A zene azért tovább él – írják az Apple blogján, ahol bejelentették az iPod termékek kivezetését. Új iPodot már csak addig vásárolhatunk, ameddig a bolti készletek tartanak.

Az Apple 21 évvel azután hagyja abba az iPod gyártását, hogy az eszköz a hordozható zene meghatározó terméke lett, és beindította azt a fejlődést, amelynek nyomán gyártója a világ legértékesebb vállalatává vált – derül ki az Apple hivatalos blogjának tegnapi bejegyzéséből. Ezek szerint a hordozható zenelejátszó egyetlen, még mindig kapható változata a készlet erejéig elérhető marad, de újabb példányok már nem készülnek belőle.

2001-es bemutatása óta az iPod sértetlenül verte vissza a konkurens zenelejátszók rohamát, mielőtt háttérbe szorították volna az online zenei streamingszolgáltatások és az okostelefonok, köztük is házon belül az Apple saját iPhone készülékei. A legfrissebb iPod-termékvonal, az iPod Touch egyébként éppen 2007-ben mutatkozott be, ugyanabban az évben, mint amikor az első iPhone okostelefonok is a boltokba kerültek.

A lejátszókat a gyártó legutóbb 2019-ben frissítette, bár az iPod-eladásokeredményeinek közzétételét már 2015-ben felfüggesztette. Az iparági elemzők most újra kiemelik, hogy nem csak az volt elkerülhetetlen, amikor az iPhone-eladások növekedése óhatatlanul az iPod-eladások csökkenését hozta magával, de a lejátszó karrierje arra is jó példa, hogy az Apple mennyire nem szívbajos, ha saját sikertermékeinek kannibalizálásáról van szó.

Konzumer tech

CIO Hungary 2025: hogyan válhat veszélyessé egy félrenevelt MI?

Beszámolónk harmadik része a 16. CIO Hungary konferencia második napjáról, ahol a stresszes témák mellett a stresszcsökkentésről is sokat megtudhattunk.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.