Tízből kilenc eszközt gyakorlatilag már hazai gyártók szállítanak, akik most kezdhetik el letarolni a környező régiókat is.

A Counterpoint Research friss statisztikája szerint a kínai okostelefon-piac, amely teljes forgalmát tekintve már Észak-Amerikát is évekkel ezelőtt túlnőtte, a leszállított készülékek darabszámát tekintve 3 százalékos éves növekedést produkált az idei második negyedévben. Az év eleji trendet követő bővülés szinte kizárólag a hazai gyártók nyomulásának volt köszönhető, amelyek már amúgy is elsöprő fölényben vannak a külföldi márkákkal szemben.

Saját gyártók az első négy helyen

A négy legnagyobb piaci szereplő, a Huawei, az Oppo, a Vivo és a Xiaomi az áprilistól júniusig terjedő időszakban az összes szállítás 69 százalékát jegyezte, ezzel még tovább erősítve vezető helyét a Kínában egyre gyengébben muzsikáló Apple-lel és Samsunggal szemben. Az előbbi 8,2 százalékon, az utóbbi pedig már csak 3 százalékon áll, ami az Apple esetében enyhe visszaesés, a Samsungnál viszont a forgalom közel 60 százalékos csökkenése.

 

Kínai okostelefon-piac, 2017 Q2
Infogram


A kínai piac jelentőségét jól mutatja, hogy az előző évben már 133 milliárd dollárnyi bevételt termelt a szállítóknak, szemben mondjuk Észak-Amerika 71 milliárdjával vagy a nyugat-európai 53 milliárddal. Ez nem jelenti, hogy a kínai gyártók a haszonkulcsot tekintve is ennyire sikeresek, miután 2016-ban is például a teljes piac 14,5 százalékát uraló Apple-nél kötött ki a globális profit 79 százaléka, vagyis valódi pénzt szinte csak ők kerestek.

Zéró összegű játékra készülhetnek

Ennek ellenére a Kínából való kiszorulás alaposan megtépázza a külföldi gyártók növekedési lehetőségeit, míg az alacsony (időnként negatív) profitrátával dolgozó, feszített árversenyt diktáló kínai cégek lassan már reális veszélyt jelentenek az ő hagyományos piacaikra. Kínában egyébként nem csak a négy legnagyobb hazai gyártó ül a forgalom 69 százaléká, de ha közelebbről megnézzük a 27 százalékot kitevő "egyéb gyártók" kategóriát, akkor kiderül, hogy a Kínában eladott okostelefonok 87 százaléka (!) otthoni márka.

Az elemzők mindezzel együtt arra figyelmeztetnek, hogy a kínai piacot már stabilan uraló hazai gyártók sem számíthatnak már látványos az egyre lassabban bővülő okostelefonos szegmensben. Most, hogy a Xiaomi is kijött a regresszív spirálból, és újra növekvő eladásokat produkált, a verseny még erősebb lesz az így is telített piacon, amit tulajdonképpen már egy zéró összegű játéknak lehet felfogni.

Ez a Counterpoint Research szerint azt eredményezi, hogy a jellemzőan csak odahaza erős márkák (Oppo, Vivo, Xiaomi) az év második felében az eddiginél sokkal agresszívabb külpiaci offenzívába kezdenek. Ez első körben Indiát, Dél-Ázsiát és Afrikát jelenti, ahol a kínai gyártók biztosítani próbálják forgalmukat és részesedésüket.

Piaci hírek

Van az a pénz... Kivették a kínai App Store-ból a WhatsAppot és Threadset

Peking szerint a Meta két mobil appja nemzetbiztonsági aggályokat vet fel.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.