A technológia fejlődése a sportban, de átvitt értelemben az üzletben is meghatározza, hogyan játsszuk a játékokat. Az SAP adatforrás-független, memória alapú HANA platformjával mindkét területen átrendezné az erőviszonyokat.

A német üzletiszoftver-gyártó és az SAP-felhasználókat tömörítő ASUG csoport idén is Floridában rendezte meg tavaszi Sapphire Now partnerkonferenciáját, amelyen ezúttal lapunk is képviseltette magát. Előző beszámolónkban az esemény legfontosabb bejelentéseit vettük sorra, amelyekből kiderül: az SAP nem csak az utóbbi évtizedek legjelentősebb innovációjának tartja a HANA technológiát az üzleti szoftverek világában, de már arra is készen áll, hogy összes fejlesztését és teljes ökoszisztémáját új generációs adatbázisplatformjára alapozza. Bár közvetve minden üzlettámogató technológiai fejlesztés az értékesítésről szól, az SAP ezt számtalan módon, például a hatékonyság javításán keresztül is biztosíthatja – az alábbiakban a Sapphire Now előadásán keresztül mutatjuk be, hogy mindez hogyan fest az szoftvercég ügyfeleinek körében.

Mindenki szurkoló

Ahogy a technológia egyre több sportrajongónak, egyre többféle módon teszi lehetővé az események követését, úgy növekszik a versenysportok társadalmi és piaci jelentősége. Miután az 1980 után születettek, vagyis az úgynevezett millennial generáció a legfontosabb, kétmilliárdos célcsoporttá nőtte ki magát, már a sportvállalkozásoknál is szükségszerűvé vált a tudatos közösségi jelenlét, illetve a fejlett analitikai megoldások vagy elérési csatornák felhasználása. Ezt a Sapphire Now legelső keynote előadásának vendégei is megerősítették, hiszen a San Francisco 49ers amerikaifutball-csapat vezérigazgatója, az észak-amerikai profi kosárlabdaliga (NBA) helyettes vezetője és az Under Armour sportszergyártó alapítója is SAP-partnerként lépett a pódiumra.

A SF 49ers az SAP analitikájára bízza magát

A sporteseményeket közvetlenül érintő fejlesztések (jegy és készpénz nélküli stadionok, helybe rendelt áruk és szolgáltatások stb.) mellett a technológiai innováció a szervezetek döntéshozatali folyamatait is meghatározza, az edzésmódszerek kialakításától kezdve egészen a játékosok szerződtetéséig, ami már a Talent Scout szoftvermegoldáson keresztül is végezhető. Az SAP társ-vezérigazgatója, Bill McDermott, aki egyik felmenője révén az NBA hírességek csarnokában is képviselteti magát, kifejtette: a szoftvercég egyebek mellett a sportban kamatoztatná az üzleti analitikában gyökerező alkalmazásait, hatékony mobil eszközöket biztosítva a szurkolói élmény kiteljesítéséhez (a helyszínen ülők gyakran sokkal kevesebb információhoz jutnak, mint a tévé elött ülők, otthon viszont hiányzik a személyes jelenlét élménye) és a valós idejű folyamatok támogatásához. A HANA lehetővé teszi a közösségi platformok heterogén adattömegének kiaknázását is, márpedig a sportiparban – csakúgy, mint bármely üzletben – érdemes tisztában lenni az ügyfelek véleményével.

Az SAP platformjának sporthoz kapcsolódó felhasználása persze nem csak a kereskedelmi oldalon jelentkezik. Ahogy a Sapphire Now konferenciára idén is ellátogató Ron Dennis, a McLaren Group ügyvezető elnöke elmondta: Forma-1-es istállójuk sosem volt szívbajos, ha olyan új technológiák alkalmazásáról volt szó, amelyek eredményesebbé tehetik, így nem csoda, hogy az SAP HANA megjelent a McLaren arzenáljában. Egy-egy GP versenyautó több száz szenzora futamonként több milliárd adattételt termel, így az elemzés, a szimuláció, legelsősorban pedig az előrejelzés igen komplex feladatot jelent. A fő szempontokat itt a méretezhetőség, a gyorsaság és az eszközök egyszerűsége képviseli, ami ugyanúgy érvényes a termékkibocsátásokra, mint a versenyek összehasonlítására.

