Szoftvercéget vásárol az Opera 155 millió dollárért
Horváth Balázs2013.02.15.
A Skyfire Labs mobilos optimalizáló megoldásai miatt volt fontos az Opera Software számára.
Hirdetés
Aki még az okostelefonos korszak érintőképernyős szakasza előtt akart flash oldalakat böngészni, az igen nagy problémákkal szembesült. A Symbian-érában ez szinte lehetetlen volt, mivel az akkori alap böngészők nem tudtak megbirkózni a weboldalak beágyazott videóival, de az oldalak üzemeltetői sem sok energiát fektettek abba, hogy az oldalakat mobilra optimalizálják. A 2007-ben, a Szilícium-völgyben alapított vállalkozás, a Skyfire szállította a megoldást, és az azonos nevű alternatív böngészőjével lehetővé tette, hogy a mobilok képernyőjén ugyanazt lássuk, mint az asztali böngészőkben.
Célba ért a Skyfire "Rakétája" ■2007 óta nagyot fordult a világ, a Skyfire pedig az igényeket sikeresen lekövette fejlesztéseivel, de már elsősorban a szolgáltatói oldalt célozva. Az elmúlt évek munkája most beérett, mivel az Opera Software bejelentette, hogy felvásárolja a Skyfire Labs-t 155 millió dollárért. Az üzlettel két fontos technológiához is hozzájut a szintén mobilos böngészőt fejlesztő Opera.
Skyfire Horizon működés közben
Az egyik a Rocket Optimizer szoftver, ami a mobilszolgáltatók számára lehetővé teszi, hogy tömörítsék a hálózatukon keresztül letöltött videó és egyéb multimédiás tartalmakat, szabad kapacitásokat szabadítva fel ezzel. A Rocket Optimizer ereje abban rejlik, hogy használatával akár 60 százalékos kapacitásnövekedés érhető el, ami egy-egy zsúfoltabb cellában, vagy területen óriási eredménynek számít, hiszen a felhasználóknak így jóval kevesebbet kell várakozniuk egy-egy oldal betöltésére, vagy videó megtekintésére.
A kényelmes böngészésért ■A másik megoldás Skyfire Horizon névre hallgat: ez egy böngésző kiegészítés, ami lehetővé teszi, hogy a felhasználó úgy osszon meg tartalmakat, indítson letöltéseket, vagy jusson további információkhoz, hogy ki se kelljen lépnie a böngészőből. Ez egyrészt segíti a felhasználó netezését, másrészt lehetőséget biztosít a szolgáltatóknak, hogy bevételhez jussanak a megfelelő alkalmazások böngészőbe való beépítésével. A Skyfire különböző alkalmazásait az utóbbi években 20 millió alkalommal töltötték le, a cégnek pedig jelenleg is élő szerződése van az Egyesült Államok három nagy operátorával.
Az ügylet lezárása után Jeffrey Glueck, a Skyfire CEO-ja az Opera színeiben is kap tisztséget: alelnökként fog dolgozni és a két vállalat termékeinek összehangolása lesz a feladata. A Skyfire önálló üzleti egységként, az Opera leányvállalataként működik tovább, a fókusz pedig a jövőben is a Skyfire böngésző továbbfejlesztésén lesz. A 15 millió dolláros vételár készpénz és részvények kombinációjából áll össze, a felvásárlási folyamat a tervek szerint 2013. március 15-ig lezajlik.
A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.
a melléklet támogatója a One Solutions
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.