A cég engedélyt kapott rá, hogy közúti forgalomban is tesztelje robot autóit. Az átalakított Priusok annyira, vagy még annál is biztonságosabban közlekednek, mint az emberi sofőrök, a technológia pedig már néhány év múlva a boltokba kerülhet.
A szükséges engedélyek birtokában az átalakított Priusok hétfőtől már a közúti forgalomban is részt vehetnek, miután a nevadai hatóságok képviselői a Las Vegas és Carson City közti útszakaszon meggyőződtek működésükről. Természetesen a járművekben így is legalább ketten utaznak majd, akik közül az egyik a rendszert ellenőrzi, a másik pedig a kormánynál ül, és bármikor átveheti az autók irányítását. A Google szerint azonban a hét darab tesztmodell eddig összesen ezer mérföldet tett meg, és ezalatt nem volt szükség beavatkozásra.

Nem nézelődik  A Google speciális autói a tetőre és a hűtőrácsra szerelt radarok segítségével érzékelik a többi járművet, gyalogost vagy forgalmi akadályt. Ezek körül egy virtuális pufferzónát jelölnek ki, amelyet a bemutatók szerint legalább ugyanolyan hatékonyan elkerülnek, mint az emberek, bár biztonságos és szabályos haladásuk miatt sokkal gyakrabban dudálnak rájuk, mint az emberi sofőrökre. A gép figyelmét ráadásul semmi sem tereli el: ahol az élő sofőrök elbámészkodnak, a robot autók ott is csak poligonokat látnak.


  • A Google egyik önjáró Priusa


A most forgalomba kerülő három tesztautót a működésüket jelző piktogrammal és vörös rendszámtáblával látják el. Utóbbi színe a technológia engedélyezése és piacra kerülése után zöldre vált majd – legalábbis Nevadában –, amire a jelenlegi becslések szerint három-öt éven belül sor kerülhet. Sofőr nélküli autókon egyébként közel sem csak a Google dolgozik, és nem csak Priusokon tesztelik a technológiát, mivel már olyan gyártók is belefogtak az autonóm járművek fejlesztésébe, mint a General Motors, a Ford, a Mercedes-Benz, a Volkswagen, az Audi, a BMW, a Volvo vagy a Cadillac.

Szuperszemüvegben jelent meg a Google alapítója
Érdektelen szolgáltatásokat gyilkol a Google
 

MI-vel védenék a britek az internetre szabadított óvodásokat

Az illetékes hatóság felmérése szerint egyre több kisgyerek jelenik meg a világhálón, akiknek a szülei is egyre nagyobb szabadságot engednek a digitális térben.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.