Növekvő bevételről és rekord számú okostelefon eladásáról tudott legfrissebb pénzügyi jelentésében beszámolni a dél-koreai gyártó. A nagy durranásnak ígérkező G2 pedig még csak most jön.
Több mint 12 millió telefont szállított le a második negyedévben az LG, ami történelmi rekordnak számít (és nincs is annyira tragikusan lemaradva a szintén most elért
32 milliós iPhone-rekordtól). A frissen kiadott üzleti jelentésből az is kiderül, hogy ugyan tavasszal kétszámjegyű mértékű volt a forgalom éves növekedése, ám a kasszában így is kevesebb maradt.
Az Optimus G bemutatója: hamarosan itt az új generáció
Az összvállalati szinten elért 15 230 milliárd von forgalom 10 százalékkal több, mint a 2012-es teljesítmény. A jobb bevételi számok mellett azonban az üzemi eredmény és a nettó profit területén is visszaesés látszik. Előbbi 527-ről 479 milliárdra apadt, utóbbi a tavalyi 169 után csak 156 milliárd lett idén.
Optimális számok ■ A tévéktől a telefonokon át a légkondicionáló berendezésig számtalan terméket gyártó LG-nél a június végén zárt negyedév egyértelműen a mobil divízió sikereit hozta. A rekord mennyiségben leszállított okostelefonok a forgalomra is jó hatással voltak: éves összevetésben közel 35 százalékkal folyt be több az idei Q2-ben. Az eredmények főleg az Optimus család L sorozatának köszönhetők, de a csúcskategóriás területen is jó fogadtatásra talált a G illetve a G Pro változat. Utóbbi kategóriában augusztus elején érkezik a sok szempontból igen
reményteli új generáció, a G2, ami további lökést adhat az üzletágnak. A mobilos divíziónál jól láthatóan kezd kifizetődni a hagyományos telefonoktól való elfordulás: üzemi eredmény szintjén egy évvel ezelőtt még 28 milliárdos mínusz csúfoskodott, míg most már 61 milliárd von pluszban zártak.
Az LG jelenleg legjelentősebb üzletágánál is zajlik némi átalakulás. Az otthoni szórakoztatóelektronikért felelős részleg a magasabb kategóriát képviselő Ultra HD és OLED tévék felé mozdult el. A gyenge kereslettel és erős globális versennyel súlyosbított tévés szektorban tulajdonképpen nem is tragikus, hogy a tavalyi forgalmat sikerült megismételni, ám az üzemi eredmény közel a harmadára esett vissza, azaz komoly ára volt az összbevétel szinten tartásának.
A dél-korei gyártó informatikávan nem szorosan összefüggő divíziói kivétel nélkül kiválóan teljesítettek. A háztartási készülékekért illetve a légkondicionálókért és egyéb energetikai berendezésekért felelős üzletág egyaránt több mint 10 százalékkal tudta megfejelni a 2012 hasonló időszakában elért bevételét.