fajta PC jelentette kompatibilitási problémákkal vesződniük.

Tessék, itt egy rekord!

Stílusosan a születésnapra időzítve érkezett a Sonyhoz egy újabb rekordot rögzítő elismerés is. A Guinness ugyanis azzal köszöntötte a PlayStation családot, hogy kiállította a valaha volt legtöbbet eladott konzolmárkának járó plakettet, és természetesen a híres könyv lapjaira is felkerül a teljesítmény.

Konzumer tech

Így nyomaszt majd minket a technológia 2020-ban

A CB Insights kutatása azokat a technológiai trendeket veszi sorra, amelyeket ebben az évben már nem csak elméleti lehetőségként, hanem valós tényezőként vagy problmaként kell kezelnünk.
 
Nem elég beszélni róla, tenni is kell azért, hogy jövőállóbbak legyenek a vállalatok. Szerencsére ebben rengeteg technológia áll már a rendelkezésre, csak győzzünk válogatni közöttük.

a melléklet támogatója az Invitech

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.