A McLaren bemutatója...

...és a számtalan dashboard-felület egyike

A lehető legmélyebb betekintés megszerzése a jó teljesítmény alapfeltétele, nem beszélve a környezettudatos működésről, amelynek kulcsát Ron Dennis a technológiai fejlődésben látja. Úgy tűnik, a McLaren megtalálta a számítását a HANA-val, hiszen a cég elnöke nem spórolt az elismerő szavakkal. Hogyha a HANA élő személy lenne, akkor a világot megváltoztató emberek egyikeként vonulna be a történelembe – fogalmazott a McLaren Group vezetője, akit saját bevallása szerint a mai napig elkápráztat az adatokhoz való hozzáférés szinte felfoghatatlan sebessége. A kiállításon az F1-es csapat dashboardjának működését élőben prezentálták, ami közvetve az olyan koncepciókat is jól érzékeltette, mint amilyen a tárgyak internete, vagyis az internetre csatlakozó, szenzorokkal és más adatgyűjtő készségekkel felszerelt beágyazott processzorok sokasága.

Elérés és hozzáadott érték

Ha a Forma-1 és a tömegközlekedés között akarunk hasonlóságot keresni, akkor ismét szembe jön az SAP HANA platformja. A montreali közlekedési vállalat, az STM marketingért felelős vezetője, Pierre Bourbonniere betekintést engedett a szervezet és az SAP hetedik éve zajló együttműködésébe, illetve a társaság új kezdeményezéseibe. Külön cikket érdemelne, hogy a kanadai város nem költség-, hanem profitközpontként kezeli és működteti a "helyi BKV-t": az STM jelenleg 500 árusítóhelyen és 200 automatánál igénybe vehető smartcard-szolgáltatásától például az utazási díjakon felül 2 millió dolláros bevételt várnak az idén. Amellett, hogy a különböző hűségprogramokkal (a bérlethez rendelt kedvezményes uszodabelépő és könyvtárjegy, autóbérlés stb.) jelentősen felpumpálták a fizető utasok számát, egy okostelefonos alkalmazással a kereskedőket és szolgáltatókat is bevonták a rendszerbe.

Pierre Bourbonniere: az OPUS kártyához kapcsolódó kísérlet a direkt marketingben páratlanul magasnak számító 47 százalékos válaszadási aránnyal működik

A deperszonalizált, demográfiai vagy személyes preferenciákat külön adatbázisokban kezelő, helyalapú és valós idejű megoldás lehetővé teszi, hogy a termékekről vagy ajánlatokról szóló információk pontosan azokhoz a fogyasztókhoz jussanak el, akik éppen a helyszínen tartózkodnak, vagy gyakran járnak a meghatározott útvonalakon. Ez igen kényelmes a programban résztvevő utasoknak, igazolható megtérülést biztosít a kereskedőknek, nem utolsósorban pedig talált pénzt jelent a közlekedési vállalatnak. Amikor egy kávézó akciós reggeli menüvel rukkol elő, akkor a reggeli csúcs idején meghatározott sugarú körzetében szórhatja ki a meghívókat az éppen arra járóknak, vagy időben értesítheti mindazokat, akik a héten jó eséllyel elhaladnak majd az épület mellett – vagyis az üzenetek eljuttatásának során optimalizálható, hogy hol, ki és pontosan mikor akarja igénybe venni az adott szolgáltatást. A fejlesztés következő lépcsője a közösségi csatornák bevonása, így az utasok egymást is értesíthetik a nekik tetsző ajánlatokról.

