A hazai internetezők egyre inkább online megoldást keresnek, ha elintézni valójuk akad.

Az eNET és a Magyar Telekom Jelentés az internetgazdaságról kutatássorozatának legfrissebb darabja a hazai ügyintézési szokásokat vizsgálta. Az internetező felnőttek között végzett felmérés jól kirajzolja, milyen nagy hatással van mindennapjainkra a technológia.

A digitalizáció hatásával kiemelten foglalkoznak május 5-6-án a CIO Hungary előadásai. Hamarosan elkészül a konferencia teljes programja.

Ha már lógnak rajta, használják is

A magyar netezők többsége gyakran és számos területen használja az online ügyintézési formákat. A megkérdezettek 43 százaléka ha csak lehet, a világhálón oldja meg a teendőit, és további 20 százalék inkább ezt választja, azaz a magyar internetezők kétharmada átszokott. A személyes ügyintézést tízből ketten, a telefonost tízből egy preferálja. Bár a kutatás készítői utóbbit meglepően alacsonynak találják, a magunk részéről teljesen megértjük, hiszen egy átlagos magyar telefonos ügyintézés 20-30 percnyi várakozásból, reklámhallgatásból és a menüpontok közötti reménytelen váltogatásból áll.

 

 

Az elintézendő teendők listáját a banki tranzakciók jelentik, de minden második válaszadó online reklamál, jelent be mérőállást vagy éppen kérdezi le közüzemi számlaegyenlegét. Jelentősnek mondható a biztosítások netes kötése - köszönhetően például annak, hogy a kötelező felelősségbiztosítási ajánlatok között a legegyszerűbben így lehet válogatni. Figyelemre méltó az az adat is, miszerint a netképes lakosság harmada már nem a postára megy, ha eljön az adóbevallás ideje.

Egyelőre a nagyobb képernyő az úr

Az online ügyintézés elsődleges eszköze még mindig leginkább az asztali és hordozható számítógép – az internetezők fele ezeken intézi ügyeit. Azonban az okostelefonok térnyerése ezen a területen is megmutatkozik, hiszen a megkérdezettek harmada mobiljával is szokott intézkedni. Táblagépet minden kilencedik hazai netező használ ügyintézésre.

 


Az online ügyintézők túlnyomó többsége (93%) böngészőt használva végzik az ügyintézést, de közben már egyre markánsabban körvonalazódik azok csoportja, akik alkalmazásokból oldanak meg teendőket. Utóbbiak aránya eléri a 36 százalékot és nem meglepő módon elsősorban a mobil eszközöknél jellemző. Az okostelefonoknél az alkalmazáson keresztüli ügyintézés aránya már meghaladja a bőngészős változatot (25 vs 23%).

Mind a böngészőn, mind az applikációkon keresztüli ügyintézés esetében használóinak legfontosabb elvárása, hogy személyes adataik biztonságban legyenek. Fontos még, hogy könnyen áttekinthető és mindig elérhető legyen, és ha bármilyen probléma merül fel az ügyintézés során, azonnali visszajelzés érkezzen. Kevésbé fontos elvárás, hogy ne csak internetes, hanem telefonos help-deskkel is rendelkezzen, az ügyintéző felület szépsége pedig csak hab a tortán: hat tényező közül átlagosan az ötödik helyre tették.

Közösség & HR

A testkamerák felvételei alapján készítene rendőrségi jelentéseket az MI

Pontosabban a Draft One nevű MI-alkalmazás fejlesztője, aki szerint jó ötlet rábízni az ilyesmit a totál megbízhatatlan mesterséges intelligenciára.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.