Az Android KitKat érkezésének időpontjáról és újításairól még semmit sem tudni, de máris tarol a csoki.
A Google már azzal izgalmassá, szokatlanná tette mobilos operációs rendszerének világát, hogy nem (csak) unalmas verziószámokkal jelöli őket. Az már csak hab a tortán (!), hogy az ábécérendben érkező nevek mind egy-egy édességtől, vagy desszerttől származnak. A legújabb Android verzió kapcsán sokáig az 5.0 (mert verziószám azért mégis kell) és a Key Lime Pie elnevezés tartotta magát pletykaként, most azonban kiderült, hogy KitKatnek fogják hívni.
Have a break! ■ Hivatalos közlemény nem jelen meg az ügyben, de az
Android termékoldala, illetve
Sundar Pichai, a Google Androidért felelős vezetőjének
Google+ profilján megjelenő fotók és információk szerint most első alkalommal az Android egy már létező márkáról kapja a nevét. Az is meglepő információ, hogy nem lesz verziószám váltás, vagyis az új kiadás a 4.4, pedig már mindenki az 5.0-ra számított.
A névválasztásnak több, egymással összefüggő oka van: a cég vezetői szerint egyrészt a Key Lime Pie (habos, lime-os tortaszelet) nem csak a magyar, hanem a világ összes többi felhasználójának sem mondott sokat, másrészt a KitKatet gyártó Nestlével gyorsan és hatékonyan sikerült megállapodni a névhasználattal kapcsolatban. Így a Google-ról szóló mai hír sokkal kevésbé technológiai, mint inkább marketing és reklám vonatkozású.
Az új droid már el is foglalta helyét a Google udvarában
(a kép nagyítható)
A BBC riportja szerint az együttműködés tető alá hozása annak ellenére nem volt egyszerű és zökkenőmentes, hogy a Google vezetői minden fórumon ezt hangoztatják. Az alapötletet a Google egyik mérnöke, Hiroshi Lockheimer szolgáltatta, akinek ez volt a kedvenc csokoládéja, még a profilképében is ez szerepelt, így az édesség már jó ideje ott keringett a kreatívok fejében. A tárgyalások tavaly novemberben kezdődtek, amikor
John Lagerling, az Android globális megállapodásaiért felelős igazgatója felhívta a Nestle vezetőségét. A következő lépcsőfok az idei Mobile World Congress helyszínein történt, ahol a két vállalat alig egy óra alatt megállapodott a részletekkel kapcsolatban.
Bravúros partnerség ■ Ha olvasóink azt gondolják, hogy a névhasználattal kapcsolatban óriási pénzek cseréltek gazdát, akkor tévednek, ugyanis a hírek szerint a keresztmegállapodás promóciós alapon kerül elszámolásra. Ennek egyik elemeként a világ 19 országában 50 millió KitKat csomagolásán jelenik meg egy nyereményjáték, amivel Nexus 7 tableteket lehet nyerni. A kampányt a legnagyobb titokban kezdték el az illetékesek két hónappal ezelőtt, amiről még a Google alkalmazottai sem tudtak.
Balra a gyanús mobil
A nagy csokoládézás közben azért a Google közölte, hogy a világszerte aktivált androidos készülékek száma elérte az 1 milliárdot, így erre a nevezetes pillanatra időzítették az új verzió bejelentését. A funkciókról még semmit sem tudunk, viszont nagyon úgy néz ki, hogy a KitKat formájú droidról szóló reklámfilmben sikerült lebuktatni az új Nexus készüléket is. A videó 38. másodperce körül feltűnik egy eddig ismeretlen, de LG logós, és nagy objektívvel ellátott mobil, ami sokak szerint a Nexus 5. A videót a Google szinte azonnal visszahívta (a The Verge munkatársainak hála
itt megnézhető) , az LG nem kommentálja a történteket, így nekünk nem marad más, mint egy darab KitKat.