A Yahoo teljesen átalakította és megújította online fotótárát, plusz új androidos alkalmazás is készült a szolgáltatáshoz.
A Yahoo egy Tumblr oldalon jelentette be, hogy teljesen felújítja és kibővíti fotószolgáltatását, a
Flickr-t. Ha valami csavar a csavarban, akkor ez az, hiszen az elmúlt napok attól voltak hangosak, hogy a Marissa Mayer által vezetett Yahoo! fiatalítási (és célközönség bővítési) céllal
1,1 milliárd amerikai dollárért felvásárolta a Tumblr-t. Az igazgatótanács által is jóváhagyott üzlet miatt támad figyelmet kihasználva a Yahoo a tegnapi New York-i rendezvényen bejelentette, hogy a 2005-ben felvásárolt
Flickr teljesen megújul, és 1 terabájt (1000 GB) ingyen tárhelyet biztosít a felhasználóknak.
Vérátömlesztés ■ A lépésnek már éppen ideje volt, hiszen a Flickr hírneve sokat fakult az elmúlt években, komolyabb fejlesztésben nem részesült az oldal, és ahogy más területeken, úgy a fotófeltöltés is inkább a Facebookra koncentrálódott. A bejelentés egyik legerősebb eleme, hogy a Flickr már meglévő vagy újonnan nyitott fiókjaihoz 1 terabájt, vagyis 1000 gigabájt ingyenes tárhely tartozik, amire semmiféle trükkös korlátozás nem vonatkozik. A fiókba maximum 200 megabájtos fotók és darabonként 1 gigabájtos, akár 1080p felbontású videók tölthetők fel, és amit a Yahoo! leginkább hangsúlyoz: a fotók teljes felbontásukban felkerülhetnek a Flick-re.
Az új Photostream: mindent elborítanak a fotók
A cég az egy terabájt méretét, lehetőségeit igyekszik érzékletesen bemutatni: a nyitóoldalon szereplő adatok szerint 6,5 megapixeles fotókból összesen 537 731 darab felvétel tölthető fel. A Flickr korábban az ingyenes fiók alól csak az utolsó 200 fotó megtekintését engedélyezte, és azokhoz is csak kisebb méretben lehetett hozzáférni (ezt csak a Pro fiók oldotta fel), vagyis elméletileg eddig is feltölthettünk akár 1 terabájtnyi fotót.
Nagy ugrás! ■ Ennyi adatot valószínűleg továbbra is csak nagyon kevesek fognak feltölteni, de a Flickr gondolt azokra is, akiknek még ez is kevés lenne. Évente 50 dollárért még nem növelhető a tárhely (a Google-nél pontosan ennyit kell fizetni havonta 1 TB-ért), de az összeg befizetésével megszabadulhatunk az oldalon található reklámoktól, sőt megkapjuk a Flickr analitikai rendszerének használati jogát is. Ha évente 500 dollárt áldoznánk az ügyre, akkor az összes eddig felsorolt funkció és lehetőség jár, plusz megduplázhatjuk a tárhelyet, ami így 2 terabájtot jelent (ez a Google-nél 1200 dollár/év).
Az eddigi Pro fiókok továbbra is működnek (előfizetni már nem lehet rá), viszont olyan extrák kerültek a csomagba, mint a reklámmentes felületek, a korlátlan sávszélesség, és a korlátlan fotó- és videófeltöltés. A Flickr mindezzel alaposan odavert a konkurenciának, hiszen az 1 TB fényében a Google nemrégiben bejelentett, egységesített és így 15 GB-os ingyenes kínálata, vagy éppen a Dropbox ingyenes 5 GB-ja komolytalannak tűnik.
Az androidos dizájn másolja a desktopos felületet
Mobilon is Flickr ■ A nagy megújítási hadművelet nem merült ki ennyiben, a dizájnerek alaposan átszabták a képnézegető felületet, gondoskodva róla, hogy alig maradjon kihasználatlan tér, és minden négyzetcentiméteren a fotók uralkodhassanak. Indíthatunk automatikus, zenével kísért lejátszást, és a fotókat pár mozdulattal megoszthatjuk az összes fontosabb közösségi felületen (Facebook Twitter, Tumblr, Pinterest). Hogy a kép teljes legyen, a fejlesztésekkel egy időben elkészült
a Flickr androidos alkalmazása, ami ugyanazt tudja (fotómenedzselés, megtekintés), mint
a frissített iOS app.
A bejelentéskor elhangzott, hogy az ötlet csak március környékén jött, és a Yahoo! egy cégként dolgozott azon az utóbbi hetekben, hogy még ebben a negyedévben piacra kerülhessen a megújult Flickr. Ezt most vagy elhisszük Marissa Mayernek, vagy nem, az biztos, hogy a Yahoo! egyszerre két területen is beleerősített, amivel igyekszenek új életet lehelni a fényét vesztett vállalatba.