Tízből kilenc eszközt gyakorlatilag már hazai gyártók szállítanak, akik most kezdhetik el letarolni a környező régiókat is.
Hirdetés
 

A Counterpoint Research friss statisztikája szerint a kínai okostelefon-piac, amely teljes forgalmát tekintve már Észak-Amerikát is évekkel ezelőtt túlnőtte, a leszállított készülékek darabszámát tekintve 3 százalékos éves növekedést produkált az idei második negyedévben. Az év eleji trendet követő bővülés szinte kizárólag a hazai gyártók nyomulásának volt köszönhető, amelyek már amúgy is elsöprő fölényben vannak a külföldi márkákkal szemben.

Saját gyártók az első négy helyen

A négy legnagyobb piaci szereplő, a Huawei, az Oppo, a Vivo és a Xiaomi az áprilistól júniusig terjedő időszakban az összes szállítás 69 százalékát jegyezte, ezzel még tovább erősítve vezető helyét a Kínában egyre gyengébben muzsikáló Apple-lel és Samsunggal szemben. Az előbbi 8,2 százalékon, az utóbbi pedig már csak 3 százalékon áll, ami az Apple esetében enyhe visszaesés, a Samsungnál viszont a forgalom közel 60 százalékos csökkenése.

 

Kínai okostelefon-piac, 2017 Q2
Infogram


A kínai piac jelentőségét jól mutatja, hogy az előző évben már 133 milliárd dollárnyi bevételt termelt a szállítóknak, szemben mondjuk Észak-Amerika 71 milliárdjával vagy a nyugat-európai 53 milliárddal. Ez nem jelenti, hogy a kínai gyártók a haszonkulcsot tekintve is ennyire sikeresek, miután 2016-ban is például a teljes piac 14,5 százalékát uraló Apple-nél kötött ki a globális profit 79 százaléka, vagyis valódi pénzt szinte csak ők kerestek.

Zéró összegű játékra készülhetnek

Ennek ellenére a Kínából való kiszorulás alaposan megtépázza a külföldi gyártók növekedési lehetőségeit, míg az alacsony (időnként negatív) profitrátával dolgozó, feszített árversenyt diktáló kínai cégek lassan már reális veszélyt jelentenek az ő hagyományos piacaikra. Kínában egyébként nem csak a négy legnagyobb hazai gyártó ül a forgalom 69 százaléká, de ha közelebbről megnézzük a 27 százalékot kitevő "egyéb gyártók" kategóriát, akkor kiderül, hogy a Kínában eladott okostelefonok 87 százaléka (!) otthoni márka.

Az elemzők mindezzel együtt arra figyelmeztetnek, hogy a kínai piacot már stabilan uraló hazai gyártók sem számíthatnak már látványos az egyre lassabban bővülő okostelefonos szegmensben. Most, hogy a Xiaomi is kijött a regresszív spirálból, és újra növekvő eladásokat produkált, a verseny még erősebb lesz az így is telített piacon, amit tulajdonképpen már egy zéró összegű játéknak lehet felfogni.

Ez a Counterpoint Research szerint azt eredményezi, hogy a jellemzőan csak odahaza erős márkák (Oppo, Vivo, Xiaomi) az év második felében az eddiginél sokkal agresszívabb külpiaci offenzívába kezdenek. Ez első körben Indiát, Dél-Ázsiát és Afrikát jelenti, ahol a kínai gyártók biztosítani próbálják forgalmukat és részesedésüket.

Piaci hírek

A Qualcomm elkészült a brutálgyors 5G-s modemével

Amire megjön az első 5G-képes okostelefonok, a nagy sávszélességet ígérő technológia minden eleme készen várja a felhasználókat.
 
Hirdetés

Megújult a First Class csomag – uniós adatroaming akár 70 gigabájtig

A változtatásokkal az elsősorban üzleti ügyfelek igényeire szabott ajánlat még rugalmasabb, miközben a prémium jellege is megmarad.

A technológiai fejlődés jó, csak épp még az adatvédelmi kockázatok is nőnek vele. A vállalatoknak pedig ezzel kell valamit kezdeni a változó adatkezelési szabályozás miatt. Összegyűjtöttük, mire kell figyelni.

a melléklet támogatója az Aruba Cloud

Hirdetés

A CISPE adatvédelmi magatartási kódex szerint szolgáltat az Aruba

Az Aruba Cloud minden felhőszolgáltatása megfelel azoknak az előírásoknak, amelyeket az európai felhőinfrastruktúra-szolgáltatók szakmai szövetsége adatvédelmi magatartási kódexében rögzített.

A koncentrált erőforrások kockázatai is koncentráltan jelentkeznek. Az informatikai szolgáltatóknak, felhős cégeknek érdemes lenne körülnézniük a közműszolgáltatóknál, hogyan kezelik ezt a problémát.

Sikeremberektől is tanultak a CIO-k

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2017 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.