Az országban harmadik éve jelenlévő Schibsted Classified Media ötven százalékos tulajdonrészt szerzett az azonos nevű autókereskedő oldalt üzemeltető Használtautó Informatikai Kft.-ben.
A norvég székhelyű, 30 országban működő Schibsted Classified Media csoport november 8-án állapodott meg a LapCom Kft.-vel a Használtautó Informatikai Kft. felének felvásárlásáról. A vállalat további tulajdonrésze változatlanul az alapítók kezében marad. A Schibsted magyarországi leányvállalata 2010-ben jött létre, és ugyanabban az évben szerezte meg a
Jófogás.hu apróhirdetési oldalt, amelynek révén – nemzetközi stratégiáját követve – stabil piaci pozíciót épített ki: a cég közleménye szerint ma már a legnagyobb magyar apróhirdetési adatbázisról van szó.
Kézenfekvő lépés ■ A Schibsted Magyarországért is felelős alelnöke,
Peresztegi Zoltán szerint a cégcsoport hazai helyzetének további erősítéséhez olyan vállalkozásokra van szükség, amelyek már bebizonyították, hogy értéket teremtenek felhasználóik és üzleti ügyfeleik számára. A
Használtautó.hu nem csak az ország vezető gépjármű-kereskedelmi oldala, de a teljes szektornak is meghatározó motorja.
Peresztegi Zoltán a megállapodás kapcsán elmondta: az oldalt működtető csapat az elmúlt másfél évtizedben elképesztő tudást szerzett a magyar apróhirdetési és autós piacról. A Használtautó.hu a Schibsted csoport szinergiáinak felhasználásával az eddigieknél még magasabb színvonalon szolgálja ki üzleti és magánügyfeleit, egyúttal tovább gyorsítva a magyarországi online piacterek fejlődését.
Az autókereskedő oldal 1999 decembere óta működik, jelenleg napi 150-220 ezer egyedi látogatójával 18-20 millió oldalletöltést generál. Ezzel a lap nem csak saját kategóriájában toronymagas piacvezető, de a teljes hazai mezőnyben is az egyik leglátogatottabb internetes kiadványnak számít, éves árbevétele pedig meghaladja a félmilliárd forintot.