A tabletek viszonylag gyorsan eljutottak termékciklusuk érett szakaszába, így nem meglepő, hogy a teljes piac mára lejtmenetre váltott, tavaly például több mint 10 százalékot zsugorodott. Míg tavalyelőtt még 230 millió darab eszközt értékesítettek világszerte, 2015-ben pedig már csupán 206,8 milliót.
A cégek igényeire építhetnek a gyártók
Az üzleti célú eszközökben azonban még van növekedési potenciál. A teljes piacon belül ez a szegmens jelenleg 40 százalék, de a részaránya a következő években tovább növekedhet. Az elemzők előrejelzései szerint ugyanis az üzleti célra vásárolt táblagépek piaca 2020-ig átlagosan évi 6 százalékkal bővül, ezen belül a céges vásárlások bővülése lesz erőteljesebb, elérheti a 7 százalékot is, a magánvásárlások átlagos növekedési ütemét évente 5 százalék körülire valószínűsíti a Strategy Analytics.
A tabletek ugyanis egyre elfogadottabb munkaeszközzé válnak, főleg a munkaerő mobilitására építő vállalkozásokban. Változó intenzitással és adott földrajzi térség munkakultúrájától függően, de általában működik a saját eszközök munkahelyi használata (BYOD), aminek egyik meghatározó eleme a táblagép. A megfelelő menedzsment rendszerek alkalmazásával már az adatbiztonsági aggályok is megoldódni látszanak.
A PC, laptop helyett 2-in-1
Mindezek alapján az elemzők úgy látják, hogy a tavaly világszerte eladott 83,4 millió üzleti célú tablet után 2020-ban már a 110 milliót is meghaladhatja az ilyen értékesített táblagépek száma. A szakértők azért ilyen bizakodókak, mert a vállalati eszközök cseréjének intenzívebbé válását tapasztalják. A kiöregedett vállalati PC-k és laptopok helyett azonban egyre gyakrabban vásárolnak ún. 2-in-1 tableteket.
A gyártók ugyanakkor hosszabb távon inkább a céges vásárlásokban bízhatnak, amit a múlt év végi tényadatok is alátámasztanak. Az összesítés szerint a 2015. negyedik negyedévben 26,3 millió üzleti tabletet adtak el a világon, az előző negyedévhez képest 36,7 százalékkal többet. Ez önmagában nem meglepő hiszen az utolsó negyedév a kiskereskedelem hagyományosan legerősebb negyedéve. Az üzleti táblagépek piaca a tavalyi egész évet tekintve 7 százalék mínusszal zárt, de elsősorban a magán vevők elmaradása miatt.
A cégek ugyanakkor jelentősen növelték a táblagép-beszerzéseiket. Ez utóbbi trend a már említett modellváltások miatt várhatóan a következő években is folytatódik. A trendre a meghatározó gyártók – például az Apple, a Samsung, a Microsoft vagy HP – partnerségi megállapodásokkal is ráerősítenek, áll a Strategy Analytics friss elemzésében.
Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól
A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak