A legnépszerűbb internetes könyv- és médiaáruház brutális növekedéssel zárta 2010 utolsó negyedévét. A papírra nyomtatott történetek helyett már a bitbetűkön vették át a vezetést.
Erőteljes növekedésről tanúskodik az Amazon
legutóbbi pénzügyi gyorsjelentése. Jól sikerült az ünnepi szezon, és az egész évet tekintve még szebb a kép. Ráadásul az idei első negyedévre sem hagy majd alább a lendület a vállalat előrejelzése szerint.
Túltesznek amazon az éven ■ Az ünnepi negyedév teljes forgalma 12,95 milliárd dollárnál állt meg, amely 36 százalékkal erősebb a 2009-es karácsonyi időszak értékesítési számainál. 2010 egészében 34,2 milliárd dollárnyi eladást produkáltak, ez pedig 40 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Profit terén a negyedik negyedév 8 százalékos növekedést hozott 416 millió dollárral, a teljes évben pedig 1,15 milliárdos nettó profitot termelt az áruház, ami 28 százalékos erősödést jelent.
"Vásárlóinknak két fontos mérföldkő elérését is megköszönjük" - írja a közleményben Jeff Bezos, az Amazon alapítója és vezérigazgatója. "Egyrészt elérkezett az első olyan negyedévünk, amelyben túlléptük a tízmilliárd dolláros határt, másrészt a Pearl e-tinta alapú kijelzős,
harmadik generációs Kindle olvasók millióinak eladása után a Kindle könyvek átvették a legnépszerűbb formátum szerepét a puhakötéses könyvektől".
Nem lapoznak, nyomkodnak ■ Úgy tűnik, végleg átkattant valami a könyvolvasók fejében (legalábbis a világ technológiailag és üzletileg fejlettebb részén): 2010-ben az Amazonon vásárolt 100 puhakötésű könyvre 115 Kindle könyv értékesítése jutott. A kemény fedeles, drágább kiadások esetében még markánsabb az előny, ezekből harmadannyi fogyott, mint az e-könyvekből.
A növekedés nem állt meg az ünnepek elmúltával: a hivatalos közlemény szerint 2011 első negyedévére 9,1 és 9,9 milliárd dollár közötti forgalmat várnak, amely 28-39 százalékos növekedést jelenthet 2010 első három hónapjához képest.