Az Alphabet több módosítást is bevezet a YouTube hirdetési rendszerében, hogy visszacsábítsa a hirdetőket a videomegosztóra.

Szigorítják a YouTube hirdetési rendszerét, hogy megállítsák a nagy hirdetők utóbbi időben megindult intenzív elvándorlását. A szigorítások azonban azoknak a tartalomgyártóknak, akik a videomegosztó hirdetéseiből akarnak pénzt keresni, nem lesz feltétlenül jó. Különösen a kisebb országokban lokális tartalmakat készítők kerülhetnek hátrányba.

A tendencia a közelmúltban kapott nagyobb publicitást, miután a The Guardian eltávolította a videomegosztóról a hirdetéseit, mert azok szélsőséges tartalmak mellett jelentek meg. A brit lap esete valóságos meneküléshullámot váltott ki, és a The Guardian-ügy kirobbanása után néhány nappal a brit, majd pedig az ausztrál kormány is szerződést bontott a YouTube-bal.

Hirdetése csak 10 ezres néző fölött

A YouTube tegnap gyakorlatilag azonnali hatállyal bevezette, hogy a YouTube Partner Programba belépők videóiban (YPP-tagság kell ahhoz, hogy valaki pénzt tudjon keresni a videóival) csak akkor jelenít meg bármiféle hirdetést, ha azok elérték a 10 ezres nézőszámot. Így mire a videóba hirdetés kerül, addigra nagyobb valószínűséggel derül ki, hogy a tartalom nem felel meg az alapelveknek.

Első lépésben ezzel egészítik ki azt, hogy korábban már egyszerűsítettek a sértő tartalmak bejelentésének módján, melynek eredményeként több százezer csatornát lőttek le a videomegosztó irányelveinek megsértése miatt. Emellett már a múlt hónapban megígérték, hogy alaposan felülvizsgálják a hirdetési irányelveiket is.

További intézkedést is terveznek: az YPP-be jelentkezőknek hamarosan szigorúbb felülvizsgálati eljáráson kell átesniük ahhoz, hogy beléphessenek a partnerprogramba, és pénzt kereshessenek videós tartalmaikkal.

Továbbra is kétséges az eredmény

Bár a YouTube a botrányok nyomán most nagyon fogadkozik, hogy hatékony lépéseket tesz a sértő – például homofób vagy antiszemita tartalmak – kiszűrésére, egyelőre nem lehet tudni, hogy a mostani intézkedések mire lesznek elegendőek. Phillipp Schindler, a Google üzleti vezetője ugyan már a botrány kirobbanásakor bejelentette, hogy olyan megoldáson dolgoznak, amelynek révén a hirdetők nagyobb ellenőrzési lehetőséget kapnak afelett, hogy milyen környezetben jelenjen meg a hirdetésük, a hibák teljes kiküszöbölésére ő sem tudott garanciát vállalni. A nagy cégek egy része azonban éppen ehhez kötötte visszatérést a videomegosztóra.

A tegnap bevezetett 10 ezres korlát egyelőre valószínűleg nem lesz elég a kivonulóknak. Egy a Reutersnek nyilatkozó szakértő szerint ugyanis a szélsőséges tartalmú videók meglehetősen népszerűek (azaz könnyedén elérik a 10 ezres nézőszámot), és általában jól meg is tudják célozni saját közönségüket.

Nagy pénzek forognak kockán

A hirdetők kivonulása mindenkinek rossz. A Business Insider becslése szerint már az első reakciók is 700-800 millió dollár veszteséget okoztak a Google-nek, amit az YPP-be belépő felhasználók is megéreznek.

Bár Ariel Bardin, aki a tegnap bevezetett szabályt bejelentett a YouTube hivatalos blogjában, úgy véli, hogy az új szabály nem érinti érzékenyen a YPP-tagokat, könnyen belátható, hogy a kisebb országokban lokális tartalmakat előállító youtubereknek ez nagyon nem lesz jó. Ők ugyanis attól az aprópénztől (pár ezer forinttól) is elesnek, amit eddig kaptak. Például egy magyar tartalmakat előállító csatorna számára a 10 ezer néző nagyon szép eredmény (bár kétségtelenül vannak milliós letöltési számot elérő videók is), míg az angol nyelvterületre tartalmakat gyártók gyakorlatilag globális közönséggel számolhatnak. (Arról, hogy hogyan és mennyi pénzt keresni a videomegosztással, itt írtunk részletesebben.)

Közösség & HR

Lehet, hogy éppen most tesszük tönkre a Föld mágneses mezejét

A műholdcsordákat tenyésztő űrvállalkozók eddig is sikeresen kiakasztották néhány tudományterület képviselőit, de úgy tűnik, hogy a sornak még messze nincs vége.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.