Megkapták a régen esedékes lökést a Dropbox üzleti szolgáltatásai, amelyeket az új API-készlet segítségével igazíthatnak saját igényeikhez a nagyvállalati ügyfelek.

A vállalati informatika elvárásait követve a felhős tárhelyszolgáltatók is folyamatosan fejlesztik termékeik biztonsági képességeit és a rendelkezésre álló munkafolyamatokat. Ez különösen igaz az olyan vállalkozásokra, amelyek elsősorban a céges ügyfelekre vadásznak (ilyen például a Box), de a vállalati piacon az olyan szolgáltatók is szívesen megvetnék a lábukat, amelyek hagyományosan a konzumer felhasználókra koncentrálnak. Az utóbbi kategória egyik legismertebb képviselője a Dropbox, amely most egy huszárvágással dolgozná le hátrányát ezen a területen.

Fogjuk meg és vigyétek

A Dropbox szerdán jelentette be az új Dropbox for Business (DfB) API-készletet, amely a Python, Ruby, PHP, Java, Android, iOS, OS X vagy HTTP platformokon teszi lehetővé a külső szolgáltatásokkal való integrációt vagy a csoportszintű alkalmazásmenedzsmentet. Ezzel a vállalati ügyfelek összekapcsolhatják a cloud tárhelyet az általuk használt biztonsági és megfelelőségi rendszerekkel, az adatszivárgás-megelőzési, adatmigrációs, DRM, azonosságkezelő vagy SIEM eszközökkel, és az alacsony szintű hozzáférés révén kifejleszthetik saját Dropbox for Business alkalmazásaikat is.

Maga a DfB elvileg nem bizonyult különösebben sikeres terméknek, bár egy októberi felmérés szerint céges környezetben is jóval több felhasználója van, mint más fizetős fáljmegosztó-szinkronizáló szolgáltatásoknak, így az említett Boxnak, a Google Drive-nak vagy a Microsof OneDrive-nak. A Dropboxnak ettől függetlenül jelentős lemaradást kellene behoznia a nagyvállalati környezetben otthonosan mozgó versenytársakkal szemben, ha nem akarja elveszteni az új – és az eddigieknél nagyobb – ügyfeleket a még mindig igen nagy tartalékokkal rendelkező piacon.

Némi köd van a felhőben

Egyelőre nehéz pontosan megítélni a néhány éve működő, villámgyors karriert befutó cloud tárhelyszolgáltatók eredményeit és egymáshoz viszonyított teljesítményét. Annyi biztos, hogy a 2007-ben indult, a befektetők által 10 milliárd dollárra értékelt Dropboxot már 300 ezer alkalmazás integrálja valamilyen módon, és a cégnek már az év elején is több mint 200 millió felhasználója volt világszerte. Ám közülük csak aránylag kevesen fizetnek a szolgáltatásért, így a társaság kézenfekvő módon a vállalati piac felé mozog.

Összehasonlításképpen, a Box állítólag 200 ezer vállalati ügyfeléből 34 ezernek számláz és több mint 25 millió egyéni felhasználóval büszkélkedhet, gyakorlatilag lefedve általuk a Fortune 500 listáját. A Box a tervezett tőzsdére menetel kapcsán közzétett adatok szerint 124 milliós forgalom mellett eddig 168 milliós veszteséget termelt. A cég ugyanakkora legutóbbi befektetések alapján 2,4 milliárd dollárt ér, ami negyede a közmegegyezés szerint jóval alacsonyabb bevételtermelő képességű Dropbox becsült értékének.

Az ellentmondásokat a mértékadó piackutatók becslései sem oldják fel, így okosabbak tényleg csak a szolgáltatók küszöbön álló részvénykibocsátása után lehetünk.

A Dropbox most az új API-kkal foltozná be azokat a lyukakat a DfB-n, amelyeket saját erejéből képtelen lenne hatékonyan eltüntetni. Ehhez azokra a megbízható partnerekre épít, akik saját termékeikbe integrálják a DfB-t. Bár a Dropbox eddig is tető alá hozott bizonyos együttműködéseket a Salesforce-szal vagy a MS Office-szal, most több tucat jelentős IT-piaci szereplőt sorakoztatott fel a DfB-integráció mellett, amelyek közül a Microsoft Azure AD, az IBM WebSphere Cast Iron vagy a Dell Data Protection neve önmagában is vonzó fejlesztői platformmá tehetné azt.

A vállalati kompetenciájáról híres Box a jelek szerint teljesen eltérő növekedési stratégiát választott: a jövőben is mindent házon belül oldana meg, és specializált fejlesztésekkel olyan vertikális szegmensekre koncentrál, mint amilyen a média vagy az energiaipar. Ezzel a jelek szerint a Dropbox úgy kíván versenyezni, hogy az alkalmazásprogramozási felületeken keresztül maximális szabadságot ad ügyfeleinek mind a DfB platformon használt termékek kiválasztásában, mind a platformra való fejlesztésben.

A Dropbox egyébként azt is most jelentette be, hogy a DfB céges ügyfeleinek száma átlépte a 100 ezres küszöböt, ez az elérés pedig a partnerek szemében igen csábító lehet. Többen megkérdőjelezik ugyanakkor, hogy a nagyvállalati megrendelők tényleg saját maguk akarják-e majd testre szabni a Dropbox szolgáltatásait, vagy inkább megspórolják maguknak az időt és az erőforrásokat, és inkább a versenytársak előre csomagolt megoldásait választják.

Cloud & big data

Felszámolták a Matrixot, a bűnözők külön bejáratú csevegőplatformját

Európán átívelő rendőrségi együttműködésnek köszönhetően sikerült bejutni a kizárólag meghívásos alapon működő alvilági kommunikációs rendszerbe. És ha már bent voltak a nyomozók, némi hallgatózás után le is kapcsolták a villanyt.
 
A software defined network már évek óta velünk él. Csak idő kérdése volt a koncepciót kiterjesztése a WAN-okra.

a melléklet támogatója a Yettel

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.