Az amerikaiak 70 százalékát teljesen hidegen hagyja az Apple okosórája.
Hirdetés
 

A korábbi évek gyakorlatával ellentétben az Apple nem elsőként, hanem a piacot lekövetve jelentette be az okosórát, amivel kapcsolatban egyelőre csak az valódi rajongók tudják biztosan, hogy szükségük lesz-e rá. A 2010 óta várt új termék a Reuters és Ipsos közös, az USA lakosságára nézve reprezentatív felmérése szerint nem izgatta fel különösebben a felhasználókat.

69 százalékot hidegen hagy

A március 9. és 13. között megkérdezett, 1245 válaszadó közel felét (47,5%) egyáltalán nem érdekelte a közelgő Apple Watch, 22,1 százalék pedig úgy nyilatkozott, nem különösebben várja a megjelenést. Új és kifejezetten drága eszközről van szó, de lehet, hogy még Tim Cook csapatának is meglepetést okozott az, hogy a válaszolók mindössze 9,7 százaléka mutatott kifejezett érdeklődést az óra iránt.

Copy: | Create infographics

A kutatásnak egyéb, nyugtalanító vetülete is van: a hivatalos, piaci árakat és pontos megjelenést is közlő bemutató után végzett felmérés kimutatta, hogy a válaszadók több mint fele nem is hallott addig a szóban forgó termékről, ezzel szemben biztató jel, hogy az iPhone-nal nem rendelkezők jól látható része (13%) vásárolna az órából, ami azt is jelenti, hogy ehhez egy Apple mobil megvétele is szükséges.

Az elemzők szerint annyira nem meglepőek az adatok, hiszen 2014 során 4,6 millió okosóra kelt el szerte a világon, ami egy aprócska töredéke az ugyanezen idő alatt értékesített, több mint 1 milliárd darab okostelefonnak. Az Apple első körben a lojális, kitartó híveire számíthat abban, hogy a Watch megszerezze a szükséges ismertséget, ami lendületet adhat a többi gyártónak és az egész piacnak. A kutatás pozitív oldala, hogy 46 százalékban menőnek tartották az órát, mégis csak 29 százalékuk gondolta úgy, az hogy az Apple Watch jobban érdekli őket más cég termékénél.

Visszafogott érdeklődés

A kutatás természetesen alapvetően más képet mutatott volna, ha azt az Apple felhasználók, rajongók körében végzik el, már csak azért is, mert a Watch egyértelműen azokat célozza, akik már évek óta otthonosan mozognak az Apple univerzumban. Az óra április 24-én kerül a nagyobb piacokra, ami után, az elemzők szerint, 10-32 millió darab okosóra kelhet el világszerte ebben az évben. 

Konzumer tech

Már a befektetők szerint is kezd elszaladni a ló Zuckerberggel és az MI-vel

A Meta hiába közölt erős negyedéves eredményeket, nagyot bukott a vállalat részvényárfolyama, miután kiderült, hogy a rengeteg pénznél is többet költene a mesterséges intelligenciáról szóló homályos terveire.
 
Hirdetés

Az end-to-end védelmeké a jövő

A kódbiztonság integrálásával új fejlődési szakaszukba léptek a felhős védelmi platformok. Werner Obringot, a Clico Hungary cloud security architektjét kérdeztük a miértekről és hogyanokról.

A biztonsági megoldásszállítók érthető módon egy irányba mozdulnak, hiszen ugyanazoknak a támadásoknak az ellenszerét keresik. Megoldási javaslataikban sokszor csak árnyalatnyiak a különbségek, ami egyszerre könnyíti és nehezíti a választást.

a melléklet támogatója a Clico Hungary

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.