Az Apple néhány nap múlva debütáló új mobil operációs rendszere már megengedi a hirdetéseket blokkoló alkalmazásokat. Ez leginkább a Google-nek fáj majd.

Alig néhány nap múlva jön az Apple nagy éves bemutatója. A szeptemberi bejelentésekkel együtt várhatóan elstartol mobil operációs rendszerük legújabb generációja is, az iOS 9. Az új változat egyik legérdekesebb elemének a hirdetéseket kiszűrő alkalmazásoknak adott zöld jelzés ígérkezik.

Reklámmentes böngészés

Bár a cég böngészőjének asztali változatában eddig is engedélyezett volt az úgynevezett adblocker megoldások használata, ezt a mobil Safariban egyelőre nem tehették meg a felhasználók. Egészen mostanáig, mert a 9-es generáción futó böngészőt már fel lehet turbózni ilyen appokkal. A reklámokat érzékelő és azok letöltését és így megjelenítését akadályozó kiegészítő programot nem az Apple adja, csak a lehetőséget arra, hogy ilyenekkel megjelenjenek a fejlesztők az App Store kínálatában.

Mivel a mobiltarifák egyelőre a legtöbb felhasználó számára korlátosak és drágák, így az adblockerek nem csak a nem kívánt tartalomtól, de a felesleges adatforgalomtól is megkíméli a mobilozókat. Egyes fejlesztők ígérete szerint a betöltési idő akár a negyedére, a letöltött adatmennyiség pedig a felére csökkenhet azoknak, akik telepítik a Safari mellé a reklámszűrőt.

Csapás a Google-nek

Természetesen az ilyen megoldások rendkívül érzékenyen érintik a tartalomelőállító médiumokat, hiszen az olvasókat a legtöbben nem képesek előfizetésre bírni, így az egyedüli bevételi forrást az oldalaikon elhelyezett hirdetések jelentik. Az Apple hirtelen liberalizációja azonban vélhetőleg nem a média ellehetetlenítésére szolgál, hanem a nagy rivális Google-t igyekeznek megrövidíteni.

A keresőóriás legfőbb bevételét ugyanis a hirdetési hálózatán futó reklámok adják. A gyorsabb és kevésbé zavaró mobil böngészésre vágyó iPhone- és iPad-tulajok mostantól viszont nemes egyszerűséggel felszívódnak az elérhető közönség táborából. Nem csoda, hogy a Google szigorúan tiltja az adblockerek beépítését a Chrome böngészőjébe.

Érdekes módon az önálló appokban elhelyezett reklámokat továbbra sem lehet majd kizárni az iOS-ben. A hivatalos indoklás szerint azért, mert az alkalmazásokban megjelenő hirdetések - ellentétben a böngészővel - nem rontják a felhasználói élményt. Az pedig nyilván csak véletlen egybeesés, hogy az Apple az alkalmazásokban elhelyezett reklámok után 30 százalék jutalékban részesül.

Közösség & HR

A vámtárgyalások miatt csúszhat az amerikai cégek EU-s büntetése

Az Európai Bizottságnak elvileg a héten kellett volna bejelentenie a Meta és az Apple ellen tavaly indított vizsgálatok eredményét, ám sajtóértesülések szerint Brüsszel az USA-val folytatott kereskedelmi tárgyalások miatt jegeli az ügyeket.
 
Hirdetés

Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban

A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.

A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.