Az Alphabet több módosítást is bevezet a YouTube hirdetési rendszerében, hogy visszacsábítsa a hirdetőket a videomegosztóra.

Szigorítják a YouTube hirdetési rendszerét, hogy megállítsák a nagy hirdetők utóbbi időben megindult intenzív elvándorlását. A szigorítások azonban azoknak a tartalomgyártóknak, akik a videomegosztó hirdetéseiből akarnak pénzt keresni, nem lesz feltétlenül jó. Különösen a kisebb országokban lokális tartalmakat készítők kerülhetnek hátrányba.

A tendencia a közelmúltban kapott nagyobb publicitást, miután a The Guardian eltávolította a videomegosztóról a hirdetéseit, mert azok szélsőséges tartalmak mellett jelentek meg. A brit lap esete valóságos meneküléshullámot váltott ki, és a The Guardian-ügy kirobbanása után néhány nappal a brit, majd pedig az ausztrál kormány is szerződést bontott a YouTube-bal.

Hirdetése csak 10 ezres néző fölött

A YouTube tegnap gyakorlatilag azonnali hatállyal bevezette, hogy a YouTube Partner Programba belépők videóiban (YPP-tagság kell ahhoz, hogy valaki pénzt tudjon keresni a videóival) csak akkor jelenít meg bármiféle hirdetést, ha azok elérték a 10 ezres nézőszámot. Így mire a videóba hirdetés kerül, addigra nagyobb valószínűséggel derül ki, hogy a tartalom nem felel meg az alapelveknek.

Első lépésben ezzel egészítik ki azt, hogy korábban már egyszerűsítettek a sértő tartalmak bejelentésének módján, melynek eredményeként több százezer csatornát lőttek le a videomegosztó irányelveinek megsértése miatt. Emellett már a múlt hónapban megígérték, hogy alaposan felülvizsgálják a hirdetési irányelveiket is.

További intézkedést is terveznek: az YPP-be jelentkezőknek hamarosan szigorúbb felülvizsgálati eljáráson kell átesniük ahhoz, hogy beléphessenek a partnerprogramba, és pénzt kereshessenek videós tartalmaikkal.

Továbbra is kétséges az eredmény

Bár a YouTube a botrányok nyomán most nagyon fogadkozik, hogy hatékony lépéseket tesz a sértő – például homofób vagy antiszemita tartalmak – kiszűrésére, egyelőre nem lehet tudni, hogy a mostani intézkedések mire lesznek elegendőek. Phillipp Schindler, a Google üzleti vezetője ugyan már a botrány kirobbanásakor bejelentette, hogy olyan megoldáson dolgoznak, amelynek révén a hirdetők nagyobb ellenőrzési lehetőséget kapnak afelett, hogy milyen környezetben jelenjen meg a hirdetésük, a hibák teljes kiküszöbölésére ő sem tudott garanciát vállalni. A nagy cégek egy része azonban éppen ehhez kötötte visszatérést a videomegosztóra.

A tegnap bevezetett 10 ezres korlát egyelőre valószínűleg nem lesz elég a kivonulóknak. Egy a Reutersnek nyilatkozó szakértő szerint ugyanis a szélsőséges tartalmú videók meglehetősen népszerűek (azaz könnyedén elérik a 10 ezres nézőszámot), és általában jól meg is tudják célozni saját közönségüket.

Nagy pénzek forognak kockán

A hirdetők kivonulása mindenkinek rossz. A Business Insider becslése szerint már az első reakciók is 700-800 millió dollár veszteséget okoztak a Google-nek, amit az YPP-be belépő felhasználók is megéreznek.

Bár Ariel Bardin, aki a tegnap bevezetett szabályt bejelentett a YouTube hivatalos blogjában, úgy véli, hogy az új szabály nem érinti érzékenyen a YPP-tagokat, könnyen belátható, hogy a kisebb országokban lokális tartalmakat előállító youtubereknek ez nagyon nem lesz jó. Ők ugyanis attól az aprópénztől (pár ezer forinttól) is elesnek, amit eddig kaptak. Például egy magyar tartalmakat előállító csatorna számára a 10 ezer néző nagyon szép eredmény (bár kétségtelenül vannak milliós letöltési számot elérő videók is), míg az angol nyelvterületre tartalmakat gyártók gyakorlatilag globális közönséggel számolhatnak. (Arról, hogy hogyan és mennyi pénzt keresni a videomegosztással, itt írtunk részletesebben.)

Közösség & HR

Előfizetésekből és pólókból is tollasodhatnak a youtuberek

Bár a YouTube-on lehet a legjobban keresni, a videósok túlnyomó többségének a hideg vízre való sem jön össze. A platform új szolgáltatásai most a sok követővel és kevés bevétellel futó csatornákon segítenének.
 
Hirdetés

A felhőből érkezhet megoldás a zsarolóvírusokra

Azonnal felismeri, kezeli és megoldást nyújt a felhő alapú Cloud CPE rendszer a megjelenő zsarolóvírusokra. Az egyedülálló szolgáltatáshoz a T-Systems Magyarország ügyfelei Európában elsőként férhetnek hozzá.

Mintakeresés és –felismerés a személyes adatok védelmének szolgálatában. Természetesen a mesterséges intelligencia aktív közreműködésével.

a melléklet támogatója az SAS Institute

Hirdetés

Öt lépés a GDPR-kompatibilis adatkezeléshez

Az adatmenedzsment komplex feladat, amit a GDPR bevezetésével minden korábbinál körültekintőbben kell kezelni a cégeknek, különösen a heterogén vállalati rendszerekben. A többlépcsős folyamaton a SAS Institute szakértője, Szász Viktor vezet végig.

Reakció „A CIO-k elmondták, hogy alkalmazható az agilitás egy nagyvállalatnál” című cikkünkre, amely a CIO Hungary 2018 konferencia tudásmegosztást segítő programjának tapasztalatait foglalta össze.

A CIO-k elmondták, hogy alkalmazható az agilitás egy nagyvállalatnál

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2018 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.