Egészséges növekedést mutatnak a globális reklámköltések, amiből természetesen az internetes szereplők profitálnak.
Hirdetés
 

A médiapiac több hagyományos bástyája fogja végkép átadni a stafétát az utóbbi néhány évben megerősödő új megjelenési formáknak. Egy reklámügynökség friss előrejelzése szerint a napilapok hirdetési bevételein a közösségi hálózatok forgalma, a rádiókén pedig a videós hirdetések fognak túlnőni hamarosan.

Más dimenzióban mozognak

A Zenith számításai szerint a Facebook vezette közösségimédia-forradalom gőzerővel folytatódik az elkövetkező években. A hirdetők folyamatosan pártolnak át a már nem is annyira új csatornára, aminek következtében az idénre várt 29 milliárd dollárról 50-re hízik ez a szegmens alig három év alatt. Ez átlagosan 20 százalékos éves növekedésnek felel meg, ami jócskán túlszárnyalja a globális reklámköltések növekedési kilátásait.

Ha bejön a reklámszakemberek jóslata, akkor 2019-ben a social media reklámbevételei gyakorlatilag befogják a napilapok összesített forgalmát (51,2 vs. 51,7 milliárd dollár). A rá kövezkető esztendőben pedig a közössédi média könnyedén átlép a huszadik század egyik legértékesebb reklámfelületének számító nyomtatott lapokon.

A közösségi hálózatok bevétele (ami jórészt a Facebooknál landol) nem csak a tradicionális csatornákat, de más internetes felületeket is nehéz helyzetbe hoz. Idén még "csak" a netes hirdetések ötöde megy a közösségi médiának, ám három év múlva ez az arány már eléri a 20 százalékot.

Videós vitézkedés

Az egyetlen terület, ami megközelítőleg olyan gyorsan tud növekedni, mint a közösségi hálózat, az az online videós tartalom. A netes mozgóképek köré felépített reklámok évente 18 százalékkal hízhatnak 2019-ig. Három év múlva a hirdetők több mint 35 milliárd dollárt fognak elkölteni videós megjelenésekre. Ez azért jelentős szám, mert ugyanekkorra a rádiós reklámköltéseket maximum 35 milliárdosra becslik a szakértők, azaz ezen a területen is létrejön egy szimbolikus őrségváltás. 

Az online videózás sokszor kéz a kézben jár a közösségi hálózatokkal, és pontosan ugyanazok a faktorok segítik a felértékelődését a hirdetők szemében. Az okostelefonok elterjedése, a készülékek technológiai szintjének emelkedése és az egyre gyorsabb mobil hálózatoknak köszönhetően pár év alatt átrendeződtek, átrendeződnek a tartalomfogyasztási szokások, amit a hirdetők igyekeznek gyorsan lekövetni.

Ennek ellenére maradt egy hagyományos szektor, amit még most sem lehet leírni. A televíziós reklámtorta ugyanis még most és három év múlva sem lesz elhanyagolható méretű. A Zenith kalkulációja szerint a tévés költések még 2019-ben is megközelítik majd a 200 milliárd dollárt.

Stabil világpiac

Ami a teljes reklámpiacot illeti, ott összességében meglehetősen nyugodt, kiegyensúlyozott időszaknak nézünk elébe. Jövőre 4,4 százalékos lehet a növekedés, ami azért különösen nagy szó, mert idén több nagy sportesemény (nyári olimpia, labdarúgó Eb) és komoly politikai kampányok (amerikai elnökválasztás, Brexit-szavazás stb.) voltak, ez pedig alaposan feltornázta az idei teljesítményt. 

2019-ig folytatódhat ez az ütemű bővülés, azaz a hirdetési pénzek nagyjából a világgazdasági teljesítménnyel megegyező mértékben tudnak nőni. Korábban az volt a tapasztalat, hogy expanzió idején a GDP-növekedésnél is többet fordítottak hirdetésekre, míg egy gazdasági visszaesésest mutató periódusban a reklámpénzek a teljes piaci teljesítményhez képest is gyorsabban zsugorodtak.

Közösség & HR

MInden az MI-ről szól a Microsoft fejlesztői konferenciáján

Ahogy azt borítékolni lehetett, a Build 2025 első napján záporoztak a bejelentések a különböző MI-alapú termékekről és fejlesztésekről.
 
Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.