Megújította mobilalkalmazásait a Budapest Taxi és a City Taxi, az új appokat ma mutatták be a sajtónak.

Mindkét társaság vezetője cáfolta, hogy az újításokkal az itthon is nagy vihart kavaró közösségi taxit, az Ubert akarják követni. Állításuk szerint a társaságok alkalmazásainak eltérő a célközönsége. Legnyomatékosabb érvük, hogy utasreklamáció esetén a most bemutatott mobilappokban a törvényben előírtnál is jóval nagyobb időintervallumban kereshetők vissza a korábbi fuvarok.

Hármas fejlesztői háttér

Új okostelefonos alkalmazásával a Budapest Taxi és a City Taxi a hazai taxistársaságokkal szembeni két kritikát is cáfolni akar, vagyis, hogy a cégek sem az összefogásra, sem az innovációra nem képesek. Az iOS és Android operációs rendszeren egyaránt futó új applikáció megalkotásába három fejlesztő céget is bevontak. A Qualysoft végezte az alkalmazás fejlesztését, az SeE Enterprise gondoskodott arról, hogy a megújított applikációk megfelelő adatbiztonsággal kapcsolódjanak a taxitársaságok diszpécseri rendszereihez. Az alkalmazásban most debütáló MasterCard alapú bankkártyás fizetési funkció implementációját a Big Fish végezte.

Mit tud az új rendszer?

A térképes fejlesztés használatával láthatók és követhetők a taxik, az alkalmazással egy későbbi időpontra is rendelhetünk autót, értékelhetjük a sofőrt, és push üzenetet is kapunk a jármű érkezéséről. A fuvardíjat a bankkártya adatok megadásával már az alkalmazásból is ki lehet egyenlíteni, de továbbra is használhatók az eddigi készpénzes, bankkártyás és taxi-kártyás fizetési módozatok is a két társaság vállalkozói által üzemeltetett, közel 1400 taxiban.

Az alkalmazások segítségével valós időben megjelennek a közelben lévő taxik, utóbbiakról extra adatokat (jármű típusa, sofőr értékelése stb.) is lekérdezhetnek a felhasználók. A program megbecsüli a várható viteldíjat, továbbá megadható az utasok száma, illetve az is, ha kombi járműre van szükség, például kerekesszék vagy sok csomag szállítása esetén.

Bankkártyásan, kártya nélkül is fizethető a fuvardíj

A két társaságnál eddig is lehetett bankkártyával fizetni, de a piaci igények változnak, ma már szeretünk fizikai kártya nélkül is bankkártyás üzemmódban fizetni. A fejlesztők ígérete szerint az alkalmazást kiegészítő fizetési rendszer van annyira biztonságos, hogy az utasnak akkor sem kell aggódnia, ha netán elveszítené a telefonját. A kártyás fizetéssel összefüggő adatokat ugyanis a rendszer nem a készüléken, hanem a központi szerveren tárolja. A fizetés sem automatikus, azt minden alkalommal maga az utas indítja el.

Mobilitás

Tervezni kezdik az óriási, űrhajósok generációit szállító hajókat

A legközelebbi exobolygók is csak több száz vagy ezer év alatt lesznek megközelíthetők, ami különféle kérdések egész sorát veti majd fel az utazás fizikai megvalósításán túl is.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.