Veszteséges, de ígéretes technológiákat birtokló céget venne a Symantec. A célpont az arzonai Tempe-ben működű LifeLock, amely elsősorban személyiséglopás elleni védelmeken dolgozik. A mindössze tizenegy éve alapított cégnek közel 800 alkalmazottja van. A tavalyi évet 590 millió dollár körüli bevétellel zárták, és bár ehhez 51 milliós veszteség társult, a cég bevételei 2010 óta folyamatosan nőttek. A Symantecnek azonban ezzel együtt is megért 2,3 milliárd dollárt.
Nőni kellene, de hogyan?
A Symantec egyik nagy problémája, hogy biztonsági megoldásai erősen kötődnek a desktophoz, ám a PC-piac folyamatosan zsugorodik. A céget érzékenyen érinti a mobil eszközök térnyerése a PC-k rovására, mivel nem sikerült időben váltani. Greg Clark vezérigazgató a felvásárlással kapcsolatban azt nyilatkozta, hogy a Norton csomag piaci részesedésének csökkenését ellensúlyozhatják a LifeLock felvásárlásával, ugyanis a céggel érkező évi 600 milliós bevétel segíthet abban, hogy a Symantecet hosszabb távon növekedési pályára álljon.
A LifeLock olyan felügyeleti szolgáltatásokat kínál, melyek felügyelik a felhasználók online tevékenységét, és figyelmeztetést küldenek, ha felmerül a gyanú, hogy a felhasználó online személyazonosságát illetéktelenek használják. Kormányzati szerveknél, kereskedő cégeknél, hitelezési szolgáltatóknál egyaránt használják a szolgáltatásait. Összesen mintegy 4,4 millió felhasználója van a rendszereinek. A cég három csomagban, előfizetéses rendszerben kínálja a szolgáltatásait, és bizonyos összeghatárig garanciát is vállal a tevékenységére.
A Symantec Nortonért felelős alelnöje, Fran Rosch a Reutersnek azt mondta, hogy bár a Symantec próbálkozott már ezen a piacon, de meg sem közelítette azt a felhasználószámot, amihez a LifeLock felvásárlásával jut.
Az üzletet saját pénzből, és mintegy 750 millió dolláros hitelből fedezi majd a Symantec. Ugyanakkor nem számít arra, hogy a következő két évben a felvásárlás jelentősen módosítaná pénzügyi eredményeit. A felvásárlást a tervek szerint jövő év első felében zárják le.
Minden átalakul
Az elmúlt bő egy év nagy változást hozott a Symanetc életében. Tavaly eladta teljes adattárolási üzletágát, a Veritast 7,4 milliárd dollárért. Az eredetileg több mint 13 milliárdért megszerzett cégből 6,3 milliárd készpénzt reméltek a kasszazárásnál. Mindenesetre ami az eladásból bejött, idén el is költötték.
Augusztusban 4,6 milliárd dollárt adott a Blue Coatért, amely elsősorban a webes és hálózati fenyegetettségek elleni technológiák vonalán erősítette a Symantec vállalati portfólióját, és egyben új vezért is kapott a vállalat. A jelenlegi főnök, Greg Clark ugyanis a felvásárlásig a Blue Coatot irányította. Az előző vezetőnek, Michael Brownnak az után kellett távoznia, hogy idén áprilisban kijöttek a vállalat meglehetősen gyászos pénzügyi eredményei.
Pedig Brown kezdetben sikeres volt. 2014 tavaszától fél éven át megbízott vezérigazgatóként dolgozott, és sikerült többé-kevésbé rendbe szedni a vállalatot. Végleges kinevezése is ennek a sikernek szólt. Az ő ötlete volt a tároló és a biztonsági üzlet szétválasztása is, mondván: a két terület eltérő üzletstratégiát kíván, amit sokkal jobban lehet menedzselni, ha a tevékenységet két önálló cégbe szervezik. Borwn előtt ott lebeghetett a HP példája is, amely a konzumer termékeket és a vállalati portfólióját szervezte két önálló cégbe.
Végül az eladás lett a nyerő megoldás. Mindez azonban nem segített a vállalatnak azon a problémáján, hogy a mobil biztonság terén nem sikerült a tempóváltás. A problémát persze Brown is úgy örökölte. Már 2009-ben azért kellett távoznia John Thompson elnök-vezérigazgatónak, mert nem talált megoldást a PC-piac zsugorodásának ellensúlyozására. Utóda, Enrique Salem mindössze három évig tartott ki, majd Steve Bennett következett másfél évre. Összességében – a megbízotti vezetőségével együtt – Brown is csak két évig regnált.
A személyiséglopás egyre nagyobb probléma
A felvásárlás a biztonsági trendeket figyelembe véve akár gyorsan is megtérülhet. Az elmúlt évek legnagyobb biztonsági incidensei ugyanis általában közvetve vagy közvetlenül a személyiséglopás problémájával függnek össze.
Idén tavasszal az FBI egy jelentésében azt mutatta ki, hogy az elmúlt években több milliárd dollárnyi kárt okozó "business e-mail compromise"-nak nevezett támadástípus egyik fontos technikája a személyiséglopás volt.
A feketepiacon épp a személyiséglopási lehetőségek miatt értékelődött fel például az egészségügyi adatok értéke. Mint arról egy tavalyi incidens kapcsán írtunk, az ilyen adatok ma már sokkal értékesebbek, mint például a gyorsan elavuló hitelkártya-adatok.
Míg utóbbiakat csak akkor lehet felhasználni, ha frissek, például az egészségügyi adatok hosszú ideig fel tudják használni a kiberbűnözők. Ráadásul ezek olyan információk, melyeket – egy bankkártya-adattal ellentétben – nem lehet módosítani.
Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól
A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak