20 százalék feletti profitcsökkenés, növekvő iPhone-eladások, egyre csökkenő érdeklődés az iPadek iránt.
A harmadik negyedév nem szokott sok jót hozni az Apple számára, az elemzők idén sem vártak mindent elsöprő eredményeket. Azt viszont igen, hogy az előző negyedévek tendenciája folytatódik, vagyis az Apple nyeresége egyre csökken. 

Csökkenő tendenciák  A vállalat tegnap kiadott üzleti jelentése ezt megerősíti, bár önmagában a harmadik negyedévben (április, május, június) elért 35,3 milliárd dolláros bevétel és az abból kihozott 6,9 milliárdos nyereség még mindig szép teljesítmény. Az előző évhez hasonlítva azonban már nem annyira biztató a helyzet, hiszen 2012 hasonló időszakában az Apple 35 milliárdos bevétele mellé 8,8 milliárd USD profit társult, vagyis a mostani eredmény masszív, 21,6 százalékos profitcsökkenést hozott. Az előző negyedévhez sok értelme nincs hasonlítani a mostani eredményeket, hiszen teljesen más üzleti környezetet jelent az az időszak, de azért emlékezzünk meg a Q2 43,6 milliárdos bevételéről és 9,5 milliárdnyi nyereségről.

Az iPhone volt a harmadik negyedév megmentője

Az előzetes várakozásoknak megfelelően az iPhone eladások tovább erősödtek bár jóval nagyobb mértékben, mint arra számítani lehetett. Számokba öntve ez azt jelenti, hogy az előző évben értékesített 26 millió darab készülékhez képest Q3-ban 32,2 millió darabot adtak el. Az iPad már nem teljesített jól, ami nyilvánvalóan annak köszönhető, hogy nem jelent meg új modell a tavaszi bejelentések során, ami húzhatta volna az eladásokat: a harmadik negyedévben a táblagépekből 14,6 millió darab kelt el, ami az előző év hasonló időszakában 17 millió volt. Az iPad átlagos eladási ára immáron nyolc, egymást követő negyedévben csökkent (és állt meg 436 dolláron), aminek többek között az alacsonyabb árfekvésű iPad mini az oka. Az iPhone már sokkal jobban tartja az árát, ez az érték 593-ról 581 dollárra esett vissza. 

Csak az iPhone tartja magát  Az Apple többi hardvere messze lemaradva követi az éllovasokat: az Apple a harmadik negyedévben 3,8 millió Mac-et (egy évvel ezelőtt 4 milliót) és 4,57 millió iPodot adott el, ez utóbbi 32 százalékos visszaesés az előző évhez képest. Az iTunes azonban továbbra is szépen teljesít és egyre több pénzt hoz: ebben az időszakban 3,99 milliárdnyi bevételt termelt, ami számottevő növekedés a tavalyi 3,2 milliárd dollárhoz képest. 

A visszafogott várakozásoknak köszönhetően az Apple részvényei 5 százalékpontot emelkedtek a bejelentés után, vagyis nagy megrökönyödést, ijedelmet nem okoztak a közölt eredmények. Az Apple vezetői tegnap azt hangsúlyozták, hogy ősszel, illetve 2014-ben izgalmas új termékekkel fogják meglepni a piacot, de azt továbbra sem árulták el, hogy merre menne tovább az Apple. Az biztos, hogy ősszel jön az iPhone legújabb, frissített kiadása, és arra is számítani lehet, hogy hamarosan az iPad széria is megújul. 

Apple: csökkenő nyereség, sikeres iPad mini 
Szakemberhiánnyal küzd az Apple
iWatch: okosórára gyúr az Apple

Az Apple a jelenlegi negyedévre 34-37 milliárd dollár bevételt vár, vagyis az új termékek hatása majd csak a következő évben fog érződni. Figyelemre méltó jelenség, hogy az okostelefon piac telítődése ellenére sikerült növelni az iPhone eladásokat, a többi termék, valamint a profit csökkenése viszont azt jelzi az Apple számára, hogy ősszel tényleg valami nagy dologgal kell(ene) előjönniük ahhoz, hogy a befektetőket és a vásárlókat is megnyugtassák.

Nem tudjuk és nem is nagyon akarjuk használni az AI PC-t

Mindez egy Intel által rendelt nemzetközi kutatás eredményeiből olvasható ki. Az eladásban érdekelt csipgyártó összefoglalója azért igyekezett a potenciális pozitívumokra koncentrálni.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.