Persze az önkormányzatok nem csak Montrealban kísérleteznek hasonló analitikai és menedzsment-megoldásokkal: Boston város technológiai vezetője, David Nero több száz olyan igazgatási projektet futtat, amely arra épül, hogy a polgárok ma már a kormányzat részéről is elvárják a személyre szabott kapcsolattartást. Az SAP platformjáról szólva elmondta, hogy a szoftvercég az ügyfelekbe való befektetési hajlandósága és a megfelelő koncepciók rugalmas alkalmazása eddig sikeres termékeket és termékimplementációkat eredményezett, ami különösen érdekes a közszféra speciális kihívásainak (good government paradigma, szervezeti átláthatóság, szabályozás és keretelvek, technológiai átalakulás stb.) fényében. Az ügyfelek hirtelen megnövekvő száma ráadásul az adatbázisok szempontjából is új problémákat jelent, hiszen az interakciós készségek kialakítása a kormányzati szolgáltatásokban sem ér semmit a megfelelő hozzáadott érték nélkül.

Felszabadított termelékenység

A Sapphire Now előadásainak során a SuccessFactors felhasználóinak tapasztalatairól is világcégek képviselői beszéltek. A Timken csapágygyártó például a ERP, HR, pénzügyi és bérszámfejtő rendszerek integrációját emelte ki, amelyhez az SAP igény szerint napok alatt fejlesztett le személyre szabott alkalmazásokat. A PepsiCo illetékes vezetője ezzel kapcsolatban a HR-esek Szent Gráljának nevezte azt a globális, valós idejű műveleteket biztosító rendszert, amely világszerte ugyanazzal az információval láthatja el minden munkatársát. A Nestlé Nespresso a vállalat SAP-alapú alkalmazásközpontját mutatta be, hangsúlyozva a megoldások néhány hetes határidőkkel megvalósuló rendelkezésre bocsátását és az ügyfelek pozitív visszajelzéseit.

A tavaly 4,3 milliárd dollárért felvásárolt Ariba elnök-vezérigazgatója, Robert Calderoni hasonló értékek mentén írta le az SAP portfóliójába integrált cloud alkalmazások és üzleti hálózat jövőjét is. A meglévő back-office rendszerektől független, skálázható vállalaton belüli kollaborációs, mobil vagy analitikai megoldások jelentős potenciál feloldásával kecsegtetnek egy olyan nemzetközi piaci környezetben, ahol a business-to-business tranzakciók 80 százaléka még mindig offline csatornákon keresztül valósul meg. A koncepció az erőforrás-kímélő cloud szolgáltatások, illetve a HANA-ra épülő, kisebb vállalkozásoknak is ajánlott online Business Suite megoldások evolúciója mellett olyan kezdeményezésekben is tetten érhető, mint például a felhasználói élményre fókuszáló Fiori mobilalkalmazás-gyűjtemény. Ahogy az SAP társ-vezérigazgatója, Jim Hagemann Snabe több ízben hangsúlyozta: a társaság jövőképében meghatározó szerepet szán annak a törekvésnek, hogy az iparág legizgalmasabb felhasználói élményét biztosítsa ügyfeleinek.

A tavaly indított SAP Startup Focus programba már több mint 400 startup vállalkozást vontak be világszerte, hogy elősegítsék az SAP platformjára fejlesztett, harmadik féltől származó termékek felfutását. A cégméret sem partner-, sem ügyféloldalon nem határolja be az SAP mozgásterét: Kézdy Gergely, az SAP regionális channel managere szerint idehaza a kisebb méretű vállalatok közül többen is a Business One ERP rendszerét használják HANA alapon. Eladások elsősorban a nagyvállalati szektorban történtek, ahol a HANA-alapú megoldások folyamatos terjedésére számítanak, mivel úgy látják, hogy azok konkrét igényeket tudnak kiszolgálni például a kereskedelmi, pénzügyi vagy államigazgatási területeken. Kézdy Gergely becslése szerint a hazai ezres Business One ügyfélkör felső 15-20 százalékának lehet szüksége az adatintenzitás szempontjából is az SAP HANA technológiájára.

 

Cloud & big data

A Microsoft és az Amazon is a zsebébe nyúl a franciák kedvéért

Közel 6 billió forintnak megfelelő külföldi befektetés bejelentésére lehet számítani a Versailles-ban rendezett Choose France eseményen, amit nem kis részben a tengerentúli technológiai nagyvállalatok valósítanának meg.
 
Az Európai Unió kibervédelmi direktívájának való megfelelés nem annyira bonyolult feladat, mint amilyennek elsőre látszik.

a melléklet támogatója a Balasys IT Zrt.

Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.