A Twitter új szolgáltatásában a trendek és az ajánlások alapján hallgathatunk zenét. Hozzánk csak később jön.
A mikroblog szolgáltató hosszas szivárogtatás és lebegtetés után végre hivatalosan is bejelentette,
hogy elindítja a Twitter #music szolgáltatást. Az egyébként is pörgő zenei streaming piac így egy új szereplővel gazdagodott, csak éppen a Twitternek sikerült teljes egészében a saját karakteréhez igazítani az új funkciót.
iOS only ■ A mai naptól iOS-en (androidos verzió egyelőre nincs és nem is lehet tudni, hogy mikor lesz), illetve
böngészőben használható Twiter #music, amely inkább egy zenei felfedező, mintsem egy szimpla zenehallgató alkalmazás. Az iTunes,
Spotify, illetve
Rdio fiókok beépítésével azért lehetőség van a szokásos, streaming alapú zenehallgatásra, és ehhez ki sem kell lépni az appból. A Twitter #music igazi specialitása az, hogy egy ajánló motorra épül, ami figyeli a Twitteren uralkodó globális (zenei) trendeket, illetve a követett felhasználók által hallgatott zenéket és ez alapján ajánl a figyelmünkbe felvételeket.
#Now Playing felület az alkalmazásban (a kép nagyítható)
A webes felületen, illetve az alkalmazásban is négy kategóriába rendezték azt, hogy mit hallgathatunk. Ezek a Popular (népszerű), az Emerging (új és népszerű), a Suggested (ajánlott), illetve a Now Playing (most játszott). Az első kettő a Twitterre kikerült, zenei tartalmú üzeneteket monitorozza, míg az utóbbi kettő a követettjeink zenei tevékenységét figyeli és gyűjti össze, hogy ezek alapján mi érdekelhet bennünket is. Érthető módon az is cél volt az app, valamint a szolgáltatás megtervezésénél, hogy a közösség is aktívan épüljön, így a Twitter #music kiemeli a zenekarok, zenészek Twitter profilját, illetve rajtuk keresztül ajánl további olyan személyeket akiket érdemes lenne követnünk.
Nekünk még várnunk kell ■ Jelenleg tehát három zenei szolgáltató állt be a #music támogatói közé, így, aki valamelyiknek előfizetője, az már a Twitter felületén is használhatja ezeket, illetve az ő katalógusukból kap zenei ajánlatokat a követettek, illetve a nagyvilág zeni ízlése alapján. A Twitter egyértelművé tette, hogy nem áll meg itt, és további szolgáltatókkal keresi az együttműködést, ami már csak azért is jó lenne, mert sem a Spotify, sem az Rdio nem elérhető egyelőre (hivatalosan) Magyarországon.
Ez még a kisebb baj lenne, de egyelőre maga a #music szolgáltatás sem érhető el hazánkból: a webes felületre be lehet jelentkezni, de ott zenei tartalom nem jelenik meg. Jelenleg USA, Írország, Ausztrália, és Új-Zéland részesül a jóból, hogy miként és mikor bővül az országok köre, azt egyelőre nem lehet tudni.