Bár összességében zsugorodik a táblagépiac, üzleti célra egyre több tabletet vásárolnak. Ráadásul utóbbiak aránya már 40 százalékát adja a globális piacnak.

A tabletek viszonylag gyorsan eljutottak termékciklusuk érett szakaszába, így nem meglepő, hogy a teljes piac mára lejtmenetre váltott, tavaly például több mint 10 százalékot zsugorodott. Míg tavalyelőtt még 230 millió darab eszközt értékesítettek világszerte, 2015-ben pedig már csupán 206,8 milliót.

A cégek igényeire építhetnek a gyártók

Az üzleti célú eszközökben azonban még van növekedési potenciál. A teljes piacon belül ez a szegmens jelenleg 40 százalék, de a részaránya a következő években tovább növekedhet. Az elemzők előrejelzései szerint ugyanis az üzleti célra vásárolt táblagépek piaca 2020-ig átlagosan évi 6 százalékkal bővül, ezen belül a céges vásárlások bővülése lesz erőteljesebb, elérheti a 7 százalékot is, a magánvásárlások átlagos növekedési ütemét évente 5 százalék körülire valószínűsíti a Strategy Analytics.

A tabletek ugyanis egyre elfogadottabb munkaeszközzé válnak, főleg a munkaerő mobilitására építő vállalkozásokban. Változó intenzitással és adott földrajzi térség munkakultúrájától függően, de általában működik a saját eszközök munkahelyi használata (BYOD), aminek egyik meghatározó eleme a táblagép. A megfelelő menedzsment rendszerek alkalmazásával már az adatbiztonsági aggályok is megoldódni látszanak.

A PC, laptop helyett 2-in-1

Mindezek alapján az elemzők úgy látják, hogy a tavaly világszerte eladott 83,4 millió üzleti célú tablet után 2020-ban már a 110 milliót is meghaladhatja az ilyen értékesített táblagépek száma. A szakértők azért ilyen bizakodókak, mert a vállalati eszközök cseréjének intenzívebbé válását tapasztalják. A kiöregedett vállalati PC-k és laptopok helyett azonban egyre gyakrabban vásárolnak ún. 2-in-1 tableteket.
 

Strategy Analytics - Tablet market 2014-2015
Create your own infographics

A gyártók ugyanakkor hosszabb távon inkább a céges vásárlásokban bízhatnak, amit a múlt év végi tényadatok is alátámasztanak. Az összesítés szerint a 2015. negyedik negyedévben 26,3 millió üzleti tabletet adtak el a világon, az előző negyedévhez képest 36,7 százalékkal többet. Ez önmagában nem meglepő hiszen az utolsó negyedév a kiskereskedelem hagyományosan legerősebb negyedéve. Az üzleti táblagépek piaca a tavalyi egész évet tekintve 7 százalék mínusszal zárt, de elsősorban a magán vevők elmaradása miatt.

A cégek ugyanakkor jelentősen növelték a táblagép-beszerzéseiket. Ez utóbbi trend a már említett modellváltások miatt várhatóan a következő években is folytatódik. A trendre a meghatározó gyártók – például az Apple, a Samsung, a Microsoft vagy HP – partnerségi megállapodásokkal is ráerősítenek, áll a Strategy Analytics friss elemzésében.

Mobilitás

Összeülnek az okosok az MWC-n, hogy átalakítsák a frenvenciagazdálkodást

Az európai operátorok frekvenciareformot szeretnének, az új amerikai szabályozási főnök pedig a netsemlegességen akar lazítani. Az MWC-n folyó szakmai vitákról Pataki Dánielt, a GSMA szabályozási alelnökét kérdeztük.
 
Hirdetés
Küszöbön áll egy kifejezetten a kis- és középvállalatok számára induló, jelentős részben vissza nem térítendő EU-s támogatást tartalmazó pályázat felhőalapú szolgáltatások bevezetésére. Mégsem csak ettől kell várni a megváltást.

a melléklet támogatója a MiniCRM

Hirdetés

Kitörési pont a kkv-knak

Ahhoz, hogy Magyarország fejlődni tudjon, elengedhetetlen a kis-, és középvállalkozások növekedése. De mi kell ahhoz, hogy ez teljesüljön? Cikkünkből kiderül! (x)

Egy nemzetközi kutatás szerint a szoftvergyártók auditja nem tesz jót az innovációnak, és a versenyt is gátolja. Segítsen felmérni a hazai helyzetet!
A digitális átalakulás szép elv. De ha mindent az azonnali megtérülés és az IT-költségek csökkentése vezérel, akkor csak elv marad – súlyos valós következményekkel. Takács István Péter írása.

Az élethosszig tartó tanulás lesz a legfontosabb képességünk

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Másfél év alatt vált le a Budapest Bank szervezete a GE Capitalról. A folyamatban nagy szerepet kaptak a helyi szállítók is. Kelemen Bálint informatikai vezető (Budapest Bank) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2016 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.