Európai egyik legnagyobb bútorkereskedő cége szerezte meg az Extreme Digital többségi tulajdonát.

Közel másfél évtizednyi saját lábon állás után megjelent az első befektető a legnagyobb magyar netkereskedő cégben. Az Extreme Digital a közelmúltban tőkebevonásról szóló megállapodást kötött a Steinhoff Internationallel, amely a Kika bútormárka és a Pepco kiskereskedelmi lánc tulajdonosa. A nemzetközi csoport tőkeemeléssel szerez többségi, 50,8 százalékos részesedést a magyar cégben – jelentette be Várkonyi Balázs, társalapító vezérigazgató, aki a tőkebefektetés után is első számú irányító marad. Az akvizíciót, amelynek konkrét pénzügyi részleteit nem kívánták nyilvánosságra hozni, még a Gazdasági Versenyhivatalnak is jóvá kell hagynia.   

A termékkínálat egyötöde már nem műszaki cikk

A ma már a legnagyobb hazai internetes kereskedésnek számító Extreme Digitalt 2001-ben alapította Várkonyi Balázs és Kelemen Gyula, akik a mostani tőkebevonás után a társaság kisebbségi tulajdonosai maradtak. Néhány évvel ezelőtt egyszer már nyitottak a külföldi tőke felé, akkor hitelmegállapodást kötöttek egy svájci pénzügyi vállalkozással. Az akkor szerzett pénzt a 2008-as válság utáni időszak finanszírozására, illetve régiós terjeszkedésre fordították. A svájci partner azonban nem szerzett tulajdont a cégben, a hitelt visszafizette az Extreme Digital.

A társaság első valódi befektetője, a Steinhoff International lakberendezési és háztartási cikkekkel kereskedik, így a tőkebevonást követően bútor profillal is bővül az eredetileg műszaki cikkek értékesítésére alakult hazai netkereskedés.

Kérdésünkre a vezérigazgató elmondta, hogy néhány éve döntöttek úgy, hogy nyitnak a nem elektronikai cikkek felé is, ma már babaápolási termékeket és állateledelt is forgalmaznak. A jelenlegi termékösszetételnek a 80 százaléka azonban még így is műszaki cikk. A társaság szerint egyébként többszörösen is jókor jött a bútoripari befektető, mivel meglátásuk szerint éppen robbanás előtt áll a bútorok hazai internetes értékesítése, az első lakberendezési cikkeket már be is teszik a jövő péntekre időzített Black Friday kínálatába.

Egy héttel beelőzi Amerikát a hazai Black Friday

Várkonyi Balázs bejelentette, hogy az Extreme Digital az idén is meghirdeti a karácsonyi vásárlási szezon kezdetét jelző extrém kedvezményeket kínáló fekete pénteket, egy héttel a hasonló amerikai kampány előtt. A tavalyi tapasztalatok alapján idén megötszörözik a szerverkapacitást, részben felhős megoldással. A kampány napján legalább 20 ezer tranzakcióval számolnak, az általuk kínált kedvezmények összértéke elérheti a félmilliárd forintot.   

Visszatérve a befektetőre a vezérigazgató elmondta, hogy a tőkeemeléssel szerzett pénz egy részét további régiós terjeszkedésre kívánják fordítani: belépnek az osztrák piacra is. Csehországban, Szlovákiában, Romániában és Horvátországban pedig, ahol már jelen vannak online áruházzal, az itthoni  hibrid modell kialakításával erősítik jelenlétüket, azaz fizikai márkaboltokat is nyitnak.

Idén a vezeték nélküli hangfal a sláger

A bevont tőke másik részét pedig a termékkör további bővítésére fordítják: hamarosan autógumit, motorokat, sportbérleteket is árulnak, sőt utazást is kínálnak. A társaság idén egyébként átlagon felüli növekedéssel számol, az ez évi árbevétel elérheti a 30 milliárdot, a tavalyi 23,7 milliárd után. Az idei teljes forgalom egyhatodát hozhatja az évvégi roham, az ünnepek előtt mintegy 250 ezer cikket terveznek eladni, nagyjából 5 milliárd forint értékben.

A tavalyi karácsonyi időszak slágerterméke a selfie-bot, korábban a digitális képkeret volt. Idén a bluetooth-os, wifi-s hangfalakat keresik a legtöbben, abból is a vízálló strapabíróbb típusokat, de egyre többen cserélik le szolgáltatótól vásárolt mobiltelefonjukat kártyafüggetlen modellekre, így ezekből is nagy készlettel készülnek. 

Magyarországon egyébként 2,3 millióan vásárolnak a neten, 41 százalékuk napi szinten. Az online megrendeléseknek már a 25-35 százaléka mobilról érkezik, de csak elenyésző hányadát fizetik is ki okostelefonon vagy táblagépen.

Piaci hírek

MI-vezérelt embermosógép készül Japánban

A pilótafülkére emlékeztető szerkezet gyors mosó-szárító programot és teljes felfrissülést ígér a felhasználóknak.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.