Kim Dotcom cége igyekszik gyorsan kitölteni a Lavabit és a Silent Circle levelezőszolgáltatásának bezárásával keletkezett űrt: új titkosított levelezőrendszert fejlesztenek, nyilatkozta a cég vezérigazgatója, Vikram Kumar.
Néhány nappal azután, hogy a Mega vezérigazgatója
eldicsekedhetett a ZDNet-nek, hogy az év eleje óta már 4 millió regisztrált felhasználójuk van, és egyre többen választják a hirdetésmentes prémiumcsomagot, a cég a Lavabit és a Silent Circle bezárása kapcsán ismét megszólalt.
150 Gbit/s-os sávszélen ■ Vikram Kumar, a
Mega februárban igazolt vezérigazgatója a néhány napja arról beszélt, hogy a cég a szolgáltatások bővítését tervezi. Már ma is olyan sávszélességet használ a cég, mint amekkorát a teljes új-zélandi forgalom igényel: 150 Gbps-t.
Kumar szerint egyfajta back-end platformként szolgálhatna más cégek szolgáltatásaihoz. Ehhez egy fejlesztőkészletet is kiadnának, amely harmadik fél szolgáltatásainak integrációját segítené. Szerinte például a Mega biztosíthatnak biztonságos tárhelyet okostévé-szolgáltatásokhoz. A vezérigazgató a távlati tervek kapcsán azt sem tartotta lehetetlennek, hogy a cég belátható időn belül a tőzsdére menjen.
Titkosítás mindenekelőtt ■ A konkurensekkel szemben az extranagy ingyenes tárhely (50 GB) és a sebesség szól a Mega mellett – meg persze az atombiztos titkosítás. És ez az a pont, ami a mentén a Mega újabb területeket szerezhet. Néhány nappal a fent idézett nyilatkozata után
Kumar már arról beszélt, hogy a Megának gyorsan kell lépnie, hogy betöltse az űrt, melyet a Lavabit és a Silent Circle „privacy seppukuja” okozott.
Azt a Mega-vezér is elismerte, hogy a szerveralapú szolgáltatásoknál nem garantálható ugyanaz a biztonsági szint, mint az end-to-end titkosítással működő szolgáltatásoknál (melyeket például a
Silent Cicrle nem is állított le). Szerinte a levelezés esetében is megoldható az end-to-end titkosítás, bár közel sem olyan kézenfekvő, mint más kommunikációs csatornánk esetében. Szerinte a Silent Circle is ezért nem futott neki annak idején.
Ugyanakkor nem megoldhatatlan feladat Kumar szerint. Azokat a funkciókat, melyeket eddig a szervez végzett a levelezés folyamatában, a kliensre is le kell fejleszteni. A feladat azonban nem magától értetődő, de úgy vélte, a Mega e téren szerzett ismeretei alapján pár hónapon belül előállhatnak a megoldással.