Ezúttal az iparági pletykák szinte tökéletesen egybevágtak a valósággal: a szoftveróriás valóban felvásárolja közel 1,3 milliárd dollárért az üzleti Facebookként aposztrofált Yammert.
Szűk két héttel ezelőtt kapott szárnyra a sajtóban az az értesülés, miszerint
egymilliárd dollár feletti összeget is hajlandó adni a Microsoft az üzleti közösségi hálózati megoldásokban erős, feltörekvő Yammerért. Ugyan néhányan ennek bejelentését várták a múlt hét eleji, alaposan előkészített microsoftos sajtóeseményen, ám ott ugye a
Surface emelkedett a felszínre. Néhány órával ezelőtt azonban ezt a pletykát is megerősítették a felek. Most már bizonyos, hogy a szoftvercég 1,28 milliárd dollárért felvásárolja a közösségi startupot.
200 ezer céges ügyfél ■ A 2008-ban alapított
Yammer a szervezeteken belüli kommunikációra, együttműködésre és információmegosztásra kínál megoldást. Az eredetileg eredetileg mikroblog-szolgáltatásként induló vállalati közösségi hálózat 2012 elején már több mint 4 millió felhasználóval rendelkezett, és 200 ezer céget jegyzett ügyfelei között. A Yammer alapszolgáltatása ingyenesen vehető igénybe, ám a vállalatoknak minden felhasználó után havi díjat kell fizetniük, ha olyan prémium funkciókat vesznek igénybe, mint a SharePoint-integráció, a hálózati adminisztráció és analitika, az adatok exportálása, vagy akár a billentyűzetfigyelés.
A Yammer eddig nagyjából 140 millió dollárt szedett össze különböző befektetőktől, cégértékét 500 millió dollárra teszik, amit most alapos prémiummal toldott meg a Microsoft. Ez nem véletlen, hiszen óriási üzletnek látszik a nagyvállalati közösségi szoftverek piaca. Az IDC friss jelentése szerint csaknem valamennyi szállító kétszámjegyű árbevétel-növekedést produkált az elmúlt időszakban.
Törpéből óriás ■ A social business platform piac két legnagyobb szereplője, az IBM és a Jive Software is masszív, 70 százaléknál magasabb éves növekedést ért el, a TOP 20 szállító közül a legmagasabb, nem kevesebb mint 132,3 százalékos növekedést pont a Yammer produkálta. Az IDC szerint a 2009-ben még mindössze 370 millió dolláros közösségi platfrom piac mérete 2016-ra közel 4,5 milliárd dollárra növekszik majd, ami évente mintegy 43 százalékos átlagos növekedési ütemet jelent.