Január végén, a pénzügyi eredményei bejelentésekor azt is közölte a Xerox, hogy két különálló nyilvános részvénytársaságba szervezi a tevékenységét. A Xerox nevet továbbvivő vállalatba kerül a jelenlegi dokumentumtechnológia és a dokumentumoutsourcing üzletág, míg a másik cég, amely Conduent néven megy tovább, az üzleti folyamatokat támogató szolgáltatásokat viszi. Bár a kettéválás csak az év végére zárul le, a Xerox élére már megtalálta a vállalat igazgatótanácsa a megfelelő embert.
Az igazgatótanács bejelentése szerint a szétválás lezárulta után a Xerox nevet is továbbvivő vállalatot a Xerox Technology üzletág jelenlegi vezetője, Jeff Jacobson (a felső képen jobbra) irányítja majd. Mindaddig, amíg az átszervezés nem zárul le, Jacobson a jelenlegi posztján fog dolgozni. Jacobson 2012-ben a nyomdaiparból érkezett a Xerox-hoz a nyomdaipari üzletág elnöki posztjára (korábban a ofszet nyomtatási megoldásokat kínáló Presstek elnök-vezérigazgatója volt), két évvel később lett a Xerox Technology elnöke. Ő felelt a globális stratégiáért, az értékesítési láncért, a marketingért, a technikai szolgáltatásokért, az ügyfélszolgálatért, a termékfejlesztésért, a gyártásért és a forgalmazásért.
Az üzletifolyamat-outsourcingot továbbvivő Conduent élére kívülről jön ember. Ashok Vemuri (a felső képen balra) július 1-ével lépett be a Xeroxhoz a Business Services üzletág ügyvezetőjeként és a vállalat alelnökeként. Korábban a iGate vezérigazgatójaként bizonyított: nevéhez kötődik az iGate és a Capgemini összeolvadása. Korábban pedig dolgozott a bankszektorban is, többek között a Deutsche Banknál és a Bank of America-nál.
A HP ragadós példája
Az elmúlt 8-10 év szinte minden IT-vállalatnál az átalakulásról szólt, a gyártók – hardver- és szoftvergyártók egyaránt – azt keresték, hogyan tudnák ellensúlyozni a felhő különböző formáinak megjelenése okozta piacvesztést. A Dell, A HP, a Microsoft, az Oracle, az IBM stb. egyaránt abban látta a kiutat, hogy hardver- és szoftverszállítóból szolgáltatóvá alakul.
A legradikálisabb lépésre kétségtelenül a HP szánta magát azzal, hogy kettéválasztotta a tevékenységét, bár nem a gyártás és szolgáltatás mentén, hanem a PC- és képalkotási üzletág, valamint a vállalati üzletág került önálló cégbe. Majd idén május végén a vállalati ág, a HPE tovább osztódott: levált róla a szolgáltatási üzletág.
Idén a Xerox hasonló utat jár be. Miután 2009-ben, amikor az IBM, a HP vagy a Dell is erőteljesen, felvásárlásokkal erősítve nyomult a szolgáltatói piac irányába, a Xerox is megvásárolta a maga szolgáltató cégét, az Affiliated Computer Servicest. És ahogy az említettek egy részének, úgy a Xeroxnak sem sikerült megbirkóznia a feladattal. A Xeroxnak például egy bő hetvenezres szervezetet kellett integrálnia. A szolgáltatásnak azonban máshol vannak a költségterhei (például drágább a munkaerő), mint a gyártásnak, és nehéz versenyezni a munkatársaikat üzemszerűen képző dél- és kelet-ázsiai konkurensekkel, illetve a felhőszolgáltatókkal, melyek igencsak lenyomták a szolgáltatások árát. Még az Oracle is rákényszerült, hogy bizonyos szolgáltatásainál deklaráltan árversenyt hirdessen.
Icahn keze is benne volt
Így – nem kis részben a befektetési alapján keresztül a vállalat részvényeinek több mint 8 százalékát birtokló Carl Icahn nyomására – a Xerox úgy döntött szétszedi a szolgáltatási és a nyomtatási részlegét. A szolgáltatásokba tartozik többek között a tranzakciófeldolgozás, a számlakezelés és az ügyfélközpontok, míg nyomtatási divíziója (nyomtatóértékesítés, menedzselt nyomtatási szolgáltatások, dokumentumkezelés) hatékonyan képes kiegészíteni egymást.
A cél az, hogy míg a Xerox a dokumentumkezelés és a dokumentum outsourcing területén legyen piacvezető, addig a Conduent szintén az üzleti folyamatok területén legyen sikeres. Utóbbi cég elsősorban a szállítási szektorra, az egészségügyre, a kereskedelemre és az állami szolgáltatókra koncentrál majd.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak