Miért működik együtt a Facebook a Bing keresővel, miért költene egymilliárd dollárt az Instagram felvásárlására, és miért érintené érzékenyen az üzlet meghiúsulása?

A Facebook tőzsdére vonulása kapcsán nyilvánosságra hozott eredményekből kiderül, hogy a vállalat minden regisztrált felhasználója után átlagosan 4,43 dolláros hirdetési bevételt jegyzett 2011-ben. Az eredmény földrészenként jelentős eltéréseket mutat, de a legmagasabb, észak-amerikai mutató is eltörpül a fő versenytárs, a Google 36,5 dolláros átlaga mellett. A közösségi hálózat legnagyobb problémája, hogy a jelenlegi modell ennél nem képes sokkal többre, így a Facebook elkeseredetten kutat az új lehetőségek után.

Mobil jövő  Ennek egyik alapfeltétele volna a mobil csatornák hatékonyabb kihasználása, hiszen az oldal bevételei a hatalmas felhasználói bázis ellenére is a nullához közelítenek ezen a területen. Nem véletlen, hogy a cég egymilliárd dollárért vásárolná fel az effektezett fotókkal felfutó Instagramot, és igen kellemetlenül érintené, hogy a látszólag meggondolatlan üzlet elhasalna a szabályozókon. Ahogy a Facebook befektetőknek szóló anyagában is olvasható: a vállalat a közeljövőben komoly akvizíciókra készül a mobil piacon, még akkor is, ha azok megtérülése bizonytalan.


Szakértők figyelmeztetnek: ne küldözgessünk chatbotoknak az orvosi leleteinket

Elon Musk arra biztatja az X közösségi oldal felhasználóit, hogy teszteljék saját egészségügyi felvételeiken a Grok MI-chatbot képelemző funkcióit, de ez nem mindenki szerint jó ötlet.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.