Alig néhány nap múlva jön az Apple nagy éves bemutatója. A szeptemberi bejelentésekkel együtt várhatóan elstartol mobil operációs rendszerük legújabb generációja is, az iOS 9. Az új változat egyik legérdekesebb elemének a hirdetéseket kiszűrő alkalmazásoknak adott zöld jelzés ígérkezik.
Reklámmentes böngészés
Bár a cég böngészőjének asztali változatában eddig is engedélyezett volt az úgynevezett adblocker megoldások használata, ezt a mobil Safariban egyelőre nem tehették meg a felhasználók. Egészen mostanáig, mert a 9-es generáción futó böngészőt már fel lehet turbózni ilyen appokkal. A reklámokat érzékelő és azok letöltését és így megjelenítését akadályozó kiegészítő programot nem az Apple adja, csak a lehetőséget arra, hogy ilyenekkel megjelenjenek a fejlesztők az App Store kínálatában.
Mivel a mobiltarifák egyelőre a legtöbb felhasználó számára korlátosak és drágák, így az adblockerek nem csak a nem kívánt tartalomtól, de a felesleges adatforgalomtól is megkíméli a mobilozókat. Egyes fejlesztők ígérete szerint a betöltési idő akár a negyedére, a letöltött adatmennyiség pedig a felére csökkenhet azoknak, akik telepítik a Safari mellé a reklámszűrőt.
Csapás a Google-nek
Természetesen az ilyen megoldások rendkívül érzékenyen érintik a tartalomelőállító médiumokat, hiszen az olvasókat a legtöbben nem képesek előfizetésre bírni, így az egyedüli bevételi forrást az oldalaikon elhelyezett hirdetések jelentik. Az Apple hirtelen liberalizációja azonban vélhetőleg nem a média ellehetetlenítésére szolgál, hanem a nagy rivális Google-t igyekeznek megrövidíteni.
A keresőóriás legfőbb bevételét ugyanis a hirdetési hálózatán futó reklámok adják. A gyorsabb és kevésbé zavaró mobil böngészésre vágyó iPhone- és iPad-tulajok mostantól viszont nemes egyszerűséggel felszívódnak az elérhető közönség táborából. Nem csoda, hogy a Google szigorúan tiltja az adblockerek beépítését a Chrome böngészőjébe.
Érdekes módon az önálló appokban elhelyezett reklámokat továbbra sem lehet majd kizárni az iOS-ben. A hivatalos indoklás szerint azért, mert az alkalmazásokban megjelenő hirdetések - ellentétben a böngészővel - nem rontják a felhasználói élményt. Az pedig nyilván csak véletlen egybeesés, hogy az Apple az alkalmazásokban elhelyezett reklámok után 30 százalék jutalékban részesül.
Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban
A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak