Közel félezer szálloda és kisebb szálláshely bevonásával készült felmérés a hazai szereplők infokommunikációs felkészültségéről.

A Szallas.hu tavaly novemberben közel félezer hazai hotelt, szállodát, apartmant mért fel a Samsung megbízásából azzal a szándékkal, hogy pontosabb képet kapjunk a szállásadók informatikai és telekommunikációs szolgáltatásokkal kapcsolatos kínálatáról és terveiről.

Extrából alapkövetelmény

Minden vendég számára az egyik legalapvetőbb kérdés az internet-hozzáférés. Ebben szerencsére elég jól állnak a hazai szállodák, hiszen a nagyobb szálláshelyek szinte mindegyikében az alapszolgáltatás részévé vált az ingyenesen használható wifi, de már a kisebb apartmanokat is egyre nagyobb arányban építik ki a vezeték nélküli kapcsolatot.

Nem ennyire jó a helyzet az egyre okosabb tévéknél. A filmkölcsönzés vagy éppen a tévén keresztüli skype-olás például csak elvétve, a szállásadók alig 1 százalékánál lelhető fel. Ahhoz persze, hogy a 21. századi digitális megoldások elterjedjenek, mindenképpen le kéne cserélni a hazai szállások körülbelül 90 százalékában használt analóg rendszert. A szállásadóknak ugyancsak 1 százaléka alkalmaz olyan információs kijelzőket, melyekkel a hotel nyilvános helyein programokat, helyi reklámokat, információs tartalmakat közöl a vendégekkel (például az időjárásról vagy a közlekedésről).

Honlap nélkül is boldogulnak

A megkérdezett szálláshelyek 81 százaléka üzemeltet saját weboldalt. A méret és az árfekvés azonban jelentősen befolyásolja az arányokat. Hotelek körében például 99 százalékos ez a szint, míg a kisebb, olcsóbb szálláshelyek esetében már egyáltalán nem teljes a lefedettség. Azonban ez nem feltétlenül jelent óriási hátrányt számukra, hiszen bőven akad olyan, ahol azért nincs saját honlap, mert a visszatérő vendégkörnek, illetve a Szallas.hu-hoz hasonló ajánlatösszesítő oldalak által hozott forgalomnak köszönhetően a csúcsszezonban így is telt házzal üzemelnek.

A weboldallal rendelkező szálláshelyek 68 százaléka egyébként foglalómotort használ, így az utazni vágyók – emailes és telefonos kommunikáció nélkül – könnyedén és kényelmesen választhatják ki és foglalhatják le szálláshelyüket. A saját weboldal átlagosan a szállásadók forgalmának 31 százalékát adja. "A tényleges, interneten keresztül érkező forgalom ennél jóval magasabb. Az eNET kutatása alapján az online csatornák a teljes hazai szállásdíjbevétel 48 százalékát biztosították 2012-ben. Becsléseink szerint ez az érték most 60 százalék lehet" – egészítette ki a felmérés adatait Szigetvári József, a Szallas.hu ügyvezető igazgatója.

Közösség & HR

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.