A teljesinformációs játékokban az MI már hosszú ideje jól teljesít, de a DeepMind most kifejlesztett egy olyan modellt, amelyik a legmagasabban jegyzett embereket is elveri a Stratego nevű társasjátékban.

A DeepMind (Google) által fejlesztett legújabb mesterséges intelligencia, a DeepNash megtanulta, hogyan tudja jó eséllyel legyőzni még a legfelkészültebb emberi játékosokat is a Stratego nevű kétszemélyes társasjátékban, amelyben egy-egy negyven fős hadsereg küzd különböző rangú katonákkal az ellenfélzászlójának megszerzéséért. A korábban alkotott játékokra épülő, de széles körben a 60-as évek óta népszerű Stratego elég egyszerű szabályokkal rendelkezik hozzá, hogy akár a gyerekek is játszhassanak vele, de az alkalmazott stratégia mélysége a felnőttek számára is vonzóvá teszi.

Jellemző rá, hogy az ellenfelek alapértelmezett módon nem látják egymás a figuráinak a rangjelzéseit, így a teljesinformációs játékokkal (sakk, gó stb.) szemben a Stratego egy nem teljes információs játék. Ezzel jelentősen eltér a többi olyan társasjátéktól, amelyeket a korábbi DeepMind MI-k elsajátítottak, hiszen a játékosoknak a döntések meghozatalakor arra kell törekedniük, hogy egyensúlyban tartsák az összes lehetséges kimenetelt. A kutatók szerint ez összetettebbé teszi a többi játéknál, beleértve az említett sakkot vagy gót, de akár a pókert is, amelyben az MI már szintén jó eredményeket ért el.

Az MI blöffölni is megtanult

Számokban kifejezve ez azt jelenti, hogy a Strategóban még a góhoz képest is összehasonlíthatatlanul több játékállapot képzelhető el, így hatalmas eredmény, hogy a DeepNash minden idők legjobb három legjobb játékosa közé került a világ legnagyobb online Stratego platformján, a Gravonon”. A kutatók által közzétett cikk szerint a mesterséges intelligencia kiszámíthatatlan stratégiát dolgozott ki annak biztosítására, hogy emberi ellenfele kénytelen legyen minél tovább találgatni, sőt még azt is megtanulta, hogyan blöfföljön: a DeepMind itt egy korábbi Stratego-világbajnokot idéz, aki szerint egyenesen meglepő a DeepNash játékának színvonala.

Ezzel egy újabb, korábban feltörhetetlennek tartott játék esett el a gépi intelligencia előtt, hiszen korábban nem létezett olyan szoftver, amelyik akár csak megközelítette volna a legtapasztaltabb emberi játékosok szintjét. Ehhez képest legjobb Stratego-robotok ellen a DeepNash győzelmi rátája meghaladta a 97 százalékot, sőt egyes esetekben 100 százalékos volt, míg a Gravon játékplatform legjobb humán játékosaival szemben 84 százalékos győzelmi arányt ért el.

A DeepMind szerint a most kifejlesztett módszerek közvetlenül alkalmazhatók lesznek más, tökéletes vagy tökéletlen információkkal rendelkező, zérusösszegű kétjátékos játékokban is, ezen túlmutatva pedig olyan a nagyszabású valós problémák megoldására lesznek bevethetők, mint például a forgalomirányítás nagy léptékű optimalizálása az utazási idő és a kibocsátás csökkentésére.

Részletek a DeepMind blogján »

Cloud & big data

Betesz a produktivitásnak, ha az IT és az üzlet képtelen egy nyelven beszélni

Ezért is alacsony a magyar szervezetek produktivitása a META-INF reprezentatív kutatásása szerint.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.