A fizikai és virtuális vásárlási lehetőségek ötvözésére épül egy angol cég alkalmazása, amely már több helyen élesben működik.

Ezerféleképpen próbálják már kihasználni vásárlásösztönzésre, hogy adott a technológia a potenciális vásárlók aktuális helyzetének követésére. A szinte mindannyiunk zsebében hordott okostelefonra és a geolokációra épít az az angol cég is, amelyik több üzletláncban elindította a próbababákat pluszmunkára fogó megoldását. Krónikus vásárlók előnyben!

Eladó a baba

Az Iconeme rendszerének lényege, hogy a próbababákba BLE (Bluetooth Low Energy) technológiával kommunikáló jeladót építenek. Ezek érzékelik azokat a környezetükben elhaladó mobilokat, amelyekre telepítették a VMBeacon alkalmazást. A mobil ilyenkor jelez a tulajdonosának, hogy "beszéde van vele". Ha ugyanis a felhasználó aktiválja az appot, akkor például információkat kaphat a kirakatban bemutatott termékek áráról, boltbeli elhelyezésükről, esetleges akciókról.

A termékek között lapozgatva lehetőség van másokkal e-mailben, közösségi csatornákon keresztül megosztani azokat a cikkeket, amelyek érdekelhetik őket. De el is lehet menteni a terméklapokat például azért, az online boltok kínálatával össze lehessen vetni.

Éjjel-nappal

Mivel a rendszer folyamatosan éles, így természetesen különösen jó lehetőség ad arra, hogy a boltok a nyitvatartási időn kívül is kapcsolatot tudjanak teremteni potenciális vevőikkel. A jeladókkal felszerelt babák tehát tulajdonképpen 24 órás eladói szolgálatot teljesítenek, és még túlóradíjat sem kérnek.

Az Androidon és iOS-en egyaránt elérhető alkalmazás másik nagy előnye – legalábbis a boltosok szempontjából – a vásárlói adatok begyűjtésének lehetősége. Az app ugyanis többek között a felhasználó korát, nemét is összeköti a kapcsolatteremtési helyekkel, a megtekintett termékekkel, akciókkal, esetleges online vásárlásokkal. A rendszer javára legyen írva, az átadható személyes adatok körét a felhasználók teljesen szabadon állíthatják be az alkalmazásban.

Az Iconeme megoldása a piacon lévő egyéb ötletekhez képest ugyan nem számít túl agresszív geolokációs marketingfogásnak, de még lehet, hogy sokaknak túlságosan zavaró lesz. Ha szélesebb körben elterjed a rendszer, akkor bizony nem sok olyan megszállott vásárlót tudunk elképzelni, akinél ne csapná ki a biztosítékot, hogy csak folyamatosan bejelző készülékkel tud végigmenni egy sétálóutcán. Persze a vásárlási szenvedélybetegeknél ez nem lehet probléma.

Konzumer tech

Utálod a matekot? Pedig egész nap matekozol

Érzelmi szempontból mindannyiunknak szüksége van matematikára, mondja David Bessis matematikus, aki kísérletet tesz arra, ami a matektanárok többségének nem sikerül.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.