A Microsoft online üzletága utoljára 2005-ben termelt nyereséget, és legutóbbi negyedévet is több százmillió dolláros veszteséggel zárta, bár éves összehasonlításban javult a teljesítménye.
Hirdetés
 
A vállalat a 372 millió dolláros üzemi veszteség ellenére is kedvezően értékelte az online divízió június 30-án lezárt második naptári (negyedik pénzügyi) negyedévét. A hirdetési árbevétel a grafikus hirdetések piacának visszaesése ellenére 11 százalékkal növekedett, a részleg vesztesége az előző év megfelelő időszakához viszonyítva 110 millió dollárral csökkent, a Bing kereső piaci részesdése pedig 17,9 százalékra emelkedett a meghatározó jelentőségű észak-amerikai piacon. Az Online Services Division teljes pénzügyi évét tekintve 1,281 milliárd dolláros veszteséget termelt, ami az utóbbi esztendők legkedvezőbb eredménye. 





Drága mulatság  Ezzel szemben maga az online üzletág 2006 óta masszívan veszteséges, és ha ide számítjuk az aQuantive-felvásárlás nyomán tavaly nyáron leírt 6,2 milliárdos értékcsökkenést, akkor a divízión keresztül már több mint 18 milliárd dollár szivárgott el a Microsoft zsebéből. (Grafikánkat a témára negyedévről negyedévre ráharapó Business Insider összeállítása nyomán készítettünk.)

Surface-korrekció és döglődő PC-piac árnyékolja be az MS üzleti évét
Microsoft: egy a tábor, egy a zászló

A Microsoft mindennek ellenére folyamatosan önti a pénzt az online üzletágba, és a vállalati struktúra nemrég bejelentett, nagyszabású átalakítása sem érinti hátrányosan a részleget. Az Applications and Services Engineering Group vezetését – vagyis az alkalmazások és szolgáltatások fejlesztését – arra a Qi Lura bízták, aki évekig irányította az online divízió pénznyelőjét, ám jövőre a Bing mellett már az Office-ért, vagyis a vállalat üzemi nyereségének kétharmadát adó termékvonaláért is ő lesz a felelős.

Máris megszűnik a ChatGPT automata modellválasztója az ingyenes felhasználásban

Nemcsak drága, hanem az OpenAi szerint nem is népszerű, így a bonyolultabb kérdésekre adott pontosabb válaszokhoz ismét manuális modellválasztásra lesz szükség.
 
Hirdetés

Az ötlettől az értékteremtésig – egy jól működő adattudományi szervezet alapjai

Miért bukik el annyi adattudományi kezdeményezés már az indulás után? A válasz gyakran nem az algoritmusok összetettségében, hanem az adatok minőségében és kezelésében keresendő. Stabil adatforrások, következetes feature-kezelés és egy jól felépített Feature Store nélkül a gépi tanulás ritkán jut el a valódi üzleti értékteremtésig.

Sok szervezet adatvezéreltnek tartja magát, mert van BI rendszere és heti dashboardja. A valóságban azonban ennél többről van szó; a kérdés ugyanis nem az, hogy van-e elég adat, hanem, hogy mennyire jól használják a döntések meghozatalához.

a melléklet támogatója a One Solutions

EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!

Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.

2026.03.10. UP Rendezvénytér

RÉSZLETEK »

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.