A Hyundai Sonata 2015 rendszere hamarosan megkapja az Android Auto frissítést.

A Google majdnem pontosan egy évvel ezelőtt jelentette be, hogy a gépjárművek műszerfalára is igényt tart az Android Auto képében. A tavalyi I/O fejlesztői konferencián tett bejelentés óta most jutottak el odáig a felek, hogy egy kereskedelmi forgalomban is kapható autó addigi kommunikációs és szórakoztató rendszerét frissíthetővé tegyék a Google megoldásával.

Androidos szonáta

Az első szerencsés a Hyundai Sonata 2015-ös modellje, annak is az a kiadása, amelyik a 8 colos érintőkijelzőt is magában foglaló, úgynevezett „Tech Package” csomaggal rendelkezik. A gyártó oldalán az adott típusnál már szerepel ez a bővítési lehetőség, de egy, a márka rajongói által üzemeltetett blog információi szerint a frissítésre szakaszosan kerül sor a következő hetekben, hónapokban.

A váltás technológiai megvalósítását első körben a kereskedések végzik el, akik felé már útban van az új szoftver csomag. Elképzelhető, hogy a nyár folyamán frissítést az autók tulajdonosai is el tudják végezni, de ez egyelőre csak találgatás a már idézett blog részéről. Az Android Auto egyfajta plusz rétegként használható a gépkocsik meglévő rendszerén, azaz amikor a tulajdonos nem csatlakoztatja a mobilját, akkor a Hyundai eredeti rendszere látja el a feladatokat.

Ebből következik, hogy a Google szoftvere csak akkor kelthető életre, ha egy Lollipop rendszerű mobil USB-kábellel a fedélzeti számítógéphez csatlakozik, és az által nyújtott funkciók is csak abban az esetben kelnek életre, ha a telefon csatlakozik egy mobilnet hálózathoz. Ha mindezek a feltételek megvannak, akkor az androidos telefon olyan funkciói érhetők el az autó 8 colos kijelzőjén, mint a hang alapú keresés, a navigáció, zenelejátszás és alkalmazások futtatása.

A másik nagy rivális, az Apple is rendelkezik hasonló rendszerrel: a CarPlay szintén a fedélzeti számítógépre ráépülve biztosítja az iOS egyes funkcióit. Az Apple rendszere lépéshátrányba került ugyan, de a korábbi nyilatkozatok szerint maga a Hyundai, de több más autógyártó (Volvo, Mazda, Fiat, stb.) is támogatni fogja a CarPlay-t, azaz az autók tulajdonosai maguk dönthetik majd el, hogy melyik lesz az autójuk preferált mobilos „oprendszere”.

Nagy a tét az autók körül

Az autók felokosítása valószínűleg csak az első lépés lesz abba az irányba, hogy az úton lévő felhasználók is minél több szállal kötődjenek a Google-hoz és közben adatokat szolgáltassanak magukról, illetve az autójukról. A Reuters korábbi értesülése szerint sokkal komplexebb megoldás várható a vállalattól nagyjából egy éven belül.

A magukat megnevezni nem kívánó források azt állítják, hogy az Android (Auto) következő verziója már képes lesz mobil csatlakoztatása nélkül is kiszolgálni a járműveket. Ez lényegében azt jelenti, hogy az Android lehetne az autók operációs rendszere is, amiből következik, hogy a közlekedés közben létrejövő információ tömeg is a Google rendelkezésére állna. Ahogy a sofőr reggel beszáll az autójába és elindul, a fedélzeti rendszerek folyamatosan segítenék a célba érést anélkül, hogy a mobilt valahova csatlakoztatni kellene.

Egy gyakran mozgó autó valóságos adatbánya a Google számára, és akkor az ott elhelyezett kamerák, érzékelők, elektronikai rendszerek kihasználásáról még nem is beszéltünk. A terv jól hangzik, a piaci elemzők azonban attól tartanak, hogy egy év alatt még a Google sem lesz képes az Androidot olyan szintre hozni, hogy az egy teljes autót képes legyen vezérelni. A másik problémás területet maguk az autógyártók képezhetik, akik nem szívesen engedik a járműveik közelébe az ilyen jellegű szoftvereket.

Konzumer tech

Az EU-ban sem áll túl jól a TikTok szénája

Miközben az USA-ban a teljes betiltás fenyegeti, az öreg kontinensen bizonyos elemeit iktatnák ki a kínai tulajdonú alkalmazásnak, mert a gyanú szerint rossz hatással van a fiatalokra.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.