A korábbi évek gyakorlatával ellentétben az Apple nem elsőként, hanem a piacot lekövetve jelentette be az okosórát, amivel kapcsolatban egyelőre csak az valódi rajongók tudják biztosan, hogy szükségük lesz-e rá. A 2010 óta várt új termék a Reuters és Ipsos közös, az USA lakosságára nézve reprezentatív felmérése szerint nem izgatta fel különösebben a felhasználókat.
69 százalékot hidegen hagy
A március 9. és 13. között megkérdezett, 1245 válaszadó közel felét (47,5%) egyáltalán nem érdekelte a közelgő Apple Watch, 22,1 százalék pedig úgy nyilatkozott, nem különösebben várja a megjelenést. Új és kifejezetten drága eszközről van szó, de lehet, hogy még Tim Cook csapatának is meglepetést okozott az, hogy a válaszolók mindössze 9,7 százaléka mutatott kifejezett érdeklődést az óra iránt.
A kutatásnak egyéb, nyugtalanító vetülete is van: a hivatalos, piaci árakat és pontos megjelenést is közlő bemutató után végzett felmérés kimutatta, hogy a válaszadók több mint fele nem is hallott addig a szóban forgó termékről, ezzel szemben biztató jel, hogy az iPhone-nal nem rendelkezők jól látható része (13%) vásárolna az órából, ami azt is jelenti, hogy ehhez egy Apple mobil megvétele is szükséges.
Az elemzők szerint annyira nem meglepőek az adatok, hiszen 2014 során 4,6 millió okosóra kelt el szerte a világon, ami egy aprócska töredéke az ugyanezen idő alatt értékesített, több mint 1 milliárd darab okostelefonnak. Az Apple első körben a lojális, kitartó híveire számíthat abban, hogy a Watch megszerezze a szükséges ismertséget, ami lendületet adhat a többi gyártónak és az egész piacnak. A kutatás pozitív oldala, hogy 46 százalékban menőnek tartották az órát, mégis csak 29 százalékuk gondolta úgy, az hogy az Apple Watch jobban érdekli őket más cég termékénél.
Visszafogott érdeklődés
A kutatás természetesen alapvetően más képet mutatott volna, ha azt az Apple felhasználók, rajongók körében végzik el, már csak azért is, mert a Watch egyértelműen azokat célozza, akik már évek óta otthonosan mozognak az Apple univerzumban. Az óra április 24-én kerül a nagyobb piacokra, ami után, az elemzők szerint, 10-32 millió darab okosóra kelhet el világszerte ebben az évben.
Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban
A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak