A Microsoft új reklámjában az iPad mini képességeit, illetve annak hiányosságait figurázzák ki.
Egymilliárd dollár nagyon sok pénz, ha pedig azt mind egy termék marketingelésére költi egy cég, akkor annak lesz látszatja. A Microsoft Windows 8 kampányának van látszatja, még akkor is, ha hazánkban ebből csak keveset érzékelünk. A világ nagyvárosainak közterületein, magazinjaiban rendszeres vendég a Windows operációs rendszer legújabb verziója, illetve az azt futtató tabletek, notebookok. A kampány folyamatos, esetleg csak abban van különbség, hogy a Windows univerzum melyik részletét, gyártóját állítja középpontba a megrendelő.
Inkább zongorázz! ■A termékek méltatásán túl nagy hagyománya vannak a konkurenseket szívató, azok hátrányait felsoroló, vagy egyszerűen csak kigúnyoló reklámoknak, elég az egykori „i'm a Mac and i'm a PC” kampányra gondolni. A Microsoft legfrissebb művében ez utóbbi nyomai fedezhetők fel, hiszen a redmondiak maró gúnnyal állítják pellengérre és teszik nevetségessé az iPadet. A mindössze 30 másodperces spotban egy iPad és egy Asus VivoTab Smart méri össze a tudását, mely során a Siri hang megállapítja magáról (vagyis az iPadről), hogy egyszerre csak egy feladatot tud elvégezni, a Power Point nem igazán az ő területe, ezért (egy korábbi iPad reklámra utalva) jobb lesz, ha maradnak a zongorázásnál.
Slusszpoénként következik az árak összehasonlítása, amiből kiderül, hogy egy 64 gigabájtos iPad (699 dollár) mennyivel drágább a windowsos táblagépnél (449 USD). A végső döfést a „Less talking. More doing.”, azaz „kevesebb beszéd, több akció” szlogen adja meg, ismét utalva az Apple mesterséges intelligenciával ellátott személyi asszisztensére, Sirire.
Noha elsőre és talán másodikra is erőltetettnek tűnik a megközelítés, a Microsoftnak most valóban arra van szüksége, hogy a vásárlók megértsék, miért lenne jobb számukra, ha egy Windows alapú táblagépet választanának. Az ennyire egresszív reklám azonban könnyen elutasításba fordul, aminek nyomait jól nyomon lehet követni a videókhoz fűzött hozzászólásokban.
Scroogled! ■A Microsoft kreatív csapatát azonban láthatóan ez a lehetőség nem zavarja, hiszen szoftveres területen ugyanilyen erősen támadják a Google-t, olyannyira, hogy ennek érdekében Scroogled néven külön kampányt indítottak. Sőt, pár nappal ezelőtt egész véletlenül kiszivárgott egy belső használatra készült videó, amiben a Microsoft pontosan másolja a Google Chrome reklámját, csak éppen összes elemében azt hangsúlyozva, hogy a Chrome maga a gonosz, amely folyamatosan figyeli jelszavainkat, szokásainkat, életünket.
Miközben a Microsoft dollármilliókat öl a mobileszközeinek hirdetésébe, a felmérések továbbra is azt mutatják, hogy még mindig tetemes lemaradása van az Apple és az androidos gyártók mögött. Az IDC legutóbbi adatai szerint 2013 első negyedévében a Microsoft saját Surface gépeiből, illetve a többi windowsos táblagépből összesen 1,8 milliót szállítottak le a gyártók, ami önmagában nem rossz teljesítmény. Viszont az Apple még mindig toronymagasan vezet, hiszen aki egy negyedév alatt el tud adni 19,5 millió iPadet, annak egyelőre nem kell félnie az olcsóbb és remek multitasking funkciókat kínáló konkurenciától.
Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.