Az Alibaba megint bevásárolta magát egy áruházláncba, ezúttal 760 milliárd forintnak megfelelő értékben.

Az Alibaba hétfi bejelentése szerint 2,88 milliárd dollárnak megfelelő befektetéssel meghatározó tulajdonrészt szerzett a Sun Art Retail Group nevű hipermarket-láncban. A hongkongi székhelyű, 10 milliárd dollár körüli piaci kapitalizációval működő társaság összesen 446 áruházat működtet 224 kínai városban, az Alibaba most szerzett 36,16 százalékos részesedése mellett másik nagy tulajdonosa a 36,18 százalékkal rendelkező Auchan.

Nincs új a Nap alatt

Az online birodalom nem most kezd építkezni a fizikai kiskereskedelemben, hiszen már 2014-ben és 2015-ben is hasonló arányú tulajdonrészt vett magának az InTime és a Suning áruházláncokban, rendre 692 millió és 4,6 milliárd dollár értékben. Idén januárban aztán teljes egészében felszippantotta az InTime-ot, kivezetve a vállalatot a tőzsdéről, májusban pedig a Lianhua szupermarketekbe vásárolta be magát 100 millió dollárért.

Az Alibaba ezzel már hosszú évek óta azt a stratégiát követi, amibe az Amazon például csak az idén ugrott fejest, amikor 13,7 milliárd dollárért bekebelezte az amerikai Whole Foods majdnem ezer üzletét. A döntések mögött viszont minden esetben az a stratégiai felismerés húzódik meg, hogy a nagy online kereskedők tisztában vannak az offline pillérek jelentőségével, amelynek fontos szerepet szánnak a vásárlási ciklusban (consumer journey).

Az utóbbi időben mi is többször foglalkoztunk a fizikai boltok technológiavezérelt átalakulásával. Ezek ugyanis kiváló adatgyűjtő helyként vagy logisztikai elosztó és áruátvételi pontként illeszkedhetnek a kereskedelmi láncba, miközben a mobil fizetés, a chatbotok, a virtuális és kiterjesztett valóságra alapuló megoldások ráerősítenek arra az igénybe, hogy a szabadidős vásárlók egyszerűen azért járkálnak a boltba, mert jól akarják érezni magukat.

Itt vannak a hibrid boltok

Az Alibaba vagy az Amazon szintjén már olyan elképesztő adatmennyiség áll egy elektronikus kereskedő vagy fizetési szolgáltató rendelkezésére, amelynek felhasználásával érdemben is javítani tudja az offline vásárlás élményét – nem beszélve az olyan háttérfolyamatokról, mint amilyen az árukészlet feltöltése és kezelése. Az Alibaba esetében pedig a Tmall és a Taobao mellett ott működik az Alipay, a félmilliárd felhasználóval rendelkező mobil fizetési szolgáltatás, sőt a nemrég több mint 800 millió dollárért felvásárolt Cainiao logisztikai eszközei is.

Az Alibaba vezérigazgatója ezzel kapcsolatban elmondta, hogy az óriásvállalat célja az online és a fizikai csatornák tökéletes integrációja; ez az utóbbiak esetében az adattechnológiák alkalmazását és a digitális gazdaságra épülő, személyre szabott szolgáltatások fejlesztését jelenti. Az Alibaba által indított Hema nevű szupermarketek mindezt már a gyakorlatba is átültetik, és inkubátorként gondozzák a később szélesebb körben is bevezethető megoldásokat, mint amilyenek mondjuk a perszonalizált ajánlatok, a személyzet nélküli kiszoláglás vagy a kiszállítással való megrendelés lehetőségei.

Cloud & big data

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.