A Nokia szerint igen; a finnek ismét diktálnák a piacot.

Bemutatták az első - ahogy a finnek hívják - magával ragadó virtuális valóság reklámélményét a Nokia új digitális egészségügyi termékei kapcsán. A hirdetés két legyet üt egy csapásra. Egyrészt demonstrálja, hogy a VR területén számolni kell az északi vállalattal, másrészt felhívja a figyelmet az egykor faipari tevékenységet is folytató cég legújabb termékvonalára.

Összekötni a digitálist a valódival

A Nokia fejlett hirdetési módszere és a virtuális valóság e-kereskedelemre gyakorolt hatásainak kilátása jelenti az új kitörési pontot, vélekednek a cégnél. A VR reklám nem csak a Nokia új digitális egészségügyi termékvonalának és megoldásainak felfedezését teszi lehetővé a felhasználók számára, hanem az azokkal való kapcsolatba lépést is segíti, ami a finnek szerint jó hatással lesz az eladásokra.

Kétségtelen, hogy a virtuális valóság elterjedésének egyik kulcsfontosságú tényezője lehet a vásárlói piac meghódítása. Az internetezők otthonuk kényelméből kaphatnak teljesebb képet a kiválasztott termékekről; jobban megvizsgálhatják azokat, mintha csupán egy papíralapú prospektusból vagy a monitoron keresztük szereznének információkat róluk.

Még hatékonyabb módszer lehet erre a kiterjesztett valóság (augmented reality), hiszen ennek alkalmazásával a vevők a való életbe ültethetik át a digitális élményt. Tehát például virtuálisan berakhatják a nappaliban levő polcra a kiszemelt tévét, a konyhabútoraik közé a kiválasztott hűtőgépet és így tovább.

Sajnos ennyire azért nem fejlett az új virtuális valóság reklám. A Brandwidth ügynökség által a Nokiának készített termékbemutató végig kalauzolja a felhasználókat egy ház szobáin, pontosabban a néző döntheti el, mit tart érdekesnek. A hirdetésben látható otthonban megtekinthetik, hogy a benne élő család napi élete során milyen csatlakoztatott egészségügyi termékeket és szolgáltatásokat használ. A reklám végén az azt néző számára lehetőség nyílik további információk szerzése az egyes termékekről, és a végső cél az, hogy előbb-utóbb akár vásárolhasson is.

Itt a jövő. Korlátozásokkal…

A Nokia vezető marketingigazgatója, Rob Le Bras-Brown szerint a VR-be ágyazott vásárlások ideje elkerülhetetlenül közelít; a hirdetők nagy álma válik valóra a virtuális valóságra alapuló reklámokkal. Matt Littler, a Brandwidth mozgóképes üzletágának vezetője szerint munkájuk reklámpiaci változásokat jelez előre. Littler úgy véli, hogy a virtuális világ szélesre tárásával még mélyebb élményt lehet átadni a potenciális vásárlóknak, a hagyományos médiára alapuló hirdetési módszerek ideje le fog áldozni.

Ez a Kánaán, mondjanak bármit az ebben érdekelt felek, azért még nincsen közvetlenül itt, a nyakunkon. A Nokia VR reklámja technikailag ugyanis csak egy 360 fokos videó (bár annak elég részletes), de híján van olyan lehetőségeknek, mint a teljes körű interakció. Nézője csupán távolról láthat rá a fent említett család egy napjára, a termékek (virtuális) kézbefogása és minden oldalról való megtekintése még nem opció (főleg nem virtuális kipróbálása).

Ugyanakkor előnye, hogy asztali számítógépen vagy okostelefon segítségével is meg lehet nézni, nem igényel fejre rakható kijelzőt (head-mounted display, HMD). Ez azért jó hír, mert a HMD piac még mindig nem akar berobbanni. A PC alapú VR élményt kínáló headsetek 2017 első negyedében nagyjából 160 ezres példányszámban találtak gazdára, míg a mobilosok (mint a Google Daydream vagy a Samsung GearVR) is alatta maradt az egymilliónak, a SuperData Research kutatásai alapján.

Érdekesség, hogy a reklám a Nokia saját OZO+, 360 fokos felvételek készítésére képes kamerájával (lásd nyitóképünk) és szoftverével készült. A virtuális valóság tartalmakat élőben közvetíteni képes eszközt 2016-ban mutatta be a vállalat. Igaz, nem éppen konzumer termék: 60 ezer dolláros ára csak professzionális használat esetében tűnik elfogadhatónak. A piacot azonban mindmáig nem hódította meg, mivel a GoPro az olcsóbb és környezeti hatásoknak jobban ellenálló megoldásaival letarolta a piac javát.

Mobilitás

Az idősebb hazai netezők is fekete öves facebookozók lettek

Egy friss kutatás szerint Mark Zuckerberg hálózata már az 55 évnél idősebb korosztály életében is fontosabb, mint a televízió. A szeniorok online aktivitásában ugyanakkor nagy a nemek közti különbség.
 
Